Zal ik mijn budget aan de wilgen hangen ? - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Zal ik mijn budget aan de wilgen hangen ? - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Zal ik mijn budget aan de wilgen hangen ?

Blijf op de hoogte en volg Ton

09 November 2018 | Thailand, Ko Lanta

Het is afscheid nemen in mijn budget verblijf in Ao Nang (Krabi). We hebben weer goed gespaard om elders weer meer uit te kunnen geven. Ik kan het niet laten om op de centjes te letten. Heeft dan iets van de opvoeding toch nog enige zin gehad ? Ik zal het mijn moedertje eens vragen.

Ao Nang is mij niet bevallen, ik zal er niet snel naar terugkeren. Het budget guesthouse was zijn €10 per nacht zeker waard, ook het relatief goedkoop ontbijt en 10 minuten verder de goedkope restaurantjes.

Gisteren is het personeel ook nog met mij boodschappen gaan doen, mijn internet abonnement moest verlengd worden en in de avond kreeg ik vervoer naar het strand waar de goedkope eettentjes zijn.

Maar vandaag was het afscheid nemen, het ontbijt hoefde ik niet af te rekenen..........

Ik wordt met een taxi busje opgehaald, ze zijn redelijk op tijd maar 10 minuten te laat. Dat is beter dan gasten gisteren die anderhalf uur hebben zitten wachten.

De belofte is dat ik rond 12 uur op Ko Lanta zal arriveren, vervoer van deur tot deur. Echter....

Na een uur in Krabi te hebben rondgereden worden we gedumpt bij een of ander verzamelkantoor waar we de mededeling kregen dat het volgende busje pas om half 12 zal vertrekken. Anderhalf uur wachten op een plaats waar niets te doen is.....anderhalf wordt twee en in een overvolle bus vertrekken we, weer anderhalf uur rijden naar de veerpont, daar weer een half uur wachten.

Iedereen wordt op zijn bestemming afgezet, dat betekent voor mij weer een uur.

En dan kom ik in mijn luxe resort, wel prijzig, zo’n €26 per nacht. Maar wat een kamer zeg (zie foto). Oeps, als ik maar al die luxe aankan. Voor het eerst weer sinds Kanchanaburi heb ik airco, die hup op 16° gaat.

Snel omkleden, vuile kleertjes gauw naar de was service en het hotel verder verkennen. Mooi zwembad...restaurant en bar aan het strand, mooi strand maar in de water veel rotsen. Bij laagtij goed zichtbaar.

Zo herinner ik mij ook Ko Lanta zuidelijker van hier, van mijn reis acht jaar geleden. Jammer van die rotsen.

Het is hier ook drukker dan in mijn paradijsje Ko Phayam, er is meer resorts, guesthouses en barretjes langs het strand.

Hongerig en dorstig stort ik mij, met het zicht op het strand, op een Mango smootie, een tonijnsalade en ter afsluiting een colaatje, doe maar duur zeg......

Toch aan mijn budgetbeheerder Petra vragen of dit allemaal wel mag. Ik heb echter het pinapparaat op de hoek van de straat al zien hangen en betaling met creditcard is hier ook toegestaan.

De zon gaat zo onder.......niet zo mooi als in het paradijs Koh Phayam.

ik twijfel: daarna een duik in het zwembad of een douche in mijn luxe kamer............. ach het is luxe, eerst het zwembad en daarna de douche.

Eigenlijk staat de luxe mij wel aan voor even, de sfeer vind ik ook niet slecht, alhoewel je in een goedkoop guesthouse eerder contact maakt met andere gasten......,zal ik een paar dagen bijboeken??......morgen maar eens over de prijs onderhandelen.

Omdat mijn dorst gelest is en mijn honger gestild vanavond maar eens laat eten, de keuken is open tot 22.00 uur en weet je waar ik eigenlijk zin in heb........ik hoop dat de internet verbinding sterk zat is dan ga ik vanavond een filmpje kijken op Netflix.

• 09 November 2018 - 15:08

Chris & Toos:

Staan er wilgen bij jou dan.....;)
    Mooi hoor, een beetje luxe, je moet het jezelf gewoon gunnen. Eet je thuis maar een paar dagen langer verdunde erwtensoep.
    XXX Chris & Toos

• 09 November 2018 - 16:02

Peter:

het wordt steeds luxer lijkt.... en ach geld kunde mar inne keer uitgeven Ton !

• 09 November 2018 - 17:08

Yolanda En Melvin: