De laatste dag in het paradijs - Reisverslag uit Ko Phayam, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu De laatste dag in het paradijs - Reisverslag uit Ko Phayam, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

De laatste dag in het paradijs

Blijf op de hoogte en volg Ton

01 November 2018 | Thailand, Ko Phayam

Het wordt moeilijk om inspiratie voor mijn verhalen op te doen. Er gebeurd hier niet veel en.........het bevalt mij perfect...misschien te perfect.

De gratis wekker in het paradijs, de neushoornvogels, maakte mij om half acht wakker.............en dan ben je alweer beland op de laatste dag in het paradijs.

Ik heb hier afgesproken dat ze mijn er vrijdag (morgen dus) uit moeten gooien want anders blijf ik hier tot het einde van mijn vakantie in december.

Sommigen beginnen over mijn leeftijd of dat ik het reizen moe ben. Geen van dat alle maar het is hier gewoon een mooie locatie. Zee recht voor de deur, gezellig personeel, leuke andere gasten, goed eten. Het liefste had ik deze locatie in de laatste week van mijn vakantie willen tegengekomen.......

Als stok achter de deur heb ik gisteren mijn bootticket en mijn bustickets gekocht naar Kao Sok. Nu moet ik dus zeker weg.

Héél erg slecht, ik heb niet veel van het eiland gezien, de beschrijving van andere gasten nodigde mij niet uit verder op het eiland te gaan kijken. Andere baaien zijn meer vervuild, drukker met toeristen en minder mooiere of geen zonsondergangen. Buffalo Bay is de mooiste. De personen die andere guesthouses hebben gehad op het eiland noemen Starlight Resort, waar ik nu ben, als het gezelligste en beste wat ze hebben gezien.

Eigenlijk gebeurt hier niet zoveel maar heeft mij wel het ultieme vakantie gevoel gegeven. Rustig opstaan, verse koffie die hier goed smaakt, een laat ontbijt, veel kletsen met andere gasten, zwemmen in de zee, genieten van het uitzicht en ‘s avonds lekker eten.

De grootste sensatie was wel vanmorgen, een slang viel uit de boom, op het strandbedje naast mij. Hij was niet alleen want later heb ik nog drie andere slangen op mijn zonnedek gespot. Toch nog wat wildlife en sensatie omdat andere gasten paniekerig reageerde.

Morgenvroeg dus vertrekken, met één telefoontje door de eigenaar van mijn guesthouse was alles geregeld.........taxi-motor, boot, airco bus en mini-busje naar Ko Tao.

Als alles volgens plan verloopt dan vertrek ik rond acht uur en moet ik rond drie, in de middag arriveren in Ko Tao, het Nationale Park waar iedereen naar toe gaat maar wat extreem mooi moet zijn. Ik zie wel een beetje op tegen het hoog toeristisch gehalte maar ik hoop dat de mooie natuur het goed maakt.

• 01 November 2018 - 04:40

Wonkyrenee@hotmail:

Werden Adam en Eva ook niet uit het paradijs gezet?
    Volgens mij was daar ook iets met een slang

• 01 November 2018 - 04:48

Chris & Toos:

Ja hoor, krijgen wij nog de schuld als wij over jouw leeftijd beginnen ;). Maar het is ook wel weer leuk om over jou volgende avonturen te kunnen gaan lezen hoor. Goede reis
    XXX Chris & Toos

• 01 November 2018 - 04:45

Chris & Toos:

XXX Chris & Toos

• 01 November 2018 - 07:49

Peter:

Maar hopen dat je vervolg-tocht ook nog andere mooie paradijsjes heeft misschien wel met 10 mannelijke maagden? :-)

• 01 November 2018 - 13:46

Ans:

Hoi Ton,

Ik wil ook wel zo'n natuurlijke wekker. Ben alleen bang dat die neushoornvogel niet van ons klimaat houd. Ben ook benieuwd of het volgende plek ook weer een paradijsje is. Hopelijk voor jou wel. Maar dan zal je niet zoveel van Thailand zien als alles een paradijs is. Geniet er maar van, je zit bijna alweer op de helft van je vakantie. Voor morgen een goede reis.
    Liefs Ans

• 01 November 2018 - 17:31

Joyce:

Hai, mazzelkont. Wow, wat leuk. Doet je wel wat. Hou het maar een beetje kort. Veel liefs van mij. Doegie.

• 01 November 2018 - 19:36

Hennie:

Hoi Ton,
    Vervelend om het paradijs te moeten verlaten ... en inderdaad ook jij wordt ouder.
    Foto’s zijn erg mooi in het paradijs. Misschien een tip om als pesionada hier te gaan overwinteren. Maar dat duurt nog even ...
    Groet Hennie.