Oh, oh, oh wat ben ik pissig - Reisverslag uit Manakara, Madagascar van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Oh, oh, oh wat ben ik pissig - Reisverslag uit Manakara, Madagascar van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Oh, oh, oh wat ben ik pissig

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

23 November 2014 | Madagascar, Manakara

13 uur in trein en dan kom je op de plaats van bestemming. Ik had al een mooi hotel met een zestal bungalows gereserveerd. Da's gemakkelijk als je 's avonds aankomt. Ik heb vijf dagen geleden telefonisch gereserveerd voor drie tot vier dagen voor de prijs van Ar 40.000 per nacht. Bij aankomst krijg ik mijn kamer (bungalow) te zien. De mooiste kamer die ik heb gehad, tot nu toe in Madagascar.

Ik heb honger en kan gelukkig nog wat eten bestellen. Ze hebben een beperkte kaart maar de prijzen zijn ruim 2x duurder dan elders maar ja, ik heb nu honger en de overige dagen ben ik niet verplicht hier te eten.

Mijn verbazing wordt echter geschetst als ik de rekening van het eten en de kamer krijg. De kamer is duurder dan afgesproken ( het is maar Ar 10.000 verschil /€3,30) en dat weiger ik te betalen. Afspraak is afspraak.
De eigenaar, waar ik deze afspraak mee gemaakt heb is er niet en ook niet telefonisch bereikbaar. Dus ik betaal alleen de afgesproken prijs. Eigenlijk ben ik al behoorlijk pissig.

Vanmorgen, als ik voor mijn eerste bakje koffie naar het restaurant gedeelte ga, hebben ze de eigenaar aan de telefoon. Hij ontkent de afspraak die ik telefonisch met hem gemaakt heb. Als ik hem erop wijs dat deze afspraak ( in het Frans) gemaakt is door de receptioniste van een vorig hotel en dat ik daarna nog gebeld heb op de afspraak ( in het Engels) te bevestigen komt hij met het volgend verhaal:
" u hebt een kamer van Ar 85.000 en ik heb u al korting gegeven naar Ar 50.000, u hebt de mooiste kamer die wij hebben" en dan hoor ik het volgende: "ik heb uw kamer vastgelegd voor twee nachten want daarna is hij gereserveerd".

Dan spring ik helemaal uit mijn vel, eerst de afspraak over de prijs niet nakomen en daarna de afspraak (minimum 3 nachten, met een optie voor 4 of 5 nachten ontkennen.

Al is de kamer nog zo mooi, hier kan ik niet tegen. Ik drink mijn koffie en eet mijn ontbijt op en overweeg wat ik kan doen. De tweede nacht hier blijven en vandaag een ander hotel zoeken voor morgen ? Naarmate ik mij kwaad zit te maken besluit ik mijn spullen te pakken en direct te vertrekken. Als ik hier blijf kan ik me alleen maar over alles opwinden.

Ik pak en vertrek met de belofte dat ze op Tripadviser een prachtige review van mij te lezen krijgen.

En dan sta ik op straat. Met zware rugzak en een manke poot. Ik laat al mijn principes varen en ga met een looprikshaw naar heen budget hotel in het centrum, welke ik snel op internet gevonden heb. Een half uur later ben ik ingecheckt, een schone, niet grote kamer. Het aantal dagen hoef ik hier niet vooruit aan te geven en het personeel komt allervriendelijkst over.

Natuurlijk hadden jullie mijn verhaal en de foto's van de treinreis verwacht. Maar als ik mijzelf zo zit op te winden kan ik dat verhaal beter uitstellen. Daarom zadel ik jullie eerst op met deze gebeurtenissen. Voor mij een manier om mijn boosheid onder controle te krijgen.

• 23 November 2014 - 09:48

Ans:

Hoi Ton,
    Je bent ook niet gauw tevreden. Krijg je de aller mooiste kamer en dan wil jij er niet voor betalen. Wat ben je toch een krent. Maar je hebt alweer wat anders. Nu je verhaal van de trein reis en met foto's dan wel. Geniet van de komende dagen. Je vakantie gaat al aardig korte.

Liefs en groetjes Ans

• 23 November 2014 - 09:55

Willvugs:

Ceep calm and relax man

• 23 November 2014 - 10:05

Chris En Toos:

Wij zouden er ook niet tegen kunnen hoor en ons boeltje ook gepakt hebben. Afspraak is afspraak toch?
    Als je nu maar begint aan het verslag van de treinreis want dat willen we ook horen ;) .
    XXX Chris en Toos

• 23 November 2014 - 12:11

Ma:

ik heb jou relaas weer gelezen,ik dacht dat jij op vakantie was om te ontspannen dus moet je niet gaan lopen stressen maar ik kan het wel begrijpen. Maar nu jij je hart gelucht hebt kan je weer verder om te genieten van de rest van de vacantie het gaat nu wel korten nog even en je zit weer in het vliegtuig voor de thuisreis en hoort jou vakantie weer tot het verleden,maar voor het zover is genieten wij nog van jou verslag.Hier is het prachtig weer de zon schijnt en het is niet koud Ans en ik hebben boodschappen gedaan dus kan ik weer een week eten.Straks ga ik naar Toos en Crist en die brengen mij van avond weer thuis en is het weekend weer voorbij.verder heb ik niet veel te melden ik wens jou nog een prettige voortzetting en ik hoor morgen weer wel iets van je.
    heel veel groetjes en liefs ma

• 23 November 2014 - 12:46

Hennie:

Hoi Ton,
    Boosheid weer onder controle? Zondag is een rustdag, moet je je niet te druk maken.
    Goed idee om je rustig uit te kuren op tripadviser. Ben benieuwd naar je reisverslag van de treinreis, hopelijk is dat positiever. Fijne zondag,
    Groet Hennie.

• 23 November 2014 - 13:37

Peter En Wietse:

Wat is het leven toch zwaar voor een backpacker... maar ja afspraak is afspraak.. rustig aan en relax ! haha.

groetjes!!!!!!!!!!

ps heb prive berichtje gestuurd.

• 24 November 2014 - 00:09

Paulien:

Lees ik eindelijk weer eens een mail van jou is het (hier stress en) daar stress. Maar ja, ik heb afgelopen week weer een lesdag gehad en ik kan je zeggen dat je copingstijl goed is. Geniet van je huidige verblijf en van de laatste vakantietijd.