Wat foto's geplaatst en verder weinig nieuws - Reisverslag uit Morondava, Madagascar van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Wat foto's geplaatst en verder weinig nieuws - Reisverslag uit Morondava, Madagascar van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Wat foto's geplaatst en verder weinig nieuws

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

05 November 2014 | Madagascar, Morondava

Vandaag maar een klein berichtje want als je niet veel mee maakt dan valt er weinig te vertellen.

De enkel blijft een beetje hetzelfde, de zwelling van de voet is nog niet weg en de druk pijn blijft, overdag onderdrukt onder invloed van Dicloflenac.

Er zijn hier enkele toeristen, hoofdzakelijk Fransen. Ik mag misschien niet generaliseren maar Fransen zijn wat minder toegankelijk om contact mee te maken ten opzichte van andere nationaliteiten en niet alleen is de taal de oorzaak. Ze zijn erg gericht op elkaar.

Het personeel is aardig maar als je, wat ik nu doe, alleen maar in het restaurant zit krijg je regelmatig de menukaart onder je neus gestopt. Alsof ik onbeperkt wil eten en drinken. Ik voel bijna de verplichting iets te bestellen. Ook komt "mijn tuinman" veel te veel vragen of ik nog hulp nodig heb.

Ik ben gestopt met het uploaden van de foto's want dat gaat veel te langzaam. Tijdens het uploaden kan ik mijn I-pad nergens anders voor gebruiken en aangezien ik voor de rest niets kan doen wil ik aan mijn derde boek beginnen. Ja, je leest het goed, mijn derde boek. Zoveel heb ik op mijn vakanties nog nooit gelezen.

Op Facebook enkele foto's plaatsen gaat echter redelijk, ik heb daar geen verklaring voor.

Vanavond ga ik, als ik niets anders te doen heb maar eens een film kijken want die heb ik ook nog een aantal bij.

Ik heb wel foto's geplaatst bij het reisverhaal:
een-grote-kink-in-de-kabel
le-petit-thingy-et-le-alee-de-baobab
comme-un-enfant-si-heureux
Ik hoop daarmee alvast een kleine indruk te geven van wat ik gezien heb.

De (hele mooie) foto's van de zonsondergang bij de Baobabs moeten jullie maar tegoed houden. Ook de foto's van de trip over de Tsiribihina rivier komen later.

• 05 November 2014 - 13:28

Chris En Toos:

Dan zullen we het er mee moeten doen toch? Eigenlijk zouden we nu een heel lang verhaal moeten schrijven maar hier is ook niet veel te beleven. Je kent het wel: zomer voorbij en sinterklaas nog niet in het land. Vandaag was het wat frisser dan we de laatste tijd gewend zijn maar dat was het dan wel. Of je moet willen horen dat het vanmorgen best mistig was en nu somber weer is, dat ik vanmorgen al heb gewerkt (moet soms wel eens gebeuren) dat ik nu pas weer volgende week zaterdag hoef te werken maar nog wel een cursus (verplicht) moet bijwonen en nog enkele toetsen (verplicht thuis lees eigen tijd) moet maken. In dat alles heb ik geen zin dus stel het zo lang mogelijk uit. Allemaal niet zulke interessante belevenissen. Misschien dat je echter wel kan waarderen dat jij tenminste bij warm weer in een restaurantje kan zitten (is er trouwens niet een lekkere ligstoel net buiten het restaurant?), aan je derde boek mag beginnen en straks film mag kijken en alleen maar beter hoef te worden. Nee, lijkt ons ook niet alles hoor. Sterkte.
    XXX Chris en Toos

• 05 November 2014 - 20:04

Hennie:

Hoi Ton,
    Mooie foto's. Plaats jij ook een Selfie vanuit Madagaskar op GGZeengoedeCAO.
    Dat maakt indruk, je krukken mogen erbij. Jij als ouwe rot in het acties voorbereiden en uitvoeren moet dat toch lukken.
    Groet Hennie.

• 06 November 2014 - 08:56

Ineke:

Laat het maar over je heen komen man! Niets aan te doen en het mooie is dat je enkel al heel druk bezig is om te genezen. Wie weet waar het goed voor is ook al zie je dat nu natuurlijk niet.
    Misschien kan je i.p.v. een boek lezen er een gaan beginnen te schrijven?????
    Ondanks alles, veel plezier en geniet!
    Groetjes vanuit Reeuwijk.