Met Tom Hanks in de hoofdrol - Reisverslag uit Heereind, Nederland van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Met Tom Hanks in de hoofdrol - Reisverslag uit Heereind, Nederland van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Met Tom Hanks in de hoofdrol

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

24 September 2014 | Nederland, Heereind

Is mijn aanstaande reis al tien jaar geleden verfilmd ? Nog voor ik mijn boek heb geschreven ? Alhoewel ik mij vereerd voel dat Tom Hanks mijn rol speelt en op de koop toe dat de regisseur enige vrijheid heeft genomen in de context van het verhaal, hoop ik niet dat de film voor mij bewaarheid wordt.

Waar heeft hij het nu weer over ? hoor ik jullie denken. Bekijk de film (overigens een goede film) "The Terminal" maar eens. Tom Hanks die vast komt te zitten op een internationale luchthaven. Als Air France/KLM blijft staken dan loop ik het risico dat ik op "Charles de Gaule" vliegveld in Parijs vast kom te zitten.

Voorlopig ga ik er maar van uit dat ik na Parijs nog verder vlieg.

Mijn vakantie is begonnen !!!!! En nu nog wat kleine voorbereidingen doen voor mijn reis naar Madagascar
Check kleding, check paspoort en visum, check financiën, check shag, check, check en dubbelcheck. Tuin winterklaar, huis winterklaar, auto winterklaar, diepvries leeg, voorraad kast leeg.

En dan gaat het weer gebeuren. Dinsdag ochtend vroeg vertrek ik vanuit Beek en Donk. De eerste etappe is met de auto naar Schiphol, waar ik om acht uur vertrek. Via Parijs naar Antananarivo, de hoofdstad van Madagascar. Als het allemaal loopt volgens de planning (en dat zal van Air France afhangen) zal ik daar in de avond om 23.00 uur aankomen. Dan is het bij jullie 22.00 uur want tot de wintertijd is er maar een uurtje verschil met Nederland. Een jetlag krijg ik dus niet, of ik moet in het vliegtuig in slaap vallen.

Omdat ik laat aankom, heb ik vooruit geregeld dat ik opgehaald wordt op het vliegveld die mij naar de eerste Bed & Breakfast brengt. Deze B&B heeft een website: http://www.lamaisondupyla.com/

Het avontuur tegemoet.
Ik ben benieuwd wat ik tegenkom. Een planning heb ik niet en veel zal van het toeval afhangen. Een reisroute ? Bestaat die dan in Madagascar ? Maar ja, die had ik ook niet in de Filipijnen, niet in Maleisië, niet in Burma, niet in Thailand. De weg brengt me wel naar de volgende plaats. Een weg is die er dan ? Ja, tot een paar honderd kilometer buiten de hoofdstad, daarna een zandpad. De weg vragen ? in de plaatselijke taal ? Nee, dat lukt me niet. In het Frans ? Oeps, de middelbare school is lang geleden en een talenknobbel had ik toen ook al niet. Komt ebola voor op Madagascar ? Volgens mij niet, maar wel buikthyfus, cholera, hepatitis, rabies, malaria, dengue, reizigers diaree etc. etc. Er is dus niet zoveel reden om mij bezig te houden met ebola. Gevaarlijke dieren dan ? 80% van de dieren in Madagascar komen nergens anders op de wereld voor. Muggen zijn er, geen gevaarlijke slangen en de rest zal ik jullie in december vertellen.

Kortom, er is nog veel te ontdekken, uit te zoeken, te leren en misschien af te leren.
Waar begin je aan ? is al regelmatig gevraagd. Ja, waar begin ik aan !!!!!!!!!!

Als het enigszins lukt vind ik het wel leuk is om jullie op de hoogte te houden, natuurlijk via deze website met een link naar Facebook. De bedoeling is om weer heel wat te schrijven en bij terugkomst een boek van te maken. Ook jullie kunnen meeschrijven in mijn boek. De reacties die jullie op waarbenjij.nu zetten worden meegenomen, de reacties op Facebook echter niet.

En dat brengt mij direct bij de bereikbaarheid via internet en telefoon. Wifi en andere elektronische bereikbaarheid schijnt beperkt te zijn. Internet in Madagascar is traag of het is er niet. Dus: rust voor jullie.
Dagelijkse berichten zal niet altijd mogelijk zijn. Toch probeer ik dagelijks mijn belevenissen op te tekenen, dat worden dan hele lappen tekst die jullie voorgeschoteld krijgen. Natuurlijk ga ik proberen foto's te plaatsen maar bij traag internet wordt dat ook moeilijk. Zodra ik aankom zal ik proberen een telefoonkaart te bemachtigen, het telefoonnummer zal ik, de dag na aankomst, hier op de site zetten.

Op dit moment rest mij om jullie allen een prettige herfst toe te wensen, ik ga de lente in, of ik stand in Parijs en speel verder met Tom Hanks in "The Terminal".

• 24 September 2014 - 20:11

Ans:

Hoi Ton,
    Gelukkig ga je volgende week pas weg. Dan zijn de staking in Frankrijk misschien voor bij. Zo niet begin je al met vertraging. Geniet van je vakantie en we wachten gewoon op je berichten. Veel plezier nog met je voorbereidingen.
    Liefs Ans

• 24 September 2014 - 20:20

Desiree:

hoi Ton
    echt verdient deze vakantie, achteraf kun je pas bepalen of je heb gekregen wat je denkt te verdienen.
    Ik wens je een hele mooie reis toe en dat alles goed mag gaan. Dat is er vanmiddag toch niet meer van gekomen.
    Tot over een paar maanden

• 24 September 2014 - 21:59

Ton:

Hoi Ton

Weer spannend zo'n minder bekend land.
    Ik zag laatst een reisverslag over een tocht langs west kust. De weg een grote modderpoel, en veerpondjes die alleen varen als je zelf de benzine voor de motor meebrengt.
    Een land nog veel armer dan de Filipijnen.
    We kijken al uit naar alle spannende verhalen.
    Wij hebben ook weer een vlucht geboekt. 15 jan vertrekken we naar Maleisië en Borneo.

We wensen je veel mooie ervaringen en veel reisplezier toe en een veilige terugkeer.

Groetjes,
    Ton en Vera

• 25 September 2014 - 01:03

Hennie:

Hoi Ton,
    In Parijs komen we je opzoeken op dat eiland niet,
    Misschien zelf de keuze maken maar ik denk dat je Madagascar wel gaat bereiken.
    Goede reis, ik ga je volgen,
    Groet Hennie.

• 25 September 2014 - 06:20

Angelque:

Salut, amuse toi bien. je penserai a toi
    gr angelique

• 25 September 2014 - 09:17

Chris & Toos:

We zijn heel benieuwd hoe jij deze nieuwe wereld met ons gaat delen en kijken zoals gewoonlijk uit naar alle verhalen.
    Volgende weel zullen de stakingen wel voorbij zijn en je zult zien dat jou reis voorspoedig verloopt. Dus Bon voyage et passez du bon temps. (op ons beste Frans).
    XXX Chris & Toos

• 25 September 2014 - 10:47

Louis Verheijen:

Ton wij wensen jou een goede reis en geniet van het prachtige Madagascar. We hebben het eiland een paar keer voorbij zien komen in (natuur)documentaires van o.a. de BBC. Je zult ogen te kort komen.
    En wat "The Terminal" betreft; je hebt op Tom Hanks voor dat je geen Russisch spreekt. :-)
    Geniet, geniet, geniet. Groeten L. en R.

• 25 September 2014 - 11:18

Petra:

Nou is het wachten op het nieuwe avontuur. Heel veel plezier, ik hoop dat we van je verhalen kunnen genieten. Ik houd het hier wel een beetje in de gaten. Haha.

• 25 September 2014 - 11:59

Hennie:

Hoi Ton,
    Nu wordt het toch wel heel spannend nu de stakingen worden doorgezet (piloten). Hoop dat de film zich niet herhaald want dan zal jij het vak loodgieter en tegelzetter enz. nog moeten leren. Weet jij of ze in Parijs een terminal aan het verbouwen zijn?
    Groet Hennie.

• 25 September 2014 - 13:56

Nanny Bierkens - Brouwers:

Hoi Ton,
    Ik ga proberen je verslagen te volgen en hoop mooie foto's te zien.
    Hele mooie vakantie en afwachten wat voor avontuur je nu weer mee maakt.
    Groetjes Nanny.

• 25 September 2014 - 18:01

Will :

Ton het ga je goed, eten = manger, gratis = gratuit, een beetje = un petite peut
    dus gratis een beetje eten is = manger gratuit un petite peut. Veel plezier!!

• 30 September 2014 - 17:34

Ton Matthijssen:

Ha beste naamgenoot
    natuurlijk wens ik je een super avontuur aldaar a Madagascar
    a bientôt
    groet