Sinterklaas is jarig (en de koning ook) - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Sinterklaas is jarig (en de koning ook) - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Sinterklaas is jarig (en de koning ook)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ton

05 December 2010 | Thailand, Ko Lanta

Lieve allemaal,

De Sint is in het land,
En ik lig nog lekker op het strand,

Hier valt soms een buitje,
Maar dat is niets vergeleken met jullie bevroren ruitje,

In mijn hangmatje leef ik met jullie mee,
Onder het genot van een ruisende zee,

De spanning is bij jullie te snijden,
Wat jullie vanavond gaan krijgen,

Ik hoef in ieder geval geen pepernoten smurrie,
Vanavond pak ik een lekkere curry,

De Sint is dan wel ver weg,
Maar dat betekent zeker geen pech,

Want de koning hier is vandaag ook jarig,
Dus doen wij ook niet zo karig,

Een goede borrel op zijn gezondheid,
Lekker proosten op zijne hoogheid,

Morgen weer op weg naar het volgende eiland,
Hopenlijk weer met een paradijslijk strand,

Ko Jum zal de volgende bestemming heten,
Het is maar dat jullie dat weten,

Nog twee weken heb ik voor mijn reis,
Daarna zie ik jullie wolkenlucht met al dat grijs,

Mijn luchtje blijft, hoop ik, nog erg blauw,
Tot ik terug ben in de vriezende kou,

Voor vanavond allemaal veel plezier,
Ik zal aan jullie denken,zo ver van hier.

Maak je geen zorgen om mij, ook niet morgen,
Ik zweet toch wel, maar wel zonder zorgen.

Liefs,

Ton

Ik heb overigens ook geprobeerd wat Sint Nicolaas liedjes te zingen maar ik kom niet verder dan:

"Zie de maan schijnt door de palmbomen, de zee staakt zijn wild geraas"

"Zie ginds komt de longboat, ik zie hem al staan, Het is Leonardo DiCaprio (the beach), maar de boot zal zeker vergaan (Titanic)"

"Hoor de wind waait door de palmbomen en de kokosnoten vallen gevaarlijk neer"

"Oh kom er eens kijken wat ik in mijn schoentje vind, vee strandzand gekregen van die goede Sint"

  • 05 December 2010 - 08:40

    Jaak:

    Je bent er nog een vergeten:

    Hoor wie klopt daar kinderen, hoor wie klopt daar kinderen, hoor wie klopt daar tegen het raam?
    Zullen wel een stelletje neptoeristen zijn, die passen niet in mijn kraam....

    Zoiets moet jij ook gedacht hebben toen je tegen vieren ruw gewekt werd uit je zondagsslaapje?

    Sinterklaas spoed zich gezwind
    Met regen en veel wind
    Richting het diepe zuiden
    Met veel noten en kruiden

    Om ton van Gorp te verwennen
    Zodat hij ons in Nederland niet meer hoeft te jennen,
    Met zee, zon en lekker eten
    Maar hij vergeet de muggebeten

    Ja, ja ons een beetje lekker maken,
    Het wordt tijd om die onzin te staken
    Thailand lijkt wel het beloofde land
    Met ze, zon en veel strand

    Nee wij dan, sneeuw en een lage temperatuur,
    Maar geen drumstel gelukkig als buur,
    Ik kan lekker uitslapen
    En hoef geen kokosnoten te rapen

    Ton, geniet nog enkele weken,
    Daarna gaat de pleuris weer uitbreken
    Op huize Padua en Rosmalen
    Sint hoopt niet dat je zult gaan balen

    En denken aan je mooie laatste dagen
    Want in je stoutste dromen zul je vragen
    Was ik maar weer op mijn eiland
    Waar ben ik nu in beland?

    Zo erg zal het niet zijn
    Ik weet zeker, je vindt het fijn,
    Om familie en vrienden weer te zien,
    Je gaat voor een dikke 10!

    Hou je taai taai,
    Sint en Piet zien je wel weer in een volgende baai,
    Lekker languit luieren
    En van plaats naar plaats kuieren

    Het ga je goed tot volgend jaar
    Sint en zijn pieten staan altijd voor je klaar
    Om je in een ver land wederom te bezoeken
    Zonder dat je daarom hoeft te vloeken

    Gegroet en doe het kalm aan
    Dan is alle stress weer van de baan!

  • 05 December 2010 - 10:32

    Ans:

    Je bent toch al goed in de stemming voor sinterklaas. Het rijmen gaat je goed . Opde liedjes nog maar even oefenen dan komt dat ook wel. Geniet nog maar even van de warmte. Hier is het nu aan het dooien maar voor hoelang is niet bekent. Voorspellen van de week weer nieuwe sneeuw

    Groetjes Ans

  • 05 December 2010 - 12:32

    Corry Van Gorp:

    hoi Ton ikwil jou stemming niet verknallen en ga een klein gedichtje knallen. Ik heb niet veel tijd zoals je ziet want dadelijk komt de zwarte piet Ik wil naar zevenbergen gaan want daar heb ik mijn schoentje staan Ik hoop dat hij niet heel hart roept boe en ook geen rammel krijg met de roe maar nu is mijn geleuter op En zeg ik maar weer stop Tot de volgende keer Groetjes Ma

  • 05 December 2010 - 18:36

    Chris En Toos:

    daar doen we toch lekker
    aan mee,
    hier geen palmen en geen zee,
    ook vandaag weer hard aan het werk,
    kom je thuis lees je het rijmpje van die vlerk,
    om ons de ogen uit te steken,
    het zijn toch eigenlijk kwaaijongens streken,
    maar omdat wij het je zo gunnen,
    moet een geintje toch ook kunnen,
    wij gaan op naar de Kerst gedachten,
    en kunnen bijna niet meer wachten,
    tot jij weer hier terug zal zijn,
    nog 2 weken dat is iedereen heel fijn,
    en kom je op Koh Jum aan,
    waar de tijd heeft stil gestaan,
    komt er niet snel een nieuw bericht
    want het tamtam café is daar dicht,
    toch wachten we vol spanning nog even,
    wat het volgende verhaal zal geven
    geen rijmen meer dat is voorbij,
    en antwoorden wij ook weer blij,
    gewoon in dagelijkse zinnen
    want hier kun je toch niets meer bij verzinnen,
    dus tot besluit van dit verhaal
    de hartelijke groeten van ons allemaal.

  • 05 December 2010 - 22:26

    Ellie:

    met dank aan alle prachtige sint gedichten hier in de mail!
    Het bracht mij echt in de sinterklaasstemming en heb nèt 't pakje geopend dat een onbekende sint per post stuurde. héél bijzonder allemaal.
    Heb vandaag een lange, lange reisdag gehad en onderweg sintpakjes in de trein achtergelaten, maar ben helaas niet uitgekomen op het paradijselijke eiland met uitstekende hangmatjes.
    Moet je daar trouwens lang voor oefenen om in zo'n matje te hangen?
    en volgens mij ben je ook genezen van het reizen per catamaran want ik las dat je een ander soort boot neemt naar het volgende eiland.
    Kun je daar ook schatduiken? want dat is vgls mij heel hard nodig als je weer hier bent; er is een schat aan ervaring maar niet aan centjes, dus duik er eens wat op?
    12??? sjonge de teller zakt nu hard naar beneden! dan wordt het tijd dat ik de kerstboom ga zetten en jou de beroemde cq beruchte post ga sturen.
    maar nu eerst dromen van paradijselijke eilandjes met sneeuwwitte stranden zonder zandvlooien en kerstbomen vol verfrissende kokosnoten die aan een rood lintje blijven hangen.
    tot bij de hangmat, liefs Ellie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Lanta

Thailand 2010

Recente Reisverslagen:

18 December 2010

Met de geur van trekkende erwtensoep

16 December 2010

De koffer pakken

15 December 2010

Het harde leven van een budgetreiziger

14 December 2010

Mijn maagdelijk strand verlaten

13 December 2010

Potje thee maar dan zonder thee
Ton

De wereld is groot en mijn tijd is beperkt. Ik probeer die beperkte tijd toch maar zo goed mogelijk te gebruiken. Ooit heb ik eens gelezen: "Een bereisd mens is een wijs mens". Ik hoop dus een beetje wijs te zijn/ worden. Mijn reizen (buiten Europa) tot nu: **Turkije reken ik tot Europa India 1992 6 weken India 1993 4 weken Vietnam 1995 4 weken India 1998/1999 5 maanden Nepal 2001 3 maanden Sumatra, Oost Java, Bali, Lombok 2007 2 maanden Lombok, Subawa, Flores, West Java 2008 2 maanden Sulawesi, Kalimantan 2009 2 maanden Thailand 2010 2 maanden Laos 2011 1 maand Cambodja 2011 1 maand Maleisië Pensula 2012 3 weken Myanmar 2012 1 maand Maleisisch Borneo 2013 1 maand Madagascar 2014 3 maanden Brazilië en Colombia 2016 4 maanden Sri Lanka 2017 2 maanden Thailand 2018 2 maanden Thailand 2019 2 maanden Bonaire 2022 2 weken

Actief sinds 17 Aug. 2009
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 396771

Voorgaande reizen:

11 Februari 2023 - 13 April 2023

De Oost 2023

06 Juni 2022 - 23 Juni 2022

Bonaire 2022

04 Oktober 2019 - 03 December 2019

Drie keer is......Thailand 2019

08 Oktober 2018 - 08 December 2018

De andere weg in Thailand 2018

04 Oktober 2017 - 06 December 2017

Sri Lanka 2017

09 Juli 2016 - 07 November 2016

Noord Brazilië en Colombia 2016

30 September 2014 - 10 December 2014

Madagascar 2014

13 Augustus 2013 - 13 December 2013

Filipijnen 2013

06 November 2012 - 28 Januari 2013

Maleisië en Myanmar 2012/2013

14 Oktober 2011 - 22 December 2011

Laos en Cambodja (en een beetje Thailand) 2011

18 Oktober 2010 - 18 December 2010

Thailand 2010

15 September 2009 - 15 November 2009

Indonesië 2009

Landen bezocht: