Over de helft: Patthaya by night - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Over de helft: Patthaya by night - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Over de helft: Patthaya by night

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ton

19 November 2010 | Thailand, Bangkok

Patthaya verandert bij zonsondergang. De winkwltjes, restaurants en vooral de beerbars en bordelen gaan open.

Toeristisch Patthaya bestaat eigenlijk uit twee grote straten, evenwijdig aan de zee en aan elkaar. Tussen deze twee straten heb je de tussenstraatjes (Soi's genaamd).

Ik verblijf in Soi 3, een redelijk rustig straatje met aan het begin wat grote hotels, wat masage salons, een internetcafe en een 7Eleven.

Soi 4 heeft een klein koffiebarretje waar ik 's morgens koffie ga drinken en een ontbijtje nuttigen. Het koffiebarretje wordt gerund door een gezellige jongedame die heerlijk wat meekletst en belangstellend is. Zodadelijk na zonsondergang ga ik er weer een bakje halen.

Aan de strandkant van Soi 3 en 4 heb ik vandaag een strandstoeltje gehuurd en zowat de gehele ochtend en middag mijn vervolgplanning zitten maken. Dit met uizicht op vele speedboaten, parasailers en strandverkopers.

Soi 6 is vanaf 18.00 een grote hoerentent, bij elke go-go bar staan wel 20 dames met te korte rokjes en teveel make-up op te roepen en te trekken aan elke westerse man die voorbij komt. Allerlei standjes krijg je op straat al mondeling toegeworpen.

Soi 7 t/m 12 zijn afwisselend wat rustiger of wat drukker.

Soi 13 heeft de naam "Boystown". Dat is het homo gebied (2steegjes) van Patthaya, Het was er gisteren echter heel (te rustig). 5 verdwaalde toeristen (waarvan ik er een was en 15 Thaise boys die een masage aanbieden. Veel tentjes waren hier gesloten.

Op het eind van de Boulevard begint "Walking Street" een gebied wat overdag druk is met verkeer maar 's avonds afgesloten wordt voor voetgangers. Hier heb je vooral de grote bierbars waar achter elke toog 10 dames zitten om de heren te vermaken. Ook de clubs met de paaldanseresse en de clubs waar "moeders niet mag weten wat daar gebeurd" (zo heet ook een van de cubs daar). Als ik de plaatsjes zie waarmee ze je de club in willen lokken wil ik ook niet weten wat daar gebeurd.

Kortom dit is Patthaya in een notendop.

En nu in cijfers:
80% van de toeristen zijn Russisch
15% van de toeristen zijn Duitsers
4% van de toeristen zijn Frans
en dan loop ik er ook nog rond.
Op elke toerist zijn hier zeker 30 hoertjes naast wat er in de bierbar zit (10 per toog)

In elke straat zijn zeker 5 masagesalons (geen bordeel) en elke staat heeft een 7Eleven of Familymart Supermarkt.

Maar dat is nou genoeg uit Patthaya. Morgenvroeg vertrek ik. De bus gaat om 06.00 uur (dat wordt weer om 5.00 uur op hoor Ellie). Ik maak een tussenstop in Bangkok om van bus te switchen en dan naar het zuid westen.

Doel: De stad Champhon, waar de boot vertrekt naar de eilanden Ko Tao, Ko Pha Ngan en Ko Samui.

Of Chumphon haalbaar is vanuit hier in een dag betwijfel ik, zo nodig maak ik een tussenlanding in Cha-am of in Hua Hin

Wten jullie het al: Ik ben over de helft van mijn vakantie. Zit ik hier nou met het gevoel dat ik een lang weekendje weg ben.

  • 19 November 2010 - 13:18

    Corry Van Gorp:

    ik ben weer terug van mijn vakantie weekje zo lang als voor jou is voor mij niet haalbaar ik heb maar een pensioentje(zielig hè) maar ik heb een gezellige week gehad met de fam.van den Broek alleen het weer zat niet erg mee.ik zie dat je de stekjes weer hebt gevonden nu heb je weer een lange reis voorde boeg en ik vind het niet zo erg dat de helft er op zit het is lang genoeg geweest maar je hebt wel eem mooie reis en veel gezien. ik ga verder op de mailtjes kijken en wens jou nog veel reisgenot en de groetjes en liefs ma

  • 19 November 2010 - 13:48

    Hennie:

    Hallo Ton,

    Wederom een indrukwekkend verslag, ben eens benieuwd in welke Sol jij je het beste hebt vermaakt. Wij gaan morgen samen met Jan uit eten (25 jarig jubileum), ik zal aan Jan vragen of ze jouw menutje invriezen voor als jij terug bent. Het zal vast niet Thais zijn in de 'Leurse hof', en ik verwacht dat wij geen last hebben van paaldansers. Heb je al gedoken of gesnorkeld? Zo nee dan krijg je nu de kans. Mocht je op Ko Tao komen hier is het erg mooi om dit soort dingen te ondernemen. Verder tip als verblijf 'Ko Tao Resort Paradise Zone', hier hebben wij destijds 5 dagen onderdak gekregen omdat het ergens anders overboekt was. Veel plezier op alle Ko's. We volgen je met veel interesse.

    Groet Hennie

  • 19 November 2010 - 19:07

    Ellie:

    met nog 29 dagen te gaan, zou je snel moeten doorbussen naar je paradijselijke eilanden,maar met een lang weekend voor de boeg heb je nog even tijd. Ik doe dit weekend met je mee, van hot naar haar reizend, vol programma, met leuke en minder leuke dingen en misschien nog een show in het donker.Nee, geen paaldansers maar een enge Potter movie. valt nog te bezien.
    staat nu mijn tuktuk voor de deur, dus ik breek even af en kom vóór het nachtelijk lewven nog even terug.
    tot zo, ellie

  • 20 November 2010 - 09:41

    James:

    Hoi Ton!

    Ik ben er 1 keer geweest, maar nooit meer.Ik had er 30 jaar geleden moeten wezen'' in mijn bruisende vrijgezellentijd haha'' , maar heb mij in Europa goed vermaakt( en nog steeds)

    Groeten,

    James

    PS en een prettige voortzetting( ik ben jaloers)

  • 20 November 2010 - 16:30

    Ellie:

    Ha ik zie dat je nog aan het bussen bent en mij is het niet meer gelukt om gisteravond verder te gaan; tè laat, tè licht in het hoofdje, etc.
    Ben benieuwd of je Champhon in ene keer haalt en zo ja dan is het een hele lange reisdag geweest.
    warm hè om dan in de bus te zitten? hier schijnt de zon ook , maar de temperatuur houdt zich gedeisd tot een graad of 6 , 7 misschien.
    airco is dus niet nodig en zwemmen niet zo aantrekkelijk.
    spannend nieuws hier is dat er een transformatorhuisje in brand ging in Utrecht, waardoor het controlecentrum van de NS ernstig gedupeerd raakte en het HELE treinverkeer stil kwam te liggen.
    Ik weet niet wat te verkiezen valt: een snikhete bus of een koud station.
    In de bus kom je tenminste vooruit.
    Ik heb vandaag wijselijk de tuctuc genomen en me verbaasd over de drukte op de weg, ja natuurlijk files!
    morgen lees ik hoe jouw reis is verlopen......rust maar lekker uit, eet een heerlijk hapje en tot mails, Ellie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand 2010

Recente Reisverslagen:

18 December 2010

Met de geur van trekkende erwtensoep

16 December 2010

De koffer pakken

15 December 2010

Het harde leven van een budgetreiziger

14 December 2010

Mijn maagdelijk strand verlaten

13 December 2010

Potje thee maar dan zonder thee
Ton

De wereld is groot en mijn tijd is beperkt. Ik probeer die beperkte tijd toch maar zo goed mogelijk te gebruiken. Ooit heb ik eens gelezen: "Een bereisd mens is een wijs mens". Ik hoop dus een beetje wijs te zijn/ worden. Mijn reizen (buiten Europa) tot nu: **Turkije reken ik tot Europa India 1992 6 weken India 1993 4 weken Vietnam 1995 4 weken India 1998/1999 5 maanden Nepal 2001 3 maanden Sumatra, Oost Java, Bali, Lombok 2007 2 maanden Lombok, Subawa, Flores, West Java 2008 2 maanden Sulawesi, Kalimantan 2009 2 maanden Thailand 2010 2 maanden Laos 2011 1 maand Cambodja 2011 1 maand Maleisië Pensula 2012 3 weken Myanmar 2012 1 maand Maleisisch Borneo 2013 1 maand Madagascar 2014 3 maanden Brazilië en Colombia 2016 4 maanden Sri Lanka 2017 2 maanden Thailand 2018 2 maanden Thailand 2019 2 maanden Bonaire 2022 2 weken

Actief sinds 17 Aug. 2009
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 397891

Voorgaande reizen:

11 Februari 2023 - 13 April 2023

De Oost 2023

06 Juni 2022 - 23 Juni 2022

Bonaire 2022

04 Oktober 2019 - 03 December 2019

Drie keer is......Thailand 2019

08 Oktober 2018 - 08 December 2018

De andere weg in Thailand 2018

04 Oktober 2017 - 06 December 2017

Sri Lanka 2017

09 Juli 2016 - 07 November 2016

Noord Brazilië en Colombia 2016

30 September 2014 - 10 December 2014

Madagascar 2014

13 Augustus 2013 - 13 December 2013

Filipijnen 2013

06 November 2012 - 28 Januari 2013

Maleisië en Myanmar 2012/2013

14 Oktober 2011 - 22 December 2011

Laos en Cambodja (en een beetje Thailand) 2011

18 Oktober 2010 - 18 December 2010

Thailand 2010

15 September 2009 - 15 November 2009

Indonesië 2009

Landen bezocht: