Over de helft: Patthaya by night - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Over de helft: Patthaya by night - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Over de helft: Patthaya by night

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ton

19 November 2010 | Thailand, Bangkok

Patthaya verandert bij zonsondergang. De winkwltjes, restaurants en vooral de beerbars en bordelen gaan open.

Toeristisch Patthaya bestaat eigenlijk uit twee grote straten, evenwijdig aan de zee en aan elkaar. Tussen deze twee straten heb je de tussenstraatjes (Soi's genaamd).

Ik verblijf in Soi 3, een redelijk rustig straatje met aan het begin wat grote hotels, wat masage salons, een internetcafe en een 7Eleven.

Soi 4 heeft een klein koffiebarretje waar ik 's morgens koffie ga drinken en een ontbijtje nuttigen. Het koffiebarretje wordt gerund door een gezellige jongedame die heerlijk wat meekletst en belangstellend is. Zodadelijk na zonsondergang ga ik er weer een bakje halen.

Aan de strandkant van Soi 3 en 4 heb ik vandaag een strandstoeltje gehuurd en zowat de gehele ochtend en middag mijn vervolgplanning zitten maken. Dit met uizicht op vele speedboaten, parasailers en strandverkopers.

Soi 6 is vanaf 18.00 een grote hoerentent, bij elke go-go bar staan wel 20 dames met te korte rokjes en teveel make-up op te roepen en te trekken aan elke westerse man die voorbij komt. Allerlei standjes krijg je op straat al mondeling toegeworpen.

Soi 7 t/m 12 zijn afwisselend wat rustiger of wat drukker.

Soi 13 heeft de naam "Boystown". Dat is het homo gebied (2steegjes) van Patthaya, Het was er gisteren echter heel (te rustig). 5 verdwaalde toeristen (waarvan ik er een was en 15 Thaise boys die een masage aanbieden. Veel tentjes waren hier gesloten.

Op het eind van de Boulevard begint "Walking Street" een gebied wat overdag druk is met verkeer maar 's avonds afgesloten wordt voor voetgangers. Hier heb je vooral de grote bierbars waar achter elke toog 10 dames zitten om de heren te vermaken. Ook de clubs met de paaldanseresse en de clubs waar "moeders niet mag weten wat daar gebeurd" (zo heet ook een van de cubs daar). Als ik de plaatsjes zie waarmee ze je de club in willen lokken wil ik ook niet weten wat daar gebeurd.

Kortom dit is Patthaya in een notendop.

En nu in cijfers:
80% van de toeristen zijn Russisch
15% van de toeristen zijn Duitsers
4% van de toeristen zijn Frans
en dan loop ik er ook nog rond.
Op elke toerist zijn hier zeker 30 hoertjes naast wat er in de bierbar zit (10 per toog)

In elke straat zijn zeker 5 masagesalons (geen bordeel) en elke staat heeft een 7Eleven of Familymart Supermarkt.

Maar dat is nou genoeg uit Patthaya. Morgenvroeg vertrek ik. De bus gaat om 06.00 uur (dat wordt weer om 5.00 uur op hoor Ellie). Ik maak een tussenstop in Bangkok om van bus te switchen en dan naar het zuid westen.

Doel: De stad Champhon, waar de boot vertrekt naar de eilanden Ko Tao, Ko Pha Ngan en Ko Samui.

Of Chumphon haalbaar is vanuit hier in een dag betwijfel ik, zo nodig maak ik een tussenlanding in Cha-am of in Hua Hin

Wten jullie het al: Ik ben over de helft van mijn vakantie. Zit ik hier nou met het gevoel dat ik een lang weekendje weg ben.

• 19 November 2010 - 13:18

Corry Van Gorp:

ik ben weer terug van mijn vakantie weekje zo lang als voor jou is voor mij niet haalbaar ik heb maar een pensioentje(zielig hè) maar ik heb een gezellige week gehad met de fam.van den Broek alleen het weer zat niet erg mee.ik zie dat je de stekjes weer hebt gevonden nu heb je weer een lange reis voorde boeg en ik vind het niet zo erg dat de helft er op zit het is lang genoeg geweest maar je hebt wel eem mooie reis en veel gezien. ik ga verder op de mailtjes kijken en wens jou nog veel reisgenot en de groetjes en liefs ma

• 19 November 2010 - 13:48

Hennie:

Hallo Ton,

Wederom een indrukwekkend verslag, ben eens benieuwd in welke Sol jij je het beste hebt vermaakt. Wij gaan morgen samen met Jan uit eten (25 jarig jubileum), ik zal aan Jan vragen of ze jouw menutje invriezen voor als jij terug bent. Het zal vast niet Thais zijn in de 'Leurse hof', en ik verwacht dat wij geen last hebben van paaldansers. Heb je al gedoken of gesnorkeld? Zo nee dan krijg je nu de kans. Mocht je op Ko Tao komen hier is het erg mooi om dit soort dingen te ondernemen. Verder tip als verblijf 'Ko Tao Resort Paradise Zone', hier hebben wij destijds 5 dagen onderdak gekregen omdat het ergens anders overboekt was. Veel plezier op alle Ko's. We volgen je met veel interesse.

Groet Hennie

• 19 November 2010 - 19:07

Ellie:

met nog 29 dagen te gaan, zou je snel moeten doorbussen naar je paradijselijke eilanden,maar met een lang weekend voor de boeg heb je nog even tijd. Ik doe dit weekend met je mee, van hot naar haar reizend, vol programma, met leuke en minder leuke dingen en misschien nog een show in het donker.Nee, geen paaldansers maar een enge Potter movie. valt nog te bezien.
    staat nu mijn tuktuk voor de deur, dus ik breek even af en kom vóór het nachtelijk lewven nog even terug.
    tot zo, ellie

• 20 November 2010 - 09:41

James:

Hoi Ton!

Ik ben er 1 keer geweest, maar nooit meer.Ik had er 30 jaar geleden moeten wezen'' in mijn bruisende vrijgezellentijd haha'' , maar heb mij in Europa goed vermaakt( en nog steeds)

Groeten,

James

PS en een prettige voortzetting( ik ben jaloers)

• 20 November 2010 - 16:30

Ellie:

Ha ik zie dat je nog aan het bussen bent en mij is het niet meer gelukt om gisteravond verder te gaan; tè laat, tè licht in het hoofdje, etc.
    Ben benieuwd of je Champhon in ene keer haalt en zo ja dan is het een hele lange reisdag geweest.
    warm hè om dan in de bus te zitten? hier schijnt de zon ook , maar de temperatuur houdt zich gedeisd tot een graad of 6 , 7 misschien.
    airco is dus niet nodig en zwemmen niet zo aantrekkelijk.
    spannend nieuws hier is dat er een transformatorhuisje in brand ging in Utrecht, waardoor het controlecentrum van de NS ernstig gedupeerd raakte en het HELE treinverkeer stil kwam te liggen.
    Ik weet niet wat te verkiezen valt: een snikhete bus of een koud station.
    In de bus kom je tenminste vooruit.
    Ik heb vandaag wijselijk de tuctuc genomen en me verbaasd over de drukte op de weg, ja natuurlijk files!
    morgen lees ik hoe jouw reis is verlopen......rust maar lekker uit, eet een heerlijk hapje en tot mails, Ellie