Overstromingen in Thailand - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Overstromingen in Thailand - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Overstromingen in Thailand

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ton

22 Oktober 2010 | Thailand, Kanchanaburi

En nog steeds droge voeten alhoewel ze de hele middag nat zijn geweest.

Vanmorgen om 7.00 uur vertrokken uit Bangkok op weg naar de floating Market (drijvende markt). In de bus 4 Spanjaarden en een Sloveen. Eindelijk Bangkok uit!

De floating market licht zo'n anderhalf uur rijden buiten het centrum van Bangkok over wegen die ik voor Aziatische begrippen goed, overzichtelijk en redelijk veilig vind. Bij de floating market heb ik samen met een Sloveense jongen een bootje gehuurd om 1 1/2 uur rond te varen over een drijvende markt met vooral te dure toeristen rommel. Na 3 kwartier waren we rond, maar we hebben betaald voor anderhalf uur, dus nog maar een rondje, De peddelaarster flink sjagereinig. Niet zeuren bitch: roeien voor je geld!!!!!!
Buiten een kop koffie hebben de Sloveen en deze Nederlander niets gekocht. Veel te duur voor veel te veel rommel en op de kleintjes moet je letten. Daarna met een moterboat, zoals deze voorkomt in een beroemde film van James Bond door de kanalen. Jammer, ondanks aandringen ging hij niet zo hard als in de bond film en de stunts vielen ook wat tegen.
Op het eind van deze bootreis heb ik al afscheid moeten nemen van de helft van de groet, zij gingen terug naar Bangkok omdat ze een halve tour hadden. De andere gingen nog verder mee.
Lunchen in een wegrestaurant waar het eten voor ons al op tafel stond voordat wij er waren, wat een vooruitziende blik.
Na het eten ben ik nog twee maal van busje moeten veranderen om op de plaats van bestemming te komen.Maar ik ben er en het bevalt me hier al geweldig.

Guest house aan de rivier, airco, flink zwembad, aardige mensen en datte voor 10 euries per nacht. Vanaf 2 uur vanmiddag heb ik doorgebracht in het zwembad. Vandaar dat ik die natte voeten heb gekregen. In gesprek geraakt met wat Nederlanders die hier vaker zijn geweest en ik ben bang dat ze gelijk hebben: de meesten blijven hier langer dan gepland.

De sfeer bevalt mij wel, grote staar met allerlei restaurantjes maar niet zo massaal als de grote stad.

En dan zijn de toeristische hoogtepunten hier. Er chijnt hier een brug over het water te zijn gebouwd waar ook een paar Nederlanders aan gewerkt hebben, gedwongen maar toch, verder moeten hier watervallen, hot springs, grotten en jungle te zijn. Olifanten die je er doorheen voeren etc. etc. maar dat is niet voor vandaag en morgen.

Mogelijk komt de Sloveense jongen morgen met twee reisgenoten naar hetzelfde guesthouse, als dat zo is probeer ik een gezamelijke trip te regelen. Als ze niet komen dan maak ik morgen mijn eigen plan. Het plan voor morgen ziet er alsvolgd uit:
Lekker slapen in mijn airco room aan de rivier. Lekker op mijn gemak gaan ontbijten, daarna ff tjes zwemmen, effetjes wat rondlopen in dit stadje, daarna ff tjes wat zwemmen etc etc. Trouwens, net nog een Nederlander ontmoet die hier al 6 jaar woont, morgen brengt hij eigengemaakte appeltaart mee. Reden om maar eens rustig aan te doen morgen.

O ja, wat betreft de overstromingen: Mijn volgende plaats van bestemming (Ayutthaya)schijnt wel helemaal onder water de staan, dus reden om hier wat langer te relaxen en het water te laten zakken.

Nou da was 't voor vandaag. FF voor de schrijvers onder jullie:
Thaise mennekes:
Veel gezien nog weinig gesproken.
Lombok is misschien droog maar ik blijf nog ff hier.
Foto van het maatpak blijft uit.
De chinees aan het knaol in Beek en Donk heeft ook lekker eten en de aderverkalking valt nog wel mee want het berichtje stond erop.
Lekker he, fietsen in de herfststormen in Nederland.

Nu de zon onder is en hier een temperatuurtje heerst welke aangenaam is ga ik maar eens op zoek naar een openlucht terras met wat heerlijk Thaise gerechten.

Jullie ook smakelijk eten met de piepers groente en een stukkie vlees (met jus natuurlijk)

• 22 Oktober 2010 - 12:35

Jaakie:

Dag vriend, want vandaag ben ik geen voorzitter.
    Wat à lovely vieuw.....ruilen?
    Inderdaad hier lekker aan dd hutspotprak, met bal en uitjes en ook nog veeel jus inderdaad. Zoals jij het omschrijft lijkt het nog lekker ook.....maar ik voorspel je, en nu spreek ik uit eigen ervaring, en dat weet jij natuurlijk ook wel.....er komt een moment de komende maanden......dan snak je naar 'prak' .......weet ik zeker.....en als dat niet zo is......dan vraag ik me af wat jij onder ' low budget reizen' verstaat.....maar dat terzijde....zoals je het beschrijft zou ik natuurlijk direct met je willen ruilen, want je hebt wel de gave me verlekkerd achter te laten......zwem ze, luier ze, slaap ze, buurt ze ( met die verdwaalde Hollander ) vooral veeeel plezier vanuit het koude (6 Gr) natte en zeer winderige Someren....

Tot mails

• 22 Oktober 2010 - 13:08

Peter:

Nou ik hoor het wel, volop aan het genieten dus daar!Blijf dit doe want over 'slechts' 57 dagen ben je alweer terug...dan heb ik alweer ca.50 reflectieverslagen geschreven,35 praktijk opdrachten uitgevoerd en zo'n 120 billen gewassen haha! Having fun!!!

Groetjes, Peter

• 22 Oktober 2010 - 14:11

Chris En Toos:

volgens ons worden jou reizen alleen maar duurder en ga je steeds meer op een echte tourist lijken. 10 euro voor een overnachting en al dat gehang in zwembad en op terrasjes. Wat een leven hè. We hoeven niet te zeggen geniet maar lekker, je doet het toch al.
    XXX Chris en Toos

• 22 Oktober 2010 - 15:14

Corry Van Gorp:

zo te zien bevalt het je priema geniet er maar van.
    hier is het ook mooi weer alleen een pietsie kouder denk ik,verder heb ik niet veel nieuws maar ik kijk wel elke dag uit naar jou mailtjes dus volhouden hoor. veel liefs ma

• 22 Oktober 2010 - 15:42

Peter:

Trouwens.. waar blijven de plaatjes van mooie heer en landschappen...(lol)

• 22 Oktober 2010 - 18:52

Louis Verheijen:

ton sinds een paar weken in Hellimond twee Thaïse restaurants, of eigenlijk "afhaalrestaurants". Waarom zo ver weg gaan? Groeten. L. en R.