Aclimatiseren wel ff nodig - Reisverslag uit Manado, Indonesië van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Aclimatiseren wel ff nodig - Reisverslag uit Manado, Indonesië van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Aclimatiseren wel ff nodig

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ton

17 September 2009 | Indonesië, Manado

Wat is het heet hier. Was dat vorig jaar ook zo?
Maar ja we gaan ff niet klagen hoor.
Even wat belangrijke informatie:

Mijn TELEFOONNUMMER hier in Indonesie is: 081-340117936
Dit is een mobiel nummer. Mocht je willen bellen kijk dan op televergelijk.nl naar de goedkoopste provider. Ikzelf heb goede ervaringen met hallonederland.com.
Let wel, het tijdsverschil is 6 uur en na 24 oktober 7 uur.

Gisteren heb ik dus een hele trip mogen maken. Vanaf Singapore was het nog drie en een half uur vliegen en veel burocratie aan boord. Je bent al lang bezig met de formulieren invullen. Ten opzichte van vorig jaar moet je ook invullen of je de Mexicaanse griep hebt, wel eens hoest, koorts hebt boven 38 en dat soort dingen. Het formuliertje moet je inleveren maar niemand kijkt er verder naar. Zo mag je ook invullen of je teveel Javaanse Jongens bij hebt, natuurlijk zet ik nee op het formulier want vervolgens controleert dat toch niemand. Dan mag je nog een formuliertje invullen waae opstaat wanneer je het land binnen komt en wanneer je weer weg gaat. En dan nog een formuliertje waar je al die tijd verblijft (als of ik dat weet).
Eenmaal op het vliegveld mag je in de rij voor 1 man, met een stempel en veel mensen die allemaal een paar stempels willen hebben. Gelukkig mag ik de rij voor een visumaanvraag overslaan. Met de laatste rupees van vorig jaar (wie wat spaart die heeft nog wat) kon ik snel met een taxi weg richting mijn hotel.
Als je wilt weten waar ik zit dan type bij google maar in: Hotel Minahasa Madano dan kom je op hun site.
Mooi hotel tegen een bergrug met helemaal bovenin een zwembad met uitzicht over Manado. Helaas waren de goedkoopste kamers al bezet, dus moest ik een iets duurdere nemen. Dus beginnen met onderhandelen....... De servicetax van 20% heb ik er dus afgeluld (17 euro met ontbijt) en maar gauw omkleden want de kleren die ik aanhad waren al doorweekt van het zweten. De airco op 16 graden gezet en gauw naar het zwembad.
En dat ligt boven op de berg.......Dus weer nat voordat je bij het zwembad bent.............
Na twee uurtjes afkoelen ben ik mijn bed ingekropen, bij een airco van 16 graden. Gisterenavond om 21.00 ben ik nog even opgestaan om wat te eten. Ik moet zeggen, ze hebben hier de lekkerste tomatensoep die ik tot nu toe in Indonesie gegeten heb. Om 22.00 lag ik weer op bed om vanochtend een frisse start te kunnen maken.
Na het ontbijt ben ik opzoek gegaan naar een flappentapper, hier doet mijn pinpas het gelukkig wel. Daarna een telefoonnummer gekocht. Even wat fotootje gemaakt bij het zwembad en nu zit ik in een supergroot winkelcentrum dit berichtje te schrijven.
Ik ga zo via de boulevart terug naar mijn hotel en blijf de verdere dag maar eens lekker in het zwembad.
De planning is om hier nog twee nachten te blijven en daarna te vertrekken naar het eiland Bunaken, de mooiste snorkel locatie (en duiklocatie) van Indonesie zeggen ze.
Van twee duitse toeristen heb ik al een adresje gekregen (Daniels homestaym ook te vinden op internet) Zelf had ik al Lorenso's opgezocht, dus keus zat.

• 17 September 2009 - 10:44

Jaakie:

Ha die Ton. Gelukkig goed aangekomen, ik zou zeggen keep it cool, en tot mails!

• 17 September 2009 - 14:23

Ien Raijmakers:

Ik begin nu toch echt wel jaloers te worden.
    Denk erom, niet klagen over de temperatuur! Wij zijn hier al blij met 19 graden!

Groetjes en veel plezier op Bunaken. Ien Raijmakers

• 17 September 2009 - 14:56

Ellie:

leuk iets te lezen en gelukkig ben je weer veilig aangekomen. Kreeg je niet de vraag of ze jou al eens meer hadden gezien? je wordt per slot een bekende gast in indonesië. het is hier zonnig met een koele bries en in België was het heel goed toeven;mooi,mooi.
    geniet ervan, doe ik 't ook nog effe. liefs Ellie

• 17 September 2009 - 18:08

Peter:

'n iets duurdere kamer? dus toch de 'presidents suite'? haha!!Ik zou zeggen Ton geniet van alles daar!! ps. een beetje goeie HD kwaliteit op de tv op je kamer? :-)))Groetjes...... xx

• 17 September 2009 - 18:18

Corry Van Gorp:

hoi Ton ik ben nu al jaloers maar ik heb ook een reis geboekt naar waspik(ook een hele onderneming)ik ga naar een feestje van Annemiek en Henk.
    Ik ben blij dat de reis goed is gegaan,en heb gezien dat je op tijd bent vertrokken.
    ik hoop gauw weer ijts te horen

• 17 September 2009 - 19:35

Hennie:

Wat is het toch weer een straf om in indonesie te zijn!! Zo heet, zwembad boven op de berg, nog geen hangmatje enz. enz.
    Ton geniet ervan, we blijven je volgen.