Terug bij het begin - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Terug bij het begin - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Terug bij het begin

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

01 December 2019 | Thailand, Bangkok

Vandaag ben ik weer gearriveerd waar op 5 oktober in Thailand gestart ben. Terug in Bangkok, in het voor mij vertrouwde hotel aan de rivier. Ik heb net het uitgebreide ontbijt buffet genuttigd en zit nu de tijd te doden.
Om vijf uur vanochtend ben ik in Bangkok aangekomen en was ik al om half zes bij mijn hotel. Te vroeg om in te checken, te vroeg om te ontbijten en het zwembad is pas om 9.00 uur open. Kortom het is wachten. Maar zoals ik al eerder heb geschreven is reizen ook veel wachten.

Gisteren om drie uur in de middag ben ik vertrokken in het paradijsje Koh Phayam, afscheid van Buffalo Bay. Eerst met een scooter taxi naar de andere kant van het eiland. Opvallend is dan wel, ook al is het eiland niet zo groot, dat aan de landzijde er een harde wind staat terwijl in Buffalo Bay het bijna windstil was. Voordat ik mijn taxi “speedboat” in ga trekken donkere wolken richting het eiland.
De speedboat voorafgaand aan de mijne was te laat en vertrok ook, afgeladen vol, te laat naar het vaste land (Ranong). Schets mijn verbazing dat de door mij geboekte speedboat precies op tijd vertrekt met alleen mij als passagier. De bemanning geeft mij ook aan “privat boat, only for you papa”.
Het is wel relaxed zo’n speedboat je voor jou alleen met twee bemanningsleden. Dan hoef je ook niet een krap zwemvest aan en kan je naast de schipper zitten voor het beste uitzicht.
In Ranong heb ik nog drie uur de tijd voor dat de bus vertrekt. Dat betekent dus even gaan inslaan bij de 7 Eleven supermarkt, een plastic restaurantje opzoeken, wat eten en wachten op de bus. Een Spaans gezinnetje, welke de laatste tien dagen mijn buren waren zijn ook in de bus mijn buren.
De VIP nachtbus is een redelijk luxe, 2 grote stoelen links en een grote stoel rechts, voetenbank en de leuning kan je flink achteruit zetten. Dekentje en een nek kussen, schermpje met films, goed regelbare airco. De maaltijd die inbegrepen is stelt niet zoveel voor, 2 kleffe broodjes met een flesje water. Maar wie maakt mij wat, ik ben net bij de 7 Eleven geweest.
Van echt slapen in de bus komt weinig. Het zijn korte slaapjes en dan wordt je weer wakker omdat de weg hobbelig en bochtig is. Rond half één is er een twintig minuten stop bij een giga vreet locatie. Het lijkt of daar alle nachtbussen van Thailand daar rond dezelfde tijd aankomen.
Ik doezel wel wat weg en voor dat ik het in de gaten krijg sta ik in Bangkok te onderhandelen met een taxi chauffeur die minimaal twee keer teveel vraagt. Helaas voor hem, of de helft of geen klant.

.....en zo sta ik dan te vroeg bij mijn hotel, wachtend op mijn kamer aan het ontbijt buffet en zo dadelijk het zwembad in. Zodra ik de sleutel van mijn kamer heb wil ik een hete douche, dat heb ik wel verdiend na tien dagen koud water....schone kleren, vandaag en morgen nog wat relaxen aan het zwembad.......en dan de winterkleding onder uit de rugzak halen.
Dinsdag ochtend (voor jullie maandag middernacht) vertrek ik weer naar dat koude kikkerlandje aan de Noordzee

• 01 December 2019 - 11:17

Ellie:

Hoi Ton,
    Fijn om tussen alle fotoos weer even jouw gezicht te zien, lekker zongebrand en met een big smile. Goed zo.
    jammer dat we weg moeten uit het paradijsje, t was zo heerlijk genieten door al die mooie foto's.
    En dan een backpakker van 83? Ge-wel-dig. Dan kun jij ook nog een hele lange tijd op deze manier reizen.....Het is idd echt weer voor erwtensoep, dus ja kom maar weer deze kant uit.
    Heb het gevoel dat je dit keer niet zo lang weg bent geweest; is dat een teken dat de tijd vliegt? Of dat je idd niet zo lang op pad bent geweest of dat ik de tijd een beetje kwijt begin te raken?
    Ja geniet nog maar intens deze laatste dagen !!!
    liefs, Ellie

• 02 December 2019 - 07:08

Yolanda Vd Velden:

Nou Ton de laatste loodjes hehehe . De tijd is omgevlogen. De 2 maandjes zo om met al jou avontuur. Weer mooie herinneringen waar je weer een jaar op kan teren. Hier is de eerste verkoudheid een feit. Helaas. Snot te veel zakdoeken te weinig. Veilige terug reis en geniet nog eventjes. X

• 02 December 2019 - 12:47

Chris & Toos:

Die Ed is natuurlijk jouw goede voorbeeld. Niets georganiseerde reis als ik ouder word. Je hebt dus nog heel wat jaartjes te gaan. Misschien nog leuke tips gekregen?
    Helaas komt aan alles een einde, zo ook weer aan deze vakantie dus geniet nog even van de laatste dagen en goede reis terug.
    XXX Chris & Toos

• 02 December 2019 - 13:07

Ans:

Hoi Ton,

Wat zal dat van de week tegen gaan vallen. Niets meer van mijn kamer, mijn balkon, mijn hangmat, mijn bus, mijn boot en mijn eilandje. Dan zijn het alleen nog foto's en herinneringen. Dus geniet van je laatste dag en nacht. Voor morgen een goede vlucht naar Amsterdam.
    Liefs en groetjes Ans

• 02 December 2019 - 13:30

Louis Verheijen:

een goede terugreis Ton!

• 02 December 2019 - 18:16

Ad:

Goede terugreis naar het kikkerlandje