Back in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Back in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Back in Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Ton

06 December 2018 | Thailand, Bangkok

De gekleurde diner boten varen voorbij terwijl ik aan de oever zit met mijn favoriet Masaman Curry. Een heel andere sfeer ten opzichte van de baai op Ko Samet waar ik tot vanmorgen zat. Ik ben terug in Bangkok, terug bij het hotel waar ik 8 weken geleden begon.

De wekker zetten was op Ko Samet niet nodig, ik werd automatisch wakker net voor de zonsopkomst die daar elke morgen erg mooi is. Ik heb er al veel foto’s van gemaakt dus heb ik dat de afgelopen dagen dat maar eens niet gedaan.

Met mijn eigen gezette bakje koffie op mijn veranda, de eerste zonnestralen opvangen. Naast het ruisen van de zee hoor je alleen het vegen van de jongens die de tuin bij houden. Eigenlijk kan ik zo’n knechtje in mijn tuin ook wel gebruiken.

Het ontbijt vandaag is wat vroeger dan “normaal”. Vanaf half tien moet ik klaar staan voor het vertrek met een Speedboat. Ik wordt opgehaald op mijn kleine “piep” strandje.

Het is hoog tij, dus dat ik bij het instappen nat zou worden had ik ingecalculeerd maar dat ik tot op mijn onderbroek nat zou worden had ik niet verwacht. Het belangrijkste is dat mijn bagage droog aan boord is gekomen.

Die broek droogt wel voor ik de bus in ga. Het wordt een bompige rit over het water, gelukkig maar een half uurtje.

Eenmaal aan vaste wal wordt er geprobeerd mij een taxi aan te smeren, zo’n 15 keer duurder dan een taxi bus. Dus met de taxibus. De tweede die instapt was een Nederlandse jongen/man, Brabander uit Oss, ook homo. We hadden dus heel wat gespreksstof te delen. We hebben aan een stuk door zitten kletsen en buurten. Een aantal keren werden we aangesproken dat we te luidruchtig waren, ja duhhhhhh......we zitten niet in een begrafenis wagen.

De eindbestemming was niet ver van elkaar dus werd het ook nog een taxi delen in Bangkok. Van Ko Samet naar Bangkok duurt bijna net zo lang als Bangkok door van het busstation naar mijn hotel. Om vier uur sta ik er eindelijk, spullen op de kamer en het zwembad in........ontsmetten van het zweet.

.....en nu zit ik dus aan de rivier, de Masaman Curry is inmiddels op en de diner boten varen nog in een lange rij voorbij.......

• 06 December 2018 - 12:35

Ton :

Het leek mij een fijne reis, en ik heb de indruk dat het jouw ook goed bevallen is.
    De laatste drie eilanden hebben we ook weleens bezocht. En zijn ons ook goed bevallen. Deze winter blijven we thuis. Vera krijgt binnenkort een nieuwe knie. In het voorjaar staat Griekenland op het programma, weer mer de caravan.
    Ik wens je een goede terugreis.
    groetjes

• 06 December 2018 - 13:46

Renée:

Sawadee , Ton

Ik zal je missen, onze praatjes op Messenger over het weer, het eten , en wat de dag ons bezig hield.

We zien elkaar in Utrecht bij een Thaise dis.
    Ga jij zondag maar genieten met familie en vrienden van de echte Hollandse erwtensoep ...

Renée & Robert

• 06 December 2018 - 14:10

Ans:

Hoi Ton,
    Ja nog even en dan is het weer voorbij. Geniet de laatste dag nog. Ik wens je alvast een goede vlucht.

Liefs Ans.

• 06 December 2018 - 15:03

Ineke:

Hi Ton,
    We hebben weer genoten van al jouw verhalen!!!
    Voorspoedige en veilige terugreis!
    Groetjes van Jos en Ineke.

• 06 December 2018 - 15:09

Hennie:

Hallo Ton,
    Was weer leuk om je te volgen.
    Goede terugreis.
    Groet Hennie.

• 06 December 2018 - 15:09

Joyce:

Heb van je verhalen genoten en je moraal ridderschap gemist. Heb een veilige reis terug. Bedankt. Salu.. tot later..

• 07 December 2018 - 04:59

Chris & Toos:

Aan alles komt een eind maar wij zullen je berichtjes missen. Geniet van jouw laaysye dag.
    XXX