Sint gesignaleerd in Thailand - Reisverslag uit Ko Samet, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Sint gesignaleerd in Thailand - Reisverslag uit Ko Samet, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Sint gesignaleerd in Thailand

Blijf op de hoogte en volg Ton

05 December 2018 | Thailand, Ko Samet

Het heerlijk avondje is gekomen......

Maar met weer veel discussie heb ik vernomen.

Al meer dan 13 jaar is het voor mij geen Sinterklaas,

Voor die tijd was Pieterman steeds de baas.

In de tropen doen ze hier niet aan mee,

Dus zit ik lekker met mijn kontje aan zee.

Helaas betekent Sinterklaas voor mij,

Dat mijn verlof weer snel eindigt, het is weer bijna voorbij.

Ik denk al vast vooruit over de plannen komend jaar,

Je kan er niet te vroeg aan beginnen, klaar is klaar,

Ik kan mijn wensen wel in mijn schoen stoppen,

Helaas kan er de wereldbol niet in proppen.

Ook volgend jaar wil ik niets weten over Zwarte Piet,

Ook de discussies over “coming out” in de voetbalwereld mis ik niet.

Wat kunnen ze in Nederland toch zeuren en zeiken.

Een beetje tolerantie mag je ook wel laten blijken.

Ik zit ver weg van dat geheel

En hier hoor je deze discussie niet veel.

Zon, zee en lekker eten, begrip voor een andere cultuur

Dat maakt het leven een stuk minder zuur.

Over een dag of drie ben ik echter weer in dat kikkerland,

Met, waarschijnlijk, de verwarming op de hoogste stand.

Nu is het nog even peentjes zweten,

Morgen zal ik dat, op de laatste etappe, nog eventjes weten

Eerst met de boot en daarna met de bus, ga ik op weg naar Bangkok.

Daar zit de rondreis 2018 er weer helemaal op.

Ik heb weer een stukje Thailand gezien, wat ik niet kende van de vorige keer,

Het was erg ontspannen en relaxen deze keer,

Minder avontuurlijk vergeleken met andere reizen.

Maar zeker kon ik dat dit jaar wel prijzen.

Ik wilde niet de hoogste berg op of ver de jungle in,

Met veel zon, zee en strand had ik het ook naar mijn zin.

Toch heb ik weer genoeg mee gemaakt om over te verhalen,

Tot jullie van mijn praatjes allemaal gaan balen,

Ik heb mijn baas al gevraagd voor verlof in 2019,

Of ik het krijg zullen we op het eind van de maand wel zien.

Zaterdag van Bangkok naar Beek en Donk, 

In de avond ben ik dan weer op honk.

Weer met een jas, een vest en sokken aan de voeten.

Dat wordt wennen maar het zal wel moeten

Zondag staat er erwtensoep op het menu.

Maar de komende dagen kan ik nog kiezen uit het Thaise menu.

Jullie vanavond veel plezier met de Sint en Piet

Maar dat hoeft van mij voorlopig niet.


  • 05 December 2018 - 04:55

    Renee:

    Ik kan hier wel veel verhalen, maar dan begin jij weer te bale.
    Sint heeft mij in Thailand niet vergeten,dus heb ik met de Sint heerlijk gegeten.
    Ook had hij nog een presentje voor jou, maar dat vertel ik je gauw .
    Ga jij nu maar naar Beek en Donk aan de soep, dan neem ik nog wat Thaise snoep.

    Groet vanuit Ko Lanta

  • 05 December 2018 - 04:58

    Hennie:

    Hoi Ton,

    De gedachten gaan al weer naar huis
    Ik hoop voor je dat het daar is goed pluis
    Na een dag staat voor jouw de erwtensoep klaar
    Elk jaar is dat voor jou een mooi gebaar
    Ik zie dat je toch je 'schoentjes' hebt gezet
    Nog net voordat je de bakens naar Beek en Donk hebt verzet
    Ik denk dat ik nu snel weer aan het werk moet gaan
    Al is het allemaal heelo betrekkelijk zo'n baan
    Vooral als je alle mooie foto's in de wereld ziet
    Dat zal vandaag zeker worden beaamd door 'zwarte'

    Groet, Hennie.

  • 05 December 2018 - 05:28

    Chris & Toos:

    zou het kunnen liggen aan het weer
    dat wij zo zeuren keer op keer
    maken we elkaar het leven zuur
    en tolereren we niets van onze buur
    zou een warm land verbetering geven
    nee, dat kunnen we wel vergeten
    we moeten dit in onszelf gaan zoeken
    en kijken naar alle invalshoeken
    en verder meer tevreden zijn
    want geluk is te vinden in het klein
    wie weet wordt Sint nog eens de mensenvrind
    en is iedereen Piet weer goed gezind
    tot zo lang blijven we dromen
    van die mooie dag die eens zal komen
    nu even over het hier en nu
    jas en das gereed en paraplu
    een goede reis wensen wij aan jou
    en tot ziens hier in de kou
    en ook al reis je volgend jaar volgens jouw plan
    zeker weten dat Sint en Piet je vinden kan
    en sturen dan hun groeten over de zee
    dus ben er maar tevreden mee
    XXX

  • 05 December 2018 - 06:31

    Nanny:

    Hoi Ton,
    Wat leuk zo, iedereen aan het rijmen.
    Voor jou zit het er voor dit jaar weer op met vakantie vieren.
    En alweer bezig met uitzoeken voor volgend jaar.
    Goede terugreis.
    Bedankt voor al je berichten en foto's.
    Altijd mooi om te zien en te lezen, altijd een hele onderneming zoals jij het doet.

    Groeten van Nanny Bierkens.

  • 05 December 2018 - 11:49

    Ad:

    Ton,

    Ik hoor het al, het is tijd om naar huis te komen, als alleen het sentiment van de Sinterklaas je zo bezig houdt, moet dit als heimwee worden betitel en mag je blij zijn als je geen getuige bent van het zwarte bietensentiment in Nederland. Het lijkt erop of ze Sint en zijn Piet eruit willen werken en de Kerstman zijn plaatsvervanger moet worden. De Dierenbescherming is zich al aan het opwarmen voor hun protest.

    Tot snel, op naar je nieuwe pokerbank..

    Ad

  • 05 December 2018 - 11:51

    Ad:

    " powerbank" moet er staan

  • 06 December 2018 - 04:33

    Yolanda En Melvin:

    Ha Ton,
    De laatste dagen van je reis dan naar je vertrouwde stek. De meeste zullen wel denken goh die Ton is gek. Nog even genieten van de ongedwongen sfeer maar naar huis moet ook wel een keer!!
    Een veilige reis naar huis dat is ook heel fijn om weer lekker op je eigen plekkie te zijn.
    Dag Ton xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

De wereld is groot en mijn tijd is beperkt. Ik probeer die beperkte tijd toch maar zo goed mogelijk te gebruiken. Ooit heb ik eens gelezen: "Een bereisd mens is een wijs mens". Ik hoop dus een beetje wijs te zijn/ worden. Mijn reizen (buiten Europa) tot nu: **Turkije reken ik tot Europa India 1992 6 weken India 1993 4 weken Vietnam 1995 4 weken India 1998/1999 5 maanden Nepal 2001 3 maanden Sumatra, Oost Java, Bali, Lombok 2007 2 maanden Lombok, Subawa, Flores, West Java 2008 2 maanden Sulawesi, Kalimantan 2009 2 maanden Thailand 2010 2 maanden Laos 2011 1 maand Cambodja 2011 1 maand Maleisië Pensula 2012 3 weken Myanmar 2012 1 maand Maleisisch Borneo 2013 1 maand Madagascar 2014 3 maanden Brazilië en Colombia 2016 4 maanden Sri Lanka 2017 2 maanden Thailand 2018 2 maanden Thailand 2019 2 maanden Bonaire 2022 2 weken

Actief sinds 17 Aug. 2009
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 395890

Voorgaande reizen:

11 Februari 2023 - 13 April 2023

De Oost 2023

06 Juni 2022 - 23 Juni 2022

Bonaire 2022

04 Oktober 2019 - 03 December 2019

Drie keer is......Thailand 2019

08 Oktober 2018 - 08 December 2018

De andere weg in Thailand 2018

04 Oktober 2017 - 06 December 2017

Sri Lanka 2017

09 Juli 2016 - 07 November 2016

Noord Brazilië en Colombia 2016

30 September 2014 - 10 December 2014

Madagascar 2014

13 Augustus 2013 - 13 December 2013

Filipijnen 2013

06 November 2012 - 28 Januari 2013

Maleisië en Myanmar 2012/2013

14 Oktober 2011 - 22 December 2011

Laos en Cambodja (en een beetje Thailand) 2011

18 Oktober 2010 - 18 December 2010

Thailand 2010

15 September 2009 - 15 November 2009

Indonesië 2009

Landen bezocht: