Keuze komt uit op nul - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Keuze komt uit op nul - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Keuze komt uit op nul

Blijf op de hoogte en volg Ton

26 November 2018 | Thailand, Ko Chang

Ik ben helemaal in het Zuiden geweest, ik ben helemaal in het Oosten het Oosten geweest, het Noorden heb ik in 2010 gehad. Wat blijft er dan nog over.

Thailand is een land met vele bestemmingen en je kan er diverse keuzes maken. Mijn keuze was dit jaar eilanden, zee en vooral zon te doen. In vergelijking met andere reizen een wat rustigere vakantie. En eigenlijk moet ik zeggen dat dat ook goed gelukt is.

Normaal reis ik heel wat af en de laatste week neem ik de rust om ergens wat langer te verblijven. 

Die laatste week zit er aan te komen maar de rust heb ik al een paar keer gehad en ik vond het heerlijk.

In mijn verhalen hebben jullie wel op kunnen maken dat mijn top bestemming Ko Phayam was, als het niet zo ver weg was zou ik daar voor de laatste week best wel terug willen keren maar dat zullen we maar niet doen. 

Ik verwacht echter niet dat ik de komende tijd nog zo’n paradijsje terug vind. Ik zal het met iets minder moeten doen. Tussen hier en Bangkok zijn de mogelijkheden wat te beperkt maar er zijn nog enkele plaatsen waar ik niet geweest ben.

Daarom vertrek ik morgen toch maar naar Ko Samet, een eiland wat wel als toeristisch bekend staat met name omdat het een van de eilanden is die heel gemakkelijk vanuit Bangkok te bereiken is. Het wordt dan ook vaak gebruikt als weekend uitstapje vanuit de stad. De kritieken zijn echter lovend dus moet ik er maar eens gaan kijken. 

Mijn kritische eisen maken echter het maken van keuzes wel moeilijk. Het moet niet te druk zijn, maar ook niet te rustig. Het eten moet goed zijn, een schoon strand liefst met zo min mogelijk stenen en rotsen. Een lekker zwembad is een pré, niet te ver van winkels en restaurantjes. Geen rijen met strandstoelen en parasols, wel wat bomen op het strand voor de schaduw. De prijs moet Aziatisch redelijk zijn en ik ben inmiddels verwend met airco en een goede warme douche.

Als ik al deze criteria ingeef op al de zoekmachines op internet krijg ik heel vaak te zien dat de opties gereduceerd zijn tot het aantal nul. 

Water in de wijn vind ik echter ook moeilijk. Soms vind ik het pareltje tussen al het aanbod maar soms blijkt dat pareltje ook gewoon een ruwe baksteen te zijn. Op voorhand mijzelf vastleggen is en blijft dus moeilijk.

En dan wordt het morgen Ko Samet, ik hoop dat het niet tegen valt en dat ik er langer wil blijven dan de drie geplande nachten. Zo niet moet ik weer een dag besteden aan het zoeken van een volgend adres. Echter de weg naar Bangkok is niet zo lang.

Er is nog een eilandje, niet zo bekend, nog dichter bij Bangkok wat uit informatie wel aardig lijkt: Ko Larn. Het heeft echter maar één strand met een, voor mij te duur resort. Er zijn in prijs wel diverse guesthouses die ook nog goede reviews hebben maar geen zwembad, soms geen warme douche, niet aan het strand en laat de rest van de criteria er maar op los en mijn twijfelzucht slaat weer toe........

Hopen maar dat morgen Ko Samet met het Viking Holidays Resort meevalt. Maar ook dit resort voldoet niet aan de criteria prijs, zwembad en lekker eten (in de avond).

Hoe het eigenlijk vandaag was ? Ik zou het bijna vergeten. Rustig, zwaarbewolkt, iets minder warm waar door het water in het zwembad kouder dan ik gewent ben. Maar wel gezellig relaxed. 

Nu nog even eten, mijn rommel al een gedeelte inpakken...............Morgen om 9.00 uur vertrekken voor een reisje van vier á vijf uur schat ik in.


  • 26 November 2018 - 11:12

    Renée Van Het Groenewoud:

    Benieuwd hoe je Ko Samet ervaart...


    Renée

  • 26 November 2018 - 11:22

    Yolanda En Melvin:

    Ha Ton, ja Ko Larn zijn wij ook geweest 1 dag! Erg toeristische bedoeling. Ligt to strand Pattaya. Succes met de keuzes maken.. X

  • 26 November 2018 - 14:56

    Ans:

    Hoi Ton,
    Wat is het leven van een vakantieganger toch zwaar hè. Ben je niet blij dat het eind bijna in zicht is (nee denk) Over 2 weken zit je weer in je oude ritme en dan zou je weer vakantie willen hebben. Geniet nog even van de rust, warmte, zwembad en zee, warme en koude douche, het lekkere eten en drinken en de zonsondergang zolang het kan.
    Liefs Ans

  • 27 November 2018 - 04:49

    Chris & Toos:

    Beetje laat want intussen ben je al op de plaats van bestemming. Hopelijk toch ook hier een stukje paradijs gevonden. Ja het gaat snel nu hé dus geniet ervan.
    XXX

  • 27 November 2018 - 06:20

    Peter:

    Wat vliegt de tijd he Ton, geniet nog effe van de laatste indrukken.. met of zonder zwembad....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

De wereld is groot en mijn tijd is beperkt. Ik probeer die beperkte tijd toch maar zo goed mogelijk te gebruiken. Ooit heb ik eens gelezen: "Een bereisd mens is een wijs mens". Ik hoop dus een beetje wijs te zijn/ worden. Mijn reizen (buiten Europa) tot nu: **Turkije reken ik tot Europa India 1992 6 weken India 1993 4 weken Vietnam 1995 4 weken India 1998/1999 5 maanden Nepal 2001 3 maanden Sumatra, Oost Java, Bali, Lombok 2007 2 maanden Lombok, Subawa, Flores, West Java 2008 2 maanden Sulawesi, Kalimantan 2009 2 maanden Thailand 2010 2 maanden Laos 2011 1 maand Cambodja 2011 1 maand Maleisië Pensula 2012 3 weken Myanmar 2012 1 maand Maleisisch Borneo 2013 1 maand Madagascar 2014 3 maanden Brazilië en Colombia 2016 4 maanden Sri Lanka 2017 2 maanden Thailand 2018 2 maanden Thailand 2019 2 maanden Bonaire 2022 2 weken

Actief sinds 17 Aug. 2009
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 396099

Voorgaande reizen:

11 Februari 2023 - 13 April 2023

De Oost 2023

06 Juni 2022 - 23 Juni 2022

Bonaire 2022

04 Oktober 2019 - 03 December 2019

Drie keer is......Thailand 2019

08 Oktober 2018 - 08 December 2018

De andere weg in Thailand 2018

04 Oktober 2017 - 06 December 2017

Sri Lanka 2017

09 Juli 2016 - 07 November 2016

Noord Brazilië en Colombia 2016

30 September 2014 - 10 December 2014

Madagascar 2014

13 Augustus 2013 - 13 December 2013

Filipijnen 2013

06 November 2012 - 28 Januari 2013

Maleisië en Myanmar 2012/2013

14 Oktober 2011 - 22 December 2011

Laos en Cambodja (en een beetje Thailand) 2011

18 Oktober 2010 - 18 December 2010

Thailand 2010

15 September 2009 - 15 November 2009

Indonesië 2009

Landen bezocht: