Einde aan de twijfelzucht - Reisverslag uit Heereind, Nederland van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Einde aan de twijfelzucht - Reisverslag uit Heereind, Nederland van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Einde aan de twijfelzucht

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

14 Augustus 2018 | Nederland, Heereind

Nog nooit heb ik zolang getwijfeld over welk land ik wil bezoeken dit jaar. Als “verwende reiziger wordt mijn lijstje met criteria waaraan mijn reis moet voldoen steeds langer.
Er zijn een aantal opties in mijn hoofd gepasseerd maar bij twijfel ook al weer afgevallen.

Suriname: maar daar is het regenseizoen, op de Maladieven heb ik vorig jaar voor de deur gestaan (in combinatie met Sri lanka) maar toen brak er een tropische storm uit. Om daar nu twee maanden naar toe te gaan is te lang. De Seychellen zijn ook te klein. Oost Indonesië is ook voorbij gekomen maar ook daar zijn de plaatsen die ik wil bezoeken ook te klein voor twee maanden. Zuid America en de binnenlanden van Africa botsen met het criteria taal en lekker eten.
Friesland, China, Japan zijn te koud. Europa zit in de herfst en winter. De Andaman eilanden (India) zijn te klein en behoeven meer voorbereiding i.v.m speciale vermits die je nodig hebt.
Kortom……..waar ga ik naar toe ?

Ik wil ook niet twee keer naar dezelfde bestemmingen en ik heb al heel wat gezien:
Mijn reizen (buiten Europa) tot nu:
Maleisisch Borneo 2013 1 maand
Madagascar 2014 3 maanden
Brazilië en Colombia 2016 4 maanden
Sri Lanka 2017 2 maanden

Zon, zee en zaligheid, een beetje cultuur en natuur, dit jaar eens niet al te moeilijk reizen. Dus heb ik besloten na 8 jaar gewoon te gaan vliegen naar en van Bangkok.
In Thailand ben ik dan al geweest (2010) maar er zijn nog genoeg eilandjes waar ik nog niet geweest ben. Ook heb ik toen Nationale Parken overgeslagen. Thailand voldoet aan de eerder genoemde criteria van zon zee, zaligheid, cultuur, natuur, lekker eten.
Qua budget kan je er alle kanten uit, Is gemakkelijk te bereizen en als het niet bevalt kan ik vanuit Bangkok nog allerlei kanten uit vliegen.

Omdat de tijd gaat dringen heb ik net het reisbureau opgebeld met de opdracht:
Zoek maar een ticket Amsterdam - Bangkok v.v. voor mij,
8 oktober heen en 8 december terug.
Zorg maar voor de juiste visum papieren voor 60 dagen, vul het voor mij maar vast in.
Zet morgen de koffie maar klaar, om 13.00 ben ik er

• 14 Augustus 2018 - 09:17

Mariska:

Wauw zal een mooi reis worden

• 14 Augustus 2018 - 09:28

Ton:

Hoi Ton,
    Een mooi vooruitzicht. Wij houden zo'n beetje dezelfde criteria aan als jij. Voor de volgende winter weet ik het ook nog niet. Komt nog bij dat Vera een versleten knie heeften er soms doorheen gaat. ( en opereren is nog geen optie voor haar.)
    Een lekker rustig eilandje waar je goed kunt snorkelen, wat lekkere restaurantjes .We zitten monenteel te denken aan de ABC eilanden.
    Je hoort het te zijner tijd nog wel.
    Alvast een fijne voorbereidingstijd.

• 14 Augustus 2018 - 09:29

Renee:

Ha die Ton,

Wat leuk dat jij naar Thailand gaat! Heerlijk eten , zon, de eilandjes en de vriendelijke bevolking . Mijn tickets en reisplan in Thailand is al geregeld . Alleen het visum moeten we nog regelen.

Groet,
    Renée

• 14 Augustus 2018 - 11:20

Ans Simmelink:

Dag Ton,
    Succes met alle voorbereidingen, ik ga je reis weer volgen!
    Groet, Ans

• 14 Augustus 2018 - 11:30

Will Vugs:

Wat een weelde Ton dat je überhaupt iets kunt kiezen. Maar ik denk dat je er wel uit zult komen.
    Groetjes Will Vugs

• 14 Augustus 2018 - 14:16

Ans:

Hoi Ton,

De knoop dus door gehakt. Dan kijken wij vanaf 8 oktober weer uit naar je reisverslagen. Veel plezier met de voorbereidingen van je reis.

Groetjes Ans

• 14 Augustus 2018 - 15:39

Chris & Toos:

Inderdaad verwende reiziger, jij bent er een maar...we zijn blij dat het je weer is gelukt om een bestemming te vinden. We kijken uit naar je verslagen.
    XXXX Chris &Toos

• 14 Augustus 2018 - 15:43

Elsa & Martin :

He he..... eindelijk

• 14 Augustus 2018 - 15:51

Gradje:

Hoi Ton ,leuk te zien dat je weer een reis gaat ondernemen, is dit toeval of juist niet , maar gisteren heb ik met Jolanda Peters afgesproken om een afspraak met jou te maken voor een kopje koffie te komen drinken bij jou . laat je weten wanneer het uit komt Ton we hebben al zo lang niks meer van elkaar gehoord of gezien . Geef maar een paar datums door . gradje .

• 14 Augustus 2018 - 20:46

Hennie:

Mooi Ton, wat heb je al veel gezien, ik hoop voor je dat Thailand niet te veel is veranderd maar daar weet jij wel raad mee. Ik ga je verhalen wederom volgen.
    Groet Hennie.

• 18 Augustus 2018 - 08:21

Ellie:

Hoi Ton,

Mooi dit gaat weer een interessant reisje worden. Ik moet zeggen dat ik danig onder de indruk ben van je reis-cv. Wat een reizen allemaal! Ergens onderaan het lijstje slaat bij mij de twijfel toe....Madagascar 3 maanden? Brazilië 4 maanden? Hmmm heb ik je echt zooo lang moeten missen als collega? Dat kan ik me toch niet heugen.Ga ik nu toch vergeetachtig worden?
    Afijn het zal spannend zijn of niet , want je kent Thailand natuurlijk al,en tòch...
    weer alles regelen, inkopen doen, tasjes pakken. Ja beetje jaloers ben ik wel op jouw lef om zo'n reis te maken en je weet het, ik ga dan ook in gedachten met je mee.
    Ik blijf op de hoogte.
    liefs, Ellie