Rain keeps falling on....... - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Rain keeps falling on....... - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Rain keeps falling on.......

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

06 Oktober 2017 | Sri Lanka, Negombo

Vandaag eens een vroeg berichtje want vandaag had ik, door de regen, veel tijd over.

Een heerlijke nachtrust op een airco gekoelde kamer doet een mens goed. Fris en fruitig zit ik om acht uur op de veranda, onder het afdak want het regent flink.
Mijn hoop dat het een buitje is vervliegt na gelang de tijd verstrijkt.

Negombo is een toeristische hotspot, niet omdat er veel te zien en te doen is. Het bestaat uit hoofdzakelijk hotels en guesthouses en vele restaurants. De weg langs het strand (Beach road) is de hoofdstraat, vanaf deze straat zie je het strand amper vanwege de vele hotels. Deze hoofdstraat strekt zich zo'n kilometer of tien vanuit het eigenlijke stadje waar de vismarkt en het Dutch Fort zijn gelegen.

Het is te laat op de plaatselijke vismarkt en het Dutch Fort te bezoeken, daar moet je 's morgens om 6.00 uur zijn maar morgen heb ik nog een dag, dus wordt dit plan omgewisseld met het plan van morgen.

Ik stort mijzelf dan ook maar op het inbegrepen ontbijt wat een combi is van een Engels ontbijt (ham & egg's) en een Sri Lankaan ontbijt (iets met boontjes, aardappel en nog wat andere items), jam, boter, brood en natuurlijk vers fruit.
Koffie heb ik sinds gisteren ingeruild voor thee wat koffie kunnen ze hier niet zetten. Al met al geen slechte start van de dag.

Het guesthouse is leeg, iedereen die ik gisteren had ontmoet is vertrokken richting Europa. Mooi de tijd om op internet mijn volgende bestemming te zoeken en een guesthouse daar te checken.

Rond de middag wordt het droog, tijd voor een wandeling langs het strand. Het brede strand van Negombo, voor een groot gedeelte leeg. Rode vlaggen omdat met dit weer zwemmen gevaarlijk is. De hotels zien er ook vrij leeg uit, de zwembaden aan het stand zijn ook verlaten. Aan de twee uiteinden wat Sri Lankaanse toeristen, want daar kunnen de bussen het stand op. Verder is het lekker wandelen in het rulle zand.

Na een wandelingetje van twee uur ben ik weer bij het guesthouse net wanneer het weer gaat regenen. Lekker in de regen afkoelen in het zwembad, wat lezen en niks doen en wat aantekeningen maken om jullie met mijn verhalen te vermoeien.

Het is na vier uur en de Engelse tradities gelden hier nog: tea time en tijd om mijn verhaaltje te posten.

Ondertussen zijn er twee Nederlandse meisjes gearriveerd die morgen weer naar Nederland vertrekken, na drie en een halve week Sri Lanka, voor vanavond heb ik maar gelijk een afspraak vgemaakt om waardevolle tips uit te wisselen.

• 06 Oktober 2017 - 14:02

Chris En Toos:

Rain keeps falling ...here too. Alleen de temperaturen zullen wel verschillen. Klinkt eigenlijk niet zo verkeerd lekker relaxen, wat eten, wat drinken en vanavond een afspraak om wat ideeën op te doen.
    Dus...veel plezier.
    XXX Chris en Toos

• 06 Oktober 2017 - 19:53

Ans:

Hoi Ton,

Heb je berichtjes aan ma laten lezen. Ze wil wel mee naar de vismarkt. Dus aan jou de keuze je kan ze komen halen of heel veel foto's maken. Ben bang voor haar dat het het laatste zal worden. Laat ons dus maar mee genieten. Wat het weer betreft het is hier niet anders.
    Liefs Ans