De voorpret is begonnen - Reisverslag uit Heereind, Nederland van Ton Gorp - WaarBenJij.nu De voorpret is begonnen - Reisverslag uit Heereind, Nederland van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

De voorpret is begonnen

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

18 Augustus 2017 | Nederland, Heereind

Het is weer begonnen. De voorpret.
De eerste vakantiegangers zijn terug. Over een tijdje beginnen de scholen. De economie draait op volle toeren (al merk ik daar niet veel van).
De tijd tikt door en we zitten zo weer in het najaar. Dat alles betekent dat ik mijn voorbereidingen weer moet gaan treffen voor de volgende trip.
De keuze waarnaar toe had ik al eerder gemaakt. Een aantal jaren geleden had ik Sri Lanka al op het programma staan. Aangezien ik toen wat langer vakantie had is het Madagascar geworden. Dit jaar heb ik een relatief korte vakantie. Sommige mensen vinden het maar raar dat 10 weken in mijn belevingswereld "relatief kort" is. Volgens mij zegt dat meer van die "sommigen" dan van mij.
Mijn verwachting van Sri Lanka zijn hoog gespannen:
Zon, zee, mooi binnenland, lekker eten, aardige mensen en qua taal gemakkelijk toegankelijk. De laatste twee reizen was de taal barrière groot: Spaans, Portugees en Spaans zijn niet mijn sterkste kanten. Nu is mijn Singalees ook niet perfect maar in Sri Lanka wel goed aan te vullen met Engels. Het eten, niet onbelangrijk, zal waarschijnlijk meer op Indiaas lijken, beter dan de droge spaghetti, Witte rijst en bruine bonen van Brazilië.
Als ik naar buiten kijk hoef ik het item zon niet verder te beschrijven denk ik. Sri Lanka heeft veel kust, dus met strand en zee zit ik ook al goed.
In mijn overwegingen zit ook nog een uitstapje naar de Malediven in de mogelijkheden. Tot op heden heb ik nog geen goed aanbod kunnen vinden maar hoop daar in Sri Lanka daar wel tegen aan te lopen. Als arme budget reiziger met een smalle beurs en heel veel eisen wordt dat nog niet zo gemakkelijk. Niet twee weken op een piepklein eilandje, niet op een plaats, betaalbaar en relaxed.........Ik weet dus niet zeker of hem dat gaat worden. Vandaar dat de titel van mijn reisdagboek "...en misschien de Malediven" is geworden.
Mijn visum is binnen, de vliegreis Amsterdam-Colombo is geboekt. De inhoud van mijn rugzak ligt klaar. Gisteren heb ik wat filmpjes gezien over Sri Lanka dus nu mij maar eens buigen over mogelijke reisroutes.
Kortom: de voorpret is begonnen !!!!!!!!!

• 18 Augustus 2017 - 11:07

Rose-Marie:

Ik ben hartstikke jaloers Ton! Voorlopig blijft Sri Lanka nog op mijn lijstje staan. Wij zijn momenteel op de terugreis van een tripje Frankrijk - Spanje met een klein camperbusje en gaan op de terugweg naar die camping in het bos waar wij zo'n ... 30 jaar geleden waren? Ben benieuwd! Groetjes!

• 18 Augustus 2017 - 13:29

Chris En Toos:

Dus gaan wij ook weer mee genieten met jou verslagen en foto's.
    Wij zijn erg benieuwd naar Sri Lanka en ook naar de Malediven.
    XXX Chris en Toos

• 18 Augustus 2017 - 14:03

Hennie:

Hoi Ton,
    Vanuit een ver Myanmar de eerste reactie.
    Sri Lanka staat ook nog op ons lijstje, dus we gaan je volgen.
    Groet Hennie.

• 18 Augustus 2017 - 14:10

Ineke:

Hi Ton,
    Sri Lanka is heel erg mooi!!! Een paar jaar geleden met Jos naar toe gereisd. Aardige mensen, heel lekker eten en veel cultuur.
    Retourvlucht Colombo-Male is 180 US dollar, wellicht in NL de accomodatie boeken?
    Veel plezier met de voorbereidingen.
    Groetjes van Jos en Ineke.

• 18 Augustus 2017 - 22:20

Ton:

Hoi Ton,

Een leuk vooruitzicht. We kijken al uit naar jouw nieuwe reisverslagen.
    Wij houden momenteel werkvakantie, en zijn druk bezig met het bouwen van een tuinkamer. Alleen het metselen hebben we laten doen. De fundering, de vloer, het dak, elekta , enz. hebben we zelf gedaan.
    Tussendoor ook beneden alles geschilderd.
    Voor nieuwe reisplannen nog geen tijd gehad. Het gaat vast wel weer kriebelen.
    We wensen je alvast een mooie reis.
    groetjes .
    Ton en Vera

• 19 Augustus 2017 - 09:49

Ans:

We gaan je volgen. Meegenieten van jou vakantie foto's en verhalen. Alvast veel voorpret.
    Groetjes Ans

• 24 Augustus 2017 - 22:23

Elsa & Martin:

Leuk......ben erg benieuwd waar je die filmpjes allemaal gezien hebt