Op de toeristische route - Reisverslag uit San Gil, Colombia van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Op de toeristische route - Reisverslag uit San Gil, Colombia van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Op de toeristische route

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

14 September 2016 | Colombia, San Gil

Drie Duitsers, drie Nederlanders en twee Engelsen in een bus van ongeveer 25 personen. Ja, ik zit op de toeristische route. Wel zo gezellig, drie talen die ik redelijk goed spreek, dat is wat anders dan het met handen en voeten of met Google Translate te communiceren.

Om zes uur stond ik weer langs mijn bed, niet ongebruikelijk overigens want ik lig er 's avonds ook al bijtijds in.
Pakken en ontbijten en op tijd weg, ik had gisteren al een taxi besteld (dezelfde kanariegele KIA) en die stond zelf al te vroeg voor de deur. Hop naar het busstation en direct de bus in naar de plaats Tunja, een uur vanaf mijn startpunt en het begin van een grotere busreis naar San Gil, de eindbestemming voor vandaag. Daar begint de vertraging. Rond 9 uur ben ik al in Tunja maar de bus gaat pas om 11.00 uur. Ik maak ondertussen kennis met twee Engelsen, die moeten dezelfde bus als ik hebben, volgens hun informatie een half uur vroeger. Een Duitse jongen zit er tussen in.

Uiteindelijk vertrekken we met een minibus, die voor mijn lange benen wat krap zit.
We gaan door de bergen naar het noorden. Je merkt dat de temperatuur weer oploopt. Halfweg is het weer heet in de zon. Maar dan gaat het regenen, grijze regenbuien tegen de bergen aan.

Zo rond drie bereiken we zonder noemenswaardige gebeurtenissen San Gil. Mijn hotelletje ligt midden in de stad, twee blokken vanaf het stadsplein. Gelukkig net voor het echt stijle gedeelte van de weg. Ik check snel in, informeer even naar de mogelijkheden hier weer weg te komen en ga direct de stad in, eten in een door het hotel geadviseerd restaurant "economique". Bordje Spaghetti met friet, ja, rare combinaties weten ze hier wel te maken.

Het regent behoorlijk dus om vijf uur trek ik mezelf maar terug op mijn kamer, buiten is nu geen lol.

  • 14 September 2016 - 06:52

    Peter En Wietze:

    Cullinaire hoogstandjes kennen ze daar volgens mij niet wel ? maar ach, ze hebben in elk geval wel de echte Coca Cola ! 'Taste the Feeling ' !!

    Ik nou ook vakantie en maandag naar Allicante !! zin in !

    groetjes maar weer ...
    xx

  • 14 September 2016 - 07:16

    Jaak:

    Goedemorgen Ton,
    Met de tekst: 'de temperatuur loopt aardt op' dacht ik even dat je die KIA bedoelde. Ik dacht 'het zal toch niet?' Maar gelukkig kwam illuster op in het verhaal er achter dat je iets anders bedoelde dan de temperatuur van de auto! spannend die reisverslagen van je...ik loop met je mee...behalve die enkel natuurlijk! 'Oppepasse' heb ik ooit een Italiaan horen zeggen die de Nederlandse taal amper beheerste....

  • 14 September 2016 - 08:10

    Jan En Gerrie:

    Bah wat een taaie friet. Ton als je tuis bent gaan we samen onze Jan jij en ik een lekker knapperig frietje eten. tot dan laat ik mijn friettand uit trekken.Geniet samen met je medegasten Groetjes J EN G.Nu ga ik vlug naar Handel ,anders kom ik te laat bij Bea.

  • 14 September 2016 - 09:24

    Chris En Toos:

    We hebben ook wel (in een Europees land) combinaties met pasta en frites gezien. Wij moeten er niet aan denken, wij vinden dat dubbel op. Amerikanen eten brood bij hun warme maaltijd dat zie je ons ook niet doen of het moet bij de soep zijn. En een Engels ontbijt is voor ons ook niet echt een culinair hoogstandje met witte bonen in tomatensaus, worstjes, gebakken ei en wat al niet meer. Maar goed, zo zal ieder land wel iets hebben, erwtensoep en hutspot is ook niet voor iedereen het idee van lekker eten. Zo nou genoeg over eten. Ga maar lekker verder met je belevenissen, wij blijven volgen.
    XXX Chris en Toos

  • 14 September 2016 - 10:09

    Ans:

    Hoi Ton,

    Wat is nu het probleem met dat stijle weggetje? Dat is goed voor je conditie op peil te houden. Het enige probleem is de bestrating, je moet uit kijken waar je je voeten weg zet. Maar dat komt hier ook voor maar dan zonder helling. Wat het eten betreft moet je je maar aanpassen. Het is overal anders dan hier. Ga lekker door en geniet nog van je vakantie.
    Groetjes en liefs Ans

  • 14 September 2016 - 21:18

    Hennie:

    Hoi Ton,
    Die ketchup die doet het hem, prachtige vormgeving.
    Groet Hennie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, San Gil

Noord Brazilië en Colombia 2016

2016 wordt Brazilië en Colombia
Niet voor de olympische spelen maar meer voor de Amazone en de kust.
De Amazone ontdekken? Rio de Janeiro, Salvador de Bahia of de backpackers enclave Pipa bezoeken? Dan moet je zeker backpacken of rondreizen door Brazilie.

De natuur in dit prachtige land is adembenemend en er is genoeg te doen en te beleven. Uiteraard staat Brazilie wereldwijd bekend om het voetbal en carnaval. Maar er is veel en veel meer. Het grootste land van Zuid-Amerika is ook groots in zijn natuurschoon. De uitgestrekte Amazone jungle, de spetterende watervallen van Iguazu, de fantastische stranden met goede duik en snorkel mogelijkheden en de rijke dierenwereld van de Pantanal imponeren iedere reiziger.

En een uitstapje naar Colombia maar dat afhankelijk van hoe de reis verloopt.Colombia, voor veel mensen is dit Zuid-Amerikaanse land vooral bekend als het land van Pablo Escobar en de daarbij behorende drugsmaffia, maar Colombia is ook het land van tropische stranden, de Amazone, salsa en een waanzinnig gastvrije bevolking. Vraag elke toerist in Colombia wat ze van het land vinden en hun gezicht begint te stralen, Colombia is een fantastisch land.
Met een oppervlakte van zo’n 1,1 miljoen km² (ruim 27 keer zo groot als Nederland) en een locatie vlakbij de evenaar heeft het land ontzettend veel te bieden en kun je het gehele jaar reizen binnen dit paradijs in Zuid-Amerika

Recente Reisverslagen:

07 November 2016

Weer op honk in Donk

05 November 2016

De conclusie: vier maanden is te kort

03 November 2016

De zwevende kiezer

02 November 2016

Welke foto komt op de cover ?

01 November 2016

Het begint af te tellen
Ton

De wereld is groot en mijn tijd is beperkt. Ik probeer die beperkte tijd toch maar zo goed mogelijk te gebruiken. Ooit heb ik eens gelezen: "Een bereisd mens is een wijs mens". Ik hoop dus een beetje wijs te zijn/ worden. Mijn reizen (buiten Europa) tot nu: **Turkije reken ik tot Europa India 1992 6 weken India 1993 4 weken Vietnam 1995 4 weken India 1998/1999 5 maanden Nepal 2001 3 maanden Sumatra, Oost Java, Bali, Lombok 2007 2 maanden Lombok, Subawa, Flores, West Java 2008 2 maanden Sulawesi, Kalimantan 2009 2 maanden Thailand 2010 2 maanden Laos 2011 1 maand Cambodja 2011 1 maand Maleisië Pensula 2012 3 weken Myanmar 2012 1 maand Maleisisch Borneo 2013 1 maand Madagascar 2014 3 maanden Brazilië en Colombia 2016 4 maanden Sri Lanka 2017 2 maanden Thailand 2018 2 maanden Thailand 2019 2 maanden Bonaire 2022 2 weken

Actief sinds 17 Aug. 2009
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 396309

Voorgaande reizen:

11 Februari 2023 - 13 April 2023

De Oost 2023

06 Juni 2022 - 23 Juni 2022

Bonaire 2022

04 Oktober 2019 - 03 December 2019

Drie keer is......Thailand 2019

08 Oktober 2018 - 08 December 2018

De andere weg in Thailand 2018

04 Oktober 2017 - 06 December 2017

Sri Lanka 2017

09 Juli 2016 - 07 November 2016

Noord Brazilië en Colombia 2016

30 September 2014 - 10 December 2014

Madagascar 2014

13 Augustus 2013 - 13 December 2013

Filipijnen 2013

06 November 2012 - 28 Januari 2013

Maleisië en Myanmar 2012/2013

14 Oktober 2011 - 22 December 2011

Laos en Cambodja (en een beetje Thailand) 2011

18 Oktober 2010 - 18 December 2010

Thailand 2010

15 September 2009 - 15 November 2009

Indonesië 2009

Landen bezocht: