Links af, rechts af en nu achterom - Reisverslag uit Ampefy, Madagascar van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Links af, rechts af en nu achterom - Reisverslag uit Ampefy, Madagascar van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Links af, rechts af en nu achterom

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

05 December 2014 | Madagascar, Ampefy

Wat zijn we weer goed bezig. Ik liep nog wat achter met foto's uploaden. Dus ben ik gisterenavond maar eens aan de slag gegaan. Vanmorgen bij mijn lekker bakje koffie heb ik het uploaden afgerond.

Ik heb nog wat foto's (72) geplaatst van de tocht die ik heb gemaakt over de Tsiribihina rivier. Dat is weer een tijdje geleden dus om deze foto's te zien moet je even terugbladeren tot 31 oktober.
Ze staan in het hoofdstuk "Heet, droog, dor, regen en slechte wegen"

Mensen die Facebook hebben, hebben waarschijnlijk de foto's al gezien.

En dan de dag van vandaag. Strak blauwe lucht, heerlijk briesje. Een nog steeds dikke enkel die warm aanvoelt, dus mora mora, ik doe maar rustig aan.

De weg naar links en de weg naar rechts heb ik al gehad, dus vandaag de weg naar achter. Langs het meer wat eigenlijk bestaat uit twee meertjes. De halfverharde weg komt uit op een rotsig tussenstuk tussen de twee meertjes. Ik kon daardoor het rondje meer niet afmaken. Ik moest nog1/4 maar met mijn pootje kan ik niet tegen de rotsen op. Met de halfverharde weg heeft mijn enkel al moeite, ik neig bij elke oneffenheid om te zwichten. Gelukkig geeft de brace iets steun.
Het is een mooi landelijk gebied en langs het meer is het stil. In de schaduw van een grote boom neem ik na 45 minuten een pauze en geniet van het uitzicht.

En dan terug naar het vaste ritme. Lunch en zwembad (wat ik wederom voor mijzelf heb).
Het is niet voor niets vakantie.

• 05 December 2014 - 13:09

Ans:

Hoi Ton,

Het ziet er inderdaad mooi uit op je foto's. Toch vervelend dat je voet niet mee werkt. Dus doe rustig aan en geniet van je prive zwembad. Volgende week is het voorbij. Ga nu je foto' s op zoeken van de rivier. Geniet ze nog en tot horens.
    Liefs en groetjes Ans

• 05 December 2014 - 13:30

Ellie:

mooie foto's weer, gelukkig geen krokkie te zien.
    Als je het nieuws volgt, heb je ook al gehoord dat zich nabij de fillipijnen weer een orkaan van jewelste aan het ontwikkelen is, nou ja er al is. Toch triest voor die mensen daar; hebben ze amper de tijd om de boel weer op te bouwen en komt de volgende storm overvliegen/razen.
    Hier waait de wind door de bomen en is er een heerlijk avondje op komst, althans dat zegt men. We zullen zien,we zullen zien.
    Ik kan jammer genoeg geen foto's oploaden, nog niet geleerd, anders kon ik je de draak laten zien, die nu klaar is. Klaar is bij een schilderij maar betrekkelijk, want ik blijf dingen zien, die nog veranderd kunnen worden. Het is meer een kwestie van besluiten dat het klaar/af is,want hiervandaan zie ik weer iets dat ff anders moet......zo , nee stop.
    Soms denk ik dat het in de zorg ook zo gaat.Mensen helpen tot alles perfect is, is ook onmogelijk. Ik kan ze slechts op weg helpen, zodat ze het zelf weer kunnen.Dan is lamballen aan het zwembad een stuk minder stressvol, zelfs als de wekker om vier uur gaat.
    Oh trouwens, de erwtensoep is een heel eind op. Had een gast, die erg van erwtensoep bleek te houden.
    Tja zo gaat dat....je moet wel in de buurt zijn of blijven.
    Alle gekheid op een stokje.....geniet nog even fors ( heb ik van de mooie foto's gedaan)
    voorsicht met voetje,
    liefs, ellie

• 05 December 2014 - 14:12

Jaak:

Even niets te don bij de Jumbo.....moet wachten.....ik denk laat ik eens wat foto's gaan bekijken, en ja, ze zijn mooi. Afrika op zijn mooist. Nog effe en dan is het weet Beek en Donk, zal wel afkicken worden hoor. Wat die voet van jou betreft: snel hier diagnose maken, gipsen en drie maanden ziektewet ben ik bang....lgr

• 05 December 2014 - 14:24

Hennie:

Hoi Ton,
    Wat een service zo'n docter op afstand (Jaak). Vrees dat hij gelijk heeft. Succes.
    Groet Hennie

• 05 December 2014 - 17:57

Sint En Piet (Chris En Toos):

5 december zitten wij uit te kijken
    hoe het heerlijk avondje ons zal verrijken
    natuurlijk heeft hij voor jou dit jaar
    ook weer een gedichtje klaar
    het zal wel geen lange zijn
    want hij wordt wat stroef met zijn gerijm
    en na al dat zwarte pieten gemiep
    kan een rijmpiet al zeker niet
    zo gaat een mooie traditie verloren
    al zul je uit onze mond niet horen
    dat er geen andere mooie kleuren zijn
    toch is het zoals het was voorbij
    over politiek, bezuinigingen en het weer
    praat hij wel een andere keer
    dus zul je het met deze moeten doen
    en vind je hem strakjes in je schoen
    en zeggen Sint en Piet maar weer
    tot snel een andere keer.