Een vakantiedag op een mooie locatie - Reisverslag uit Ampefy, Madagascar van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Een vakantiedag op een mooie locatie - Reisverslag uit Ampefy, Madagascar van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Een vakantiedag op een mooie locatie

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

02 December 2014 | Madagascar, Ampefy

Wat dacht je ervan om dit een vakantiedag te noemen. Geen wekker die afloopt (word ik toch om vijf uur wakker). Kruip lekker terug in bed ( onder de wol want het koelt hier af tot 15 graden). Om acht uur sta ik op. Het is al lekker op mijn terrasje voor mijn kamer. Ik steek een Javaanse Jongen op, zet een bakje koffie en lees de (internet) ochtend krant. Om negen uur verschijnt de buurvrouw, die me wat vers gesneden ananas toestopt. Een buurtpraatje over koetjes en kalfjes, half in het Frans en half in het Engels.

Om tien uur wordt mij medegedeeld dat de kamer met uitzicht op het meer en zwembad klaar is en vijf minuten later komen twee personen mijn bagage ophalen. De nieuwe kamer heb ik voor de rest van de tijd dat ik hier blijf. Mijn "oude" buurvrouw en buurman moeten het hotel verlaten, zij hadden niet gereserveerd en het hotel zit de komende tijd vol. Zij verhuizen naar een hotel in het dorp, eenvoudiger en zonder zwembad.
Blij dat ik wel gereserveerd heb.

Na de grote verhuizing richt ik mijn kamer in, eindelijk een paar dagen niet uit de rugzak moeten leven. Een tweede bakje koffie, nu met uitzicht.
Dan ga ik een rondje hotel maken met mijn foto toestel. Er zijn net twee bussen met een groep van 65 man gearriveerd, deze komen hier vergaderen en dat brengt mij op het geweldige idee om mijn collega's een beetje te pesten via Facebook waar ik deze locatie aanprijs voor de ondernemingsraad cursusdagen.

Dan is het inmiddels tijd voor de lunch. Mi-Soa, een noodle gerecht.
Het was vanmorgen wisselend bewolkt maar ondertussen breekt de zon door, dus tijd voor het zwembad. Een bijna privé zwembad want de hele middag is er maar een andere gast.

En nu, tegen zessen, even mijn verhaaltje en foto's plaatsen.

Het is hier een mooie en schone locatie. Het hotel bestaat uit een viertal bijgebouwen met goed onderhouden kamers, de douche heeft zelfs een haakje om de sproeier op te hangen. Als je mijn eerdere verslagen hebt gelezen is dat een zeldzaamheid hier. Alhoewel op mijn eerste kamer het haakje al direct afbrak.

Het centrale gedeelte bestaat uit de receptie, keuken en restaurant. Alles ligt in een mooi onderhouden tuin met allerlei zitjes. Het eten is (zover als ik kan beoordelen) goed en de prijzen zijn voor Madagasi begrippen redelijk. Ik verneem van andere gasten dat een aantal kilometers verderop ook een goed en goedkoper restaurant is. Afhankelijk hoe mijn voet zich houdt zal ik daar, deze week, ook eens gaan kijken.

Dat brengt mij op de voetstatus: de afgelopen drie dagen heb ik vanwege het reizen maar weer dicloflenac ingenomen. De enkel blijft gezwollen en pijnlijk en ik durf er niet snel en gehaast mee te lopen. Bij elk willekeurig steentje heb ik het gevoel dat hij zo weer omzwikt. En er liggen hier nogal veel willekeurige steentjes. Madagascar lijkt wel opgebouwd uit die willekeurige steentjes.

Ik heb het hier al vaker gehad over de tegenvallende natuur en het gebrek aan wilde dieren. Laat ik nou net bijna struikelen over een leguaan, die mooi de kleur van de rots waar hij opzat heeft aangenomen. Kijk maar naar de foto.

Ik had het net over de alleszins redelijke prijzen. Als toerist moet je in Madagascar deze prijzen een beetje als standaard nemen. Je kan goedkoper maar dan eet en drink je veel eenzijdiger. Voor de hotelkamers heb ik een aantal keren ook minder betaald (goedkoopste €8,33 - €11,67 - €16,67 duurste). Eten in hotely's (locale restaurantjes, geen hotelletjes) is goedkoper maar vaak eenzijdiger, gefrituurd of met lekker veel vet gebakken.

Om een indruk te geven van de prijzen op deze locatie:
Naar boven afgerond:
Hotelkamer: €16,67 (inclusief zwembad)
Ontbijt (continental): €2,33
Voorgerecht: €1,67
Hoofdgerecht: < €3,33
Nagerecht: €1,67
Bier: €1,=
Frisdrank: €0,90
Koffie (2 kopjes): €0,67

Om niet terecht te komen in een budget overschrijding ga ik morgen, in het dorp, kijken of ik wat inkopen kan doen voor een lagere prijs, want we blijven op de kleintjes letten.

Om het een en ander te illustreren heb ik wat foto's bijgevoegd die genomen zijn op of vanaf het terrein van het hotel.

  • 02 December 2014 - 16:57

    Ma:

    nou Ton je leeft wel lux het is wat anders dan in Beek en Donk ik denk dat je moet afkikken als je thuis bent maar ook dat went de fotos zijn heel mooi.Ik denk dat je een hele fotoalbum hebt ik zie er naar uit om ze te bekijken maar nog even geduld.hier is het weer somber heel triest het om 4uur al donker.verder heb ik niet veel te vertellen.Ik wacht weer op jou volgend mailtje.heel veel groetjes en liefs ma








  • 02 December 2014 - 19:22

    Chris En Toos:

    Wow, lekker om te relaxen zeg. Mooie tuin en mooie omgeving en het ziet er schoon uit hoor. Kun jeook nog lekker gaan waterfietsen op het meer, geen haaien natuurlijk. Zwemmen in het zwembad of alleen maar dobberen. En de lunch is volgens ons voldoende voor zeker 2 personen. Dat hou je nog wel even vol zo. Misschien komt het je voetje ook wel ten goede.
    We hebben onszelf op facebook ook al ingeschreven voor de OR cursusdagen als notulisten dus dat komt wel goed.
    XXX Chris en Toos

  • 02 December 2014 - 20:18

    Eva:

    Dat is een ander verhaal dan een paar weken terug, zo ken ik je weer.
    Ton genieten, genieten en nog een genieten.
    Doei greetZ Eva

  • 02 December 2014 - 21:40

    Hennie:

    Hoi Ton,
    Mooi plekje, en eindelijk vakantie. Hou dit nog even vast Ton want voor je het weet ben je terug.
    Prachtige locatie voor de OR, wel wat ver vliegen. Notulist heeft zich al gemeld op Facebook, ook deze vasthouden al gaan we niet naar Madagaskar.
    Groet Hennie.

  • 03 December 2014 - 08:59

    Astrid En Jolien :

    Beste,


    Wij zijn twee studentes die studeren op de hogeschool Odisee Aalst voor leerkracht lager onderwijs in België. Wij vertrekken in februari op internationale stage naar Madagascar. We vroegen ons af of u al in de hoofdstad verbleven heeft?
    Kan u ons hierover wat meer info verschaffen indien mogelijk?

    Met vriendelijke groeten,
    Jolien en Astrid

  • 03 December 2014 - 10:06

    Ellie:

    Mooie omgeving waar je nu zit en dan bedoel ik het hotelterrein. Eindelijk relaxen na zoveel ontberingen op je zoektocht naar het noorden van Madagaskar.
    En de lunch is een behoorlijke portie: is dat voor hen normaal of denken ze dat zo'n grote man als jij veel eten nodig heeft? Nu je voetje nog; hopelijk doet de rust goed. Je zou hem eigenlijk stevig moeten intapen, zodat ie steun krijgt bij het wandelen. Dat verlicht de pijn ook iets
    Ik lees dat je overal wordt gevolgd, want de belgische studenten hebben je gevonden. Zo heb je weer een klein werkprojectje op je vakantie.
    veel genieten Ton en tot over een tijdje.
    liefs, Ellie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

De wereld is groot en mijn tijd is beperkt. Ik probeer die beperkte tijd toch maar zo goed mogelijk te gebruiken. Ooit heb ik eens gelezen: "Een bereisd mens is een wijs mens". Ik hoop dus een beetje wijs te zijn/ worden. Mijn reizen (buiten Europa) tot nu: **Turkije reken ik tot Europa India 1992 6 weken India 1993 4 weken Vietnam 1995 4 weken India 1998/1999 5 maanden Nepal 2001 3 maanden Sumatra, Oost Java, Bali, Lombok 2007 2 maanden Lombok, Subawa, Flores, West Java 2008 2 maanden Sulawesi, Kalimantan 2009 2 maanden Thailand 2010 2 maanden Laos 2011 1 maand Cambodja 2011 1 maand Maleisië Pensula 2012 3 weken Myanmar 2012 1 maand Maleisisch Borneo 2013 1 maand Madagascar 2014 3 maanden Brazilië en Colombia 2016 4 maanden Sri Lanka 2017 2 maanden Thailand 2018 2 maanden Thailand 2019 2 maanden Bonaire 2022 2 weken

Actief sinds 17 Aug. 2009
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 396478

Voorgaande reizen:

11 Februari 2023 - 13 April 2023

De Oost 2023

06 Juni 2022 - 23 Juni 2022

Bonaire 2022

04 Oktober 2019 - 03 December 2019

Drie keer is......Thailand 2019

08 Oktober 2018 - 08 December 2018

De andere weg in Thailand 2018

04 Oktober 2017 - 06 December 2017

Sri Lanka 2017

09 Juli 2016 - 07 November 2016

Noord Brazilië en Colombia 2016

30 September 2014 - 10 December 2014

Madagascar 2014

13 Augustus 2013 - 13 December 2013

Filipijnen 2013

06 November 2012 - 28 Januari 2013

Maleisië en Myanmar 2012/2013

14 Oktober 2011 - 22 December 2011

Laos en Cambodja (en een beetje Thailand) 2011

18 Oktober 2010 - 18 December 2010

Thailand 2010

15 September 2009 - 15 November 2009

Indonesië 2009

Landen bezocht: