Vakantiestress is ook genieten - Reisverslag uit Mananjary, Madagascar van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Vakantiestress is ook genieten - Reisverslag uit Mananjary, Madagascar van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Vakantiestress is ook genieten

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

28 November 2014 | Madagascar, Mananjary

De reis terug naar Mananjary is voorspoedig verlopen, zelfs twee uur korter dan de heenreis. Het "twee persoonsbed" waar ik in het vorige bericht over sprak heb ik zowat de hele reis voor mijzelf gehad. Onder het ronkende geluid van een diesel motor heb ik een boek zitten lezen, het vorige bericht geschreven en gepost, een dutje gedaan, nog een dutje gedaan en de oever aan mij voorbij laten trekken.

Mocht ik de indruk hebben gewekt niet te genieten, dat doe ik wel. Dat de planning danig in de war loopt geeft wat stress maa dat maakt het reizen ook spannend.

Bij aankomst in Mananjary dacht ik maar eens gelijk een taxibrousse te gaan reserveren voor morgen. De eerste mededeling die ik kreeg is dat er morgen geen taxibrousse gaat. Ik moet zeggen dat ik wel even heb staan vloeken (in mijzelf).

Dat zou namelijk betekenen dat ik ook vandaag voor Jan met de korte achternaam heb gereisd.

Dan maar eerst een hotelletje zoeken, vlak bij het taxibrousse station.
Toen ik daar mijn verhaal stond te vertellen reageerde een Italiaanse expat met nog meer onmogelijkheden van de route die ik wil doen, maast de onmogelijkheden vroeg hij zich ook af wat ik de laatste week in zo'n gehucht wil gaan doen waar je in een half uur uitgekeken ben. Ik dacht bij mijzelf: "als ik nog een half uur met deze man praat moet ik aan de anti depressieva".

Ik ben dus maar snel mijn spullen naar mijn kamer gaan brengen en wederom zelf op onderzoek uitgegaan. Informatie is erg wisselend, met elkaar in tegenspraak en of de info waar is valt te betwijfelen.

Maar uiteindelijk ben ik eruit gekomen. Er gaat wel een taxibrousse, wel niet in de ochtend maar vertrek hier om 14.30 uur. Ik kan kiezen of om 22.00 uur uitstappen in Ambositra (en dan een dag later doorreizen naar Ansirabe) of direct doorgaan naar Antsirabe en daar rond middernacht aankomen.

Ik kies voor de laatste optie, dit geeft me een dag rust in Antsirabe waar ik het hotel en de restaurants ken. Ook het hotel heb ik al laten bellen zodat ze weten dat ik midden in de nacht aankom.

Heerlijk programma, morgen vroeg mag ik uitslapen, zondag heb ik een vrije dag en maandag of dinsdag begint mijn vakantie in een hotelletje met zwembad aan het meer.
(Maar ook daar moet ik nog zien te komen).

Ps. Ik heb de foto's net bij het vorige bericht geüpload.

  • 28 November 2014 - 15:04

    Patries:

    Hey Ton,

    Fijn te horen dat je wel aan het genieten bent, ik twijfelde er eerlijk gezegd ook over. Klagen, pissig zijn, een voet die niet meewerkt...... Hoop dat het met je voet toch meevalt. Mooie foto's weer. Nou, goede reis verder en genieten! Over een paar weken moet je weer .....
    Groetjes,
    Patries

  • 28 November 2014 - 16:46

    Chris En Toos:

    Natuurlijk geniet je, als doorgewinterde reiziger hadden wij niets anders verwacht. Dat het allemaal wat moeizamer gaat dan in Azië weten we ook maar maakt het ook wel spannend toch? Mooie foto's weer.
    We kijken weer uit naar het volgende verslag.
    XXX Chris en Toos

  • 28 November 2014 - 20:32

    Henniee:

    Hoi Ton,
    Wederom mooie foto's.
    Groet Hennie.

  • 28 November 2014 - 21:22

    Eva:

    Gelukkig, enjoy (is helaas wel Engels) haha

  • 28 November 2014 - 22:54

    Ans:

    Hoi Ton,
    Blij dat je van je vakantie geniet. Ondanks alle doodlopende wegen en een zere voet. De foto's zijn weer erg mooi. Laat ons de komende dagen ook nog maar wat mee genieten van je verhaaltjes en foto's. Tot het volgende verslag.
    Groetjes en liefs Ans

  • 29 November 2014 - 14:09

    Ellie:

    De weg mag dan doodlopend zijn, je kunt altijd nog een ommekeer maken zoals jij hebt gedaan. Misschien wel jammer dat je dan 2x 10 uur op een bootje zit te hangen, maar ook dat heb je overleefd. wat een reis toch hè. Jammer dat je voet niet mee wil werken, hopelijk is de pijn geen spelbreker bij het genieten.
    hoe zou iemand het noordelijkste deel van het eiland bereiken, vraag ik me dan af.......is het met een helicopter te vliegen?
    Ik geniet van de fotoos, maar er bekruipt me toch een gevoel van......weet niet, blij dat ik daar niet vaar of zo
    Ben niet zo'n backtobasic reisgeval.
    Ik ga nu nog efkes van de zon genieten en maak misschien een mini reisje,ook heen en weer terug, maar dan zonder ondertussen op een bed te kunnen hangen.
    En als vakantiestress genieten is dan kunnen we dat misschien met de werkstress ook doen......
    reis voorzichtig!
    liefs, ellie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

De wereld is groot en mijn tijd is beperkt. Ik probeer die beperkte tijd toch maar zo goed mogelijk te gebruiken. Ooit heb ik eens gelezen: "Een bereisd mens is een wijs mens". Ik hoop dus een beetje wijs te zijn/ worden. Mijn reizen (buiten Europa) tot nu: **Turkije reken ik tot Europa India 1992 6 weken India 1993 4 weken Vietnam 1995 4 weken India 1998/1999 5 maanden Nepal 2001 3 maanden Sumatra, Oost Java, Bali, Lombok 2007 2 maanden Lombok, Subawa, Flores, West Java 2008 2 maanden Sulawesi, Kalimantan 2009 2 maanden Thailand 2010 2 maanden Laos 2011 1 maand Cambodja 2011 1 maand Maleisië Pensula 2012 3 weken Myanmar 2012 1 maand Maleisisch Borneo 2013 1 maand Madagascar 2014 3 maanden Brazilië en Colombia 2016 4 maanden Sri Lanka 2017 2 maanden Thailand 2018 2 maanden Thailand 2019 2 maanden Bonaire 2022 2 weken

Actief sinds 17 Aug. 2009
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 396290

Voorgaande reizen:

11 Februari 2023 - 13 April 2023

De Oost 2023

06 Juni 2022 - 23 Juni 2022

Bonaire 2022

04 Oktober 2019 - 03 December 2019

Drie keer is......Thailand 2019

08 Oktober 2018 - 08 December 2018

De andere weg in Thailand 2018

04 Oktober 2017 - 06 December 2017

Sri Lanka 2017

09 Juli 2016 - 07 November 2016

Noord Brazilië en Colombia 2016

30 September 2014 - 10 December 2014

Madagascar 2014

13 Augustus 2013 - 13 December 2013

Filipijnen 2013

06 November 2012 - 28 Januari 2013

Maleisië en Myanmar 2012/2013

14 Oktober 2011 - 22 December 2011

Laos en Cambodja (en een beetje Thailand) 2011

18 Oktober 2010 - 18 December 2010

Thailand 2010

15 September 2009 - 15 November 2009

Indonesië 2009

Landen bezocht: