Geflopt feestje en zondagsdrukte op het strand - Reisverslag uit Morondava, Madagascar van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Geflopt feestje en zondagsdrukte op het strand - Reisverslag uit Morondava, Madagascar van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Geflopt feestje en zondagsdrukte op het strand

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

09 November 2014 | Madagascar, Morondava

Vorige week zaterdag zat ik met de groep waarmee ik de riviertocht had gemaakt te eten in een restaurant/guesthouse waar een live optreden was. Het zaakje zat was goed bezet, bijna vol. Geen extra entree vanwege het live optreden.Dit was de avond dat ik mijn voet verstuikte.

Een week later wordt het restaurant bij mijn hotel geheel verbouwd. Ik schat in dat er voor een man of driehonderd plaatsen werden gecreëerd. Het gedeelte van het restaurant wat op zee uitkijkt werd afgeschermd voor pottenkijkers. Er loopt een man of twintig rond om het podium voor de band op te tuigen.

Nou, nou denk ik, er wordt nogal wat verwacht vanavond. Ik kan me moeilijk voorstellen dat hier de hele tent vol komt.

Even later zie ik de eigenaar van het hotel en ik zeg voor de grap "ik zal niet hard dansen vanavond" met mijn krukken in de hand. Hij geeft direct aan dat je voor vanavond wel een kaartje nodig hebt (Ar 30.000/ €10). Het lijkt mij nogal duur voor een live optreden op zaterdagavond in een weinig beduidend kustplaatsje. Volgens hem loopt vanavond heel de regio uit.

€10 lijkt dan wel niet zoveel maar als je uitgaat dat het gemiddelde salaris in Madagascar €150 is, is dat naar verhouding best wel prijzig. Ik denk dan nog dat eten en drinken daarbij inbegrepen zijn. Navraag leert mij dat het alleen de entree prijs is voor het optreden. Eten en drinken komt daar nog eens boven op. Even later wordt er op elke tafel een beperkte menukaarten geplakt. Gebakken kip voor €7 met wat mogelijke hapjes. Niet echt een menukaart om warm voor te lopen.

Ik beluit maar eens even af te wachten voor ik me laat verleiden tot het kopen van een kaartje.

De band, net opgetuigd, gaat wat oefenen. Nou ben ik niet zo muzikaal aangelegd maar wat ik hoor spreekt me niet echt aan. Mijn voorgevoel zegt dat dit wel eens een flop zou kunnen worden.

Op mijn vraag of ik vandaag alleen kip kan krijgen krijg ik te horen dat tot 21.00 uur het restaurant gewoon de menukaart hanteert. Het feestje begint pas om negen uur vanavond.

Normaal eten tegen normale prijzen, ik eet wel voor negen uur. €10 voor het muziekoptreden. Ik ben bang dat ik op het balkonnetje van mijn hut de muziek net zo goed hoor als binnen. Ik kan vanavond altijd nog anders beslissen.

Negen uur, het is verdacht stil. Ik zie geen bezoekers, alleen personeel en personeel van de band. Geen muziek, niets. Uiteindelijk begint de muziek rond tien uur. Voor zover ik kan inschatten, vanaf mijn veranda, zijn de bezoekers op een twee handen te tellen. De muziek: veredelde karaoke waarbij de zangeressen regelmatig de tekst kwijt zijn. Applaus, niet gehoord, stemmen in de muziekpauzes, nee.

Ik ben blij dat ik gekozen heb voor mijn boek op de veranda. Het "feestje" gaat door tot een uur of twee, ik zie en hoor drie gasten weggaan. Wow wat een drukte.

Helaas bij het opruimen gaat de muziek weer aan, tot vier uur. Dat belooft een zondag zoals een zondag is. Uitslapen, laat ontbijt. Ik moet verhuizen naar een andere kamer, groter maar minder idyllisch.

De zondagmiddag is er een met veel drukte op het strand, Madagascar heeft ook vrij en wat doe je dan als je dicht bij de zee woont ? Gelukkig is er wat meer te zien dan de afgelopen dagen.

Verder ben ik mijn plannen wat aan het uitwerken en uitzoeken. Ik hoor de jongen die navraag zou doen voor een "brace" tot de 14e weg is. Met de eigenaar van het hotel regel ik dat we maandagochtend zelf maar navraag gaan doen, bv bij de dokter die een week geleden bij mij is geweest.

De status van mijn voet blijft een beetje hetzelfde, hij wordt in de loop van de dag nog flink dikker. Ik ben oh zo bang dat ik hem nog een keer omzwik.

  • 09 November 2014 - 16:20

    Ans:

    Hoi Ton,
    Jammer dat het feestje niet zo geslaagd was. Jammer dat je voet het zelfde blijft, kan me voor stellen dat je bang bent om weer om te zwikken. Dat is gen pretje. Gezien de straten daar niet zo geweldig zijn is de kans wel groter dan hier. Met de brace schiet het ook al niet op. Dan is het hier toch beter geregeld. Bent benieuwd of je verder gaat reizen maar dat horen we wel. Heel veel sterkte en pas goed op je zelf. Doe voorzichtig.
    Groetjes en liefs Ans

  • 09 November 2014 - 22:35

    Hennie:

    Hoi Ton,
    En ik nog wel denken dat dit feestje voor jou is geregeld, nee dus.
    Wel gezellig de zondagsdrukte, heb je iets meer te bekijken. Normaal geneest een verstuikte voet/enkel sneller Ton, hebben ze een fotootje gemaakt? Misschien toch wel verstandig.
    Maar ja misschien weet dokter Hennie er ook niets van. Succes Ton met de brace.
    Groet Ton.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ton

De wereld is groot en mijn tijd is beperkt. Ik probeer die beperkte tijd toch maar zo goed mogelijk te gebruiken. Ooit heb ik eens gelezen: "Een bereisd mens is een wijs mens". Ik hoop dus een beetje wijs te zijn/ worden. Mijn reizen (buiten Europa) tot nu: **Turkije reken ik tot Europa India 1992 6 weken India 1993 4 weken Vietnam 1995 4 weken India 1998/1999 5 maanden Nepal 2001 3 maanden Sumatra, Oost Java, Bali, Lombok 2007 2 maanden Lombok, Subawa, Flores, West Java 2008 2 maanden Sulawesi, Kalimantan 2009 2 maanden Thailand 2010 2 maanden Laos 2011 1 maand Cambodja 2011 1 maand Maleisië Pensula 2012 3 weken Myanmar 2012 1 maand Maleisisch Borneo 2013 1 maand Madagascar 2014 3 maanden Brazilië en Colombia 2016 4 maanden Sri Lanka 2017 2 maanden Thailand 2018 2 maanden Thailand 2019 2 maanden Bonaire 2022 2 weken

Actief sinds 17 Aug. 2009
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 396321

Voorgaande reizen:

11 Februari 2023 - 13 April 2023

De Oost 2023

06 Juni 2022 - 23 Juni 2022

Bonaire 2022

04 Oktober 2019 - 03 December 2019

Drie keer is......Thailand 2019

08 Oktober 2018 - 08 December 2018

De andere weg in Thailand 2018

04 Oktober 2017 - 06 December 2017

Sri Lanka 2017

09 Juli 2016 - 07 November 2016

Noord Brazilië en Colombia 2016

30 September 2014 - 10 December 2014

Madagascar 2014

13 Augustus 2013 - 13 December 2013

Filipijnen 2013

06 November 2012 - 28 Januari 2013

Maleisië en Myanmar 2012/2013

14 Oktober 2011 - 22 December 2011

Laos en Cambodja (en een beetje Thailand) 2011

18 Oktober 2010 - 18 December 2010

Thailand 2010

15 September 2009 - 15 November 2009

Indonesië 2009

Landen bezocht: