Evalueren? - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Evalueren? - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Evalueren?

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

10 December 2013 | Filipijnen, Cebu City

Moet ik na al mijn verhalen nog schrijven dat het hier hard kan waaien? Moet ik nog opschrijven dat de Filipijnen heel aardige mensen zijn? Moet ik nog opschrijven dat ze enorm veerkrachtig zijn? Moet ik opschrijven dat ze zonder manager helemaal niets zelf kunnen? Moet ik opschrijven dat ze hier geen lekker eten hebben? Dat ze dol zijn op fastfoodketens maar ook veel buitenlandse gerechten hebben? Moet ik opschrijven dat ik Nederlandse kaas gegeten heb? Moet ik opschrijven dat je soms niet kan pinnen? Moet ik nogmaals vermelden dat de bussen best luxe zijn maar langzaam rijden? Moet ik opschrijven dat ze flink hebben gestemd om een aantal wereldwonderen binnen te halen? Moet ik op gaan schrijven dat het hier hard kan regenen? Moet ik opschrijven dat ik regelmatig vakantie in mijn vakantie heb genomen? Moet ik nog opschrijven dat naast de zonsondergangen de zonsopkomsten ook mooi zijn? Moet ik opschrijven dat ik de kleinste primaten heb gezien en naast grote walvishaaien heb gezwommen? Moet ik opschrijven dat het erg warm is als je met je bagage in de hete zon loopt? Moet ik opschrijven dat sommige plaatsen een "wow" gevoel geven en sommige plaatsen helemaal niet? Moet ik opschrijven dat de Filipijnen 7010 eilanden heeft bij hoog water en dat er nog meer zijn bij laag water? Moet ik opschrijven dat het geweldig mooi kan zijn als je langs die eilanden vaart of onder water kijkt? Moet ik opschrijven dat mijn blog nog steeds veel volgers heeft? Moet ik opschrijven dat, gezien de reacties, er veel reageren als er een cycloon is geweest? Moet ik opschrijven dat ik blij was met jullie reacties? Moet ik opschrijven dat Yolanda mij meer geraakt heeft dan dat ik verwacht had? Moet ik opschrijven dat naast de cycloon nog 10 andere tropische stormen voorbij heb zien komen? Moet ik nog vermelden dat ik naast de cycloon een aardbeving heb meegemaakt maar dat de vulkaan uitbarsting niet is gekomen? Moet ik nog opschrijven dat er een restaurant was waar ze een menu kaart van dertig pagina's hebben en dat ze in een ander restaurant te lui waren om te koken? Moet ik opschrijven dat mijn reis op Palawan het mooiste was maar dat ik de rest ook niet had willen missen? Moet ik opschrijven dat ik kleine dorpen en eilanden veel en veel leuker vind dan grote steden? Moet ik opschrijven dat de Filipijnen mijn duurste reis was in Zuid en ZuidOost Azië? Moet ik opschrijven dat ze hier Roomser zijn dan de paus? Moet ik opschrijven dat ze hier teveel van Karaoke houden?

Jullie hebben mijn verhalen en belevenissen kunnen volgen, ik heb daar eigenlijk weinig aan toe te voegen dus ik ga helemaal niets meer opschrijven. Als jullie benieuwd zijn hoe de Filipijnen zijn moet je al mijn verhalen nog maar een keer lezen of in Nederland op de koffie komen. Ik zal dan mijn 1799 foto's laten zien en alle foto's voorzien van commentaar.

In plaats van alles nog een keer op te schrijven, conclusies en lessen voor de toekomst te trekken, duik ik nog even het zwembad in en hou ik het maar bij een korte samenvatting:

Ik heb een mooie tijd gehad en ben weer heel wat ervaringen rijker.

• 10 December 2013 - 10:37

Ans:

Hoi Ton,
    Volgens mij ben jij je eigen aan het vervelen. Ga je daarom onze kostbare tijd zitten verdoen. Ga nog even lekker zwemmen in je zwembad, hangen in je hangmat want je vakantie zit er bijna op. Misschien horen we morgen nog wat van je. Zo niet een hele goede reis.
    Groetjes en liefs
    Ans

• 10 December 2013 - 13:53

Ma:

Hier ben ik ook weer ik zal jou mailtjes e fotos gaan missen maar ik hoor nog wel wat als je thuis bent en ook de vele fotos kan zien.Het is hier prachtig weer veel zon en haast gaan wind dus als het zo blijft kan jij er ook nog van genieten nieuws heb ik niet het gaat hier rustig zijn gangetje dus als het zo nog even blijft heb jij een mooie thuiskomst als ik geen mailtje meer krijg wen ik jou een goede vlucht en een behoude thuiskomst nog veel liefs en groetjes ma

• 10 December 2013 - 15:37

Chris En Toos:

Nou wij snappen het hoor. Ga nog maar even genieten van je laatste uren en we zien/horen je donderdag weer. We zullen je berichtjes weer gaan missen.
    XXX Chris en Toos

• 10 December 2013 - 16:10

Petra:

Prachtig, de foto's zo op een rijtje en inderdaad wat heb jij veel beleefd, dat moet nog wel even zakken.
    Ik zou zeggen: neem eerst maar een heerlijke duik.
    Zet alles maar weer op een rij als je thuis bent.
    Je kerstpakket is geregeld.
    Als je thuiskomt is je huisje lekker warm.

De supermarkt heeft allerlei lekkere nederlandse dingen.

Goede terugreis, tot snel, liefs,....

• 10 December 2013 - 16:20

Nanny:

Hoi Ton, , weer een hele belevenis deze maanden.
    Bedankt voor al je grote verhalen.
    Heel bijzonder, maar het zal toch een hele aparte heftige herinnering blijven van deze vakantie.
    Goede en veilige terugreis naar het vertrouwde kikkerlandje.
    Wat heb je tot nu toe als mooiste vakantie reis ervaren?
    Groetjes Nanny

• 10 December 2013 - 17:28

Wietze En Peter:

Ha die Ton,

Het zit er weer bijna op voor jou.
    Heb je al iemand die je komt ophalen in Eindhoven ? eventueel wil Wietze je wel ophalen mocht dat nodig zijn , ik moet zelf de 13e overdags werken, kijk maar.

In elk geval een veilige terugreis en tot snel!

xxx

• 11 December 2013 - 08:42

Lieset En Frank:

Hoi Ton wij wensen jou een goede reis terug naar het koude hier
    We hebben weer genoten van jou verhalen.
    Groetjes en geniet van je snert als je thuis bent

groetjes Lieset en Frank

• 11 December 2013 - 09:10

Hennie:

Hoi Ton,
    Je hebt alles wel geschreven wat je moest evalueren.
    Bedankt voor de uitnodiging (foto's kijken), kunnen we beter een midweek plannen met de anderen van het DB. Dit haar en vorig jaar bij elkaar. Zwem ze, tot binenkort.
    Gr. Hennie.

• 11 December 2013 - 10:45

Arthur:

Hey Ton,

Mooie verhalen weer!

Groetjes,
    Arthur van de sauna in Myanmar