Als je niet belt dan bekijk het maar!!!!!! - Reisverslag uit Kampung Kelapa, Maleisië van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Als je niet belt dan bekijk het maar!!!!!! - Reisverslag uit Kampung Kelapa, Maleisië van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Als je niet belt dan bekijk het maar!!!!!!

Blijf op de hoogte en volg Ton

20 Januari 2013 | Maleisië, Kampung Kelapa

Je raad nooit wie hier morgen in de buurt is en wel in Brunei waar ik een paar dagen geleden was.
Ik ben eigenlijk wel een beetje boos dat ze niet even gebeld heeft zodat we samen even een bakje koffie kunnen drinken. Als ze zo doorgaat dan ga ik ze verwijderen uit mijn mailinglist en schrap ik haar als Facebook vriend.

Ik lees in de telegraaf dat ze hetzelfde boottochtje gaat maken als wat wij gemaakt hebben. Voor dat tochtje hebben wij een uur over de prijs zitten onderhandelen maar als ze zelf geen contact opneemt vertel ik niet wat wij van de prijs af hebben kunnen pingelen.

De verwachting is dat ze hetzelfde hotel gaat pakken als wat wij drieën hebben gehad. Zij reizen ook met z'n drieën dus zullen ze dezelfde kamer krijgen maar ik ga niet vertellen dat er 's avonds een rioollucht op de kamer hing, dat de wc niet viel door te trekken en dat er dode kakkerlakken op de trap lagen. Helaas heb ik dit al op tripadviser.com gezet, een pagina die veel rugzaktoeristen gebruiken. Ik zou het jammer vinden als ze het daar zou lezen want als je jezelf wat meer en beter vindt dan wij, dan moet je het maar bekijken.
Ik hoop dat haar zoon bier mee over de grens probeert te nemen, hij lust het nogal graag. De grenscontrole is nogal streng dus het risico dat ie nog vast komt te zitten is aanzienlijk.

Nee, de liefde is over als je me niet even kan bellen als je in de buurt bent. Als ik elke keer moet bellen en ze belt nooit zelf, dan laat maar!!!!!!!!!!!!!!!

Ik ben aangekomen in Kinarut, 20 kilometer van Kota Kinabalu.
Het ziet er hier aardig uit, schone kamers, redelijk zwembad, aan zee, helaas aan een strand wat niet veel voorstelt. Op zich een betere plaats dan midden in de stad.
Ik heb hier gelijk een kamer vast laten leggen voor de laatste drie nachten. Het eten is dan wel wat aan de prijs, er zijn geen alternatieven in de buurt. De drank is ook relatief duur maar die sla ik wel in voordat ik hier naar toe ga.

We hebben vandaag gereisd met de trein, jammer genoeg niet in een tropisch boemeltje maar in een redelijk moderne trein. Een gedeelte van het traject hebben we zwart gereden. Wij dachten in het laatste treinstation voor dit hotel in Papar was maar er is ook een treinstation hier in Kinarut. Wij wilde dus langer in de trein blijven dan toegestaan maar de conducteur zag mijn kaartje en liep snel door, nou graag of niet, dan maar zwart rijden. Morgen vertrekken we weer vroeg naar de "tip van Borneo".

Om nog even op het eerste gedeelte van dit verhaal terug te komen. Als zij en haar schoondochter in de moskee weer een hoofddoekje dragen mogen er nu zelfs van mij kamervragen over gesteld worden, of je dan Beatrix heet of niet.

• 20 Januari 2013 - 12:10

Hennie:

Hoi Ton,
    Ik wist niet dat je vriend was met Bea op Facebook.
    Wel bijzonder om haar daar tegen te komen als ze je gaat bellen.
    Is Alex er ook bij?
    Ben benieuwd naar de foto's als je met haar koffie drinkt.
    Groet, Hennie.

• 20 Januari 2013 - 12:42

Hennie:

Hoi Ton,
    Zie net dat je geen Facebook pagina hebt.
    Kan je me ook niet schrappen uit de mailinglist.
    Groet Bea.

• 20 Januari 2013 - 13:45

MA:

Ton ik wist ook niet dat jou beste vriendin bij jou in de buurd was anders had ik het wel doorgegeven jammer maar daar is nu niets meer aan te doen ik denk alsje terug komt en het weer blijft zo dan zal je nog afzien. het sneeuwd hier al de hele dag en de temperatuur is gemiddeld -13 dus maak je borst maar nat ik wil naar Toos en heb de taxi al gebeld wat die er van zeggen maar die weten het ook niet ze blijven zolang reiden als het kan .ik ga maar en bel om ongeveer 5 uur wel hoe de zaken er voor staan.en zonodig ga ik maar vroeger naar huis.ik denk dat ze voor Bea wel iets anders in petto hebben dan voor jou.En anders hebben ze dat ook weer eens meegemaakt ik kan er niet mee zitten. nou rest mij niets meer dan heel veel groeten uit ons koude en witte nederland.
    groetjes en liefs ma

• 20 Januari 2013 - 13:47

Ans:

Hoi Ton,

Je moet ook niet te veel bekende tegen komen op je vakantie. Dan praat je alleen maar over dit koude kikkerlandje. Dat merk je weer wel als je thuis komt. Je onder komen ziet er goed uit. Toch mooi die zonsondergang.

Groetjes Ans

• 21 Januari 2013 - 13:28

Chris En Toos:

Je bent daar beter op de hoogte van al die bezoekjes van Trix dan wij hier. We dachten eerst "over wie heeft ie het" maar op het eind was het duidelijk hoor. Volgens ons kun je ze wel missen toch?
    XXX Chris en Toos

• 21 Januari 2013 - 21:38

Paulien:

Wat kan jij een ander laten lachen, met zo'n mail!
    Heeft ze nog steeds niet gebeld?? Ik vind je solidariteitsactie om haar informatie te geven over de prijs en kwaliteitverhouding, van hotel en rondreisjes, zeer nobel. Zeker omdat zij ook nederlandse is. Wij nederlanders hebben daar eigenlijk altijd wel oor naar, liefst voor een dubbeltje op de eerste plaats. Misschien mag ze wel, voor weinig geld, in een van de 2000 kamers van het paleis van de sultan slapen. Misschien is ze nu in Brunei omdat het buiten de schoolvakantie valt, alles goedkoper (vliegreis, hotel enz.) Treur niet, ik zal haar wel even bellen als ze terug is in Nederland en haar aanspreken op haar gedrag tov jou.
    Niets voor jou, zo'n landje? weinig mensen, geen belasting, geen zorgkosten?
    Ach, eigenlijk wil ik dat niet eens. Ik zie je graag weer terug in Nederland.

Veel groetjes, Paulien