Met de geur van trekkende erwtensoep - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Met de geur van trekkende erwtensoep - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Met de geur van trekkende erwtensoep

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ton

18 December 2010 | Nederland, Amsterdam

bedankt allemaal voor de terugkeer wensen.

Gisteren heb ik de dag nog doorgebracht bij het zwembad. Ik had geen kamer meer want ik moest om 11.00 uur uitchecken. Dus wat doe je als dak en thuisloze: Bij het zwembadje liggen.

Phuket was in rouw, op mijn laatste dag heeft het nog behoorlijk wat geregend. het maakt het vertrek wat minder erg (je kan beter sneeuw dan regen hebben).

De vlucht Phuket-Bangkok- Amsterdam is zonder problemen verlopen. Op het geluid van krijsende kinderen na.

ik vind dat ouders met kinderen onder de 5 jaar eigenlijk maar in Center Parks op vakantie moeten gaan in plaats van mijn rust verstoren.

De vervoersproblemen van mijn vakantie begonnen eigenlijk pas op Schiphol. We konden landen maar Schiphol stond al vol met vertrekkende mensen die niet weg konden, de bagage afhandeling duurde meer dan een uur. Er ging ook geen trein naar Eindhoven, dus al boemelend ben ik naar Utrecht gegaan. Ik kon in eerste instantie wel van Utrecht in Den Bosch komen, gelukkig werd dat in Den Bosch gecorrigeerd naar Eindhoven.
Om 10.30 uur kon ik met maar anderhafuur vertraging melden: "I am home".

De verwarming deed het echter niet maar na een half uur prutsen gelukkig weer warmte (want jullie hebben gelijk: het is koud.

De televisie deed het na twee maanden ook niet meer, maar dat is ook hersteld.

gelukkig startte mijn oude Mazda direct zodat ik snel de eerste voorraad weer in huis kon halen.

Onder de geur van de trekkende bouillon, wat uiteindelijk een oer Hallandse erwtensoep moet worden zit ik dit mailtje te schrijven.

Ik wil jullie allen hartelijk danken voor het lezen van mijn weblog en de reackties die jullie gegeven hebben.

Op mijn weblog staan geen foto's, maar diegene die wat van Thailand willen zien zijn van harte uitgenodigd om op de koffie te komen.

Met dit berichtje wordt mijn weblog weer voor 9 maanden afgesloten en heropend zodra mijn volgende reis aanvangt, waar naar toe is nog niet bekend maar dat het een spannendere bestemming wordt dan Thailand staat voor mij wel vast.

Terugkijkend heb ik een geweldig goede vakantie gehad maar Thailand was een beetje te gemakkelijk voor mij.

Dus: Burma? Iran? Colombia? Who knows?

Wat mijn weblog betreft: tot volgende keer

• 18 December 2010 - 13:55

Jaakie:

Welkom thuis! Mooie afsluiting kerel!
    Je hoort gauw van mij, en ja: het was meer dan de moeite waard om je verhalen te lezen....

• 18 December 2010 - 14:55

Ad:

Ton, welkom weer in dit echt koude Nederland. Je treft het inderdaad niet, maar fijn dat je de verwarming hebt aangekregen! Tot gauw!

• 18 December 2010 - 15:06

Hennie:

Welkom in het koude kikkerlandje, je hebt weer direct van alle ongemakken mogen "genieten". Bel je volgende week. Verheug me nu al op de verhalen van Burma, Iran, Colombia.
    Tot binnenkort.

• 18 December 2010 - 15:12

Chris En Toos:

Welkom thuis. We gaan je dit weekend nog bellen hoor. Volgende bestemming Afganistan misschien? Als je van avontuur houdt, denk er maar eens over na.
    Nee, alle gekheid op een stokje, maak er maar weer een leuke voorbereiding van over enkele maanden.
    XXX Chris en Toos

• 18 December 2010 - 15:38

Paulien:

Welkom thuis, Ton.

Ook wij hebben genoten van jou schrijfkunst en verhalen.
    Nu kan ik jou het overzicht van de afgelopen 2 maanden, in Nederland, geven.

Het kabinet is niet gevallen!
    De rest vertel ik je later.

Ik hoop je snel weer te zien.

• 18 December 2010 - 20:37

Ellie:

WAT about wilders? Kun je hiermee leven nu je weer in Ned bent?
    Héérlijk om je stem weer te horen, bel je gauw.......
    liefs Ellie

• 19 December 2010 - 09:42

Corry Van Gorp :

leuk dat je laat weten dat je goed bent aangekomem maar nu stop ik met mailtjes in het vervolg bellen we wel liefs ma