Het harde leven van een budgetreiziger - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Het harde leven van een budgetreiziger - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Het harde leven van een budgetreiziger

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ton

15 December 2010 | Thailand, Phuket

Ik weet dat ik niet bepaald de expert ben wat betreft de maagdelijke dames maar met enige levenswijsheid (ahum) en de nodige fantasie blijft in ieder geval hier niets te raden over.

Voor de rest is het hier bijna verschrikkelijk.
Allereerst de prijzen, dat is het meest schrikken voor een budgetreiziger. Laat ik jullie meenemen in een aantal voorbeeldjes:

Een heerlijke penang curry:
prijs in toeristisch Thailand zo'n 70 bath, in niet toeristisch Thailand zo'n 40 bath en hier 395 bath.

Colaatje:
In de 7Eleven 18 bath, normaal in een restaurant 25 bath, hier 50 bath.

Hotel:
In de standaard die ik gewend ben:
200 tot 500 bath: normaal
500 tot 700 bath: boven normaal maar alla
Hier: minimaal 1000 (met afpingelen) maar meer normaal hier is 2000+

Toeristen:
Overal ben ik toeristen tegengekomen en heb budget informatie ingewonnen en budget informatie gekregen. Hier kom je toeristen tegen met een dagbudget van 300 euro, toeristen die gisteren 6000 bath (150 euro) hebben besteed aan zo een "niet" maagdelijke dame.
Toeristen die 2 maanden op vakantie zijn en niet verder komen dan Phuket met een dagtripje naar Ko PhiPhi.

Kortom: het is hier bijna verschrikkelijk!!!

Maar ik maak er wat van: 1000 bath is inderdaad boven mijn budget maar dan maak ik ook wel de hele dag gebruik van het zwembad. Ik heb een restaurantje gevonden met "redelijke" maar nog te dure prijzen maar heb 20% korting op de menukaartprijs bedongen. Ik koop mijn colaatje bij de 7Eleven want ik heb niet voor niets een koelkast op mijn kamer. De 7 Eleven heeft ook broodjes en melk, dus een ontbijtje is zo gemaakt.
Het strand hier is mooi, maar er zijn veel te veel stoelen (waar je voor moet betalen) en toeristen, dus voor 9.00 uur ga ik naar het strand, maak wat foto's en als de toeristen komen lig ik op mijn gratis stoeltje bij het zwembad.
Tot 12.00 uur is de koffie gratis in mijn hotel, dus de thee heeft plaatsgemaakt voor de koffie.

Zo moet ik nog anderhalve dag "uitzweten", dus jullie beseffen wel dat ik het zwaar heb.

Morgen moet ik nog op zoek naar een redellijk betaalbare taxi (tot nu toe is de prijs al gezakt van 850 naar 700 bath) maardaar moet nog vanaf.

Hard werken dus.

• 15 December 2010 - 14:29

Peter En Bea:

Hoi Ton,

Wij hebben echt met jou te doen.
    Wat dat betreft is Nederland goedkoop
    want bij ons heb je al een frikandel
    voor 1 muntje?
    Geniet nog maar fff van die laatste dagen.
    En maak je vooral niet te druk om de prijzen.

Groetjes Peter bea

• 15 December 2010 - 15:39

Louis,:

Jeetje we krijgen bijna medelijden met je! Heb je je lange onderbroek ook ingepakt? Het is hier koud en naar verwachting komt er sneeuw. Goede terugreis en veilige landing. groeten van R. en L.

• 15 December 2010 - 17:07

Chris En Toos:

Inderdaad gaan we nu toch bijna meelij met je hebben. Wat heb jij het zwaar maar niet zo lang meer hoor, je bent bijna weer op weg naar huis, dus heel je jaarsalaris zal er niet aan opgaan.
    Tot gauw. XXX Chris en Toos

• 15 December 2010 - 18:23

Jaakie:

Als je nog even doorgaat krijg ik nog medelijden met je........

Voor straks fijne terugreis, en ik bel volgende week wel weer eens, nadat je je chock een beetje verwerkt hebt van het fantastische winterweer hier......

Liefs

• 15 December 2010 - 21:44

Ellie:

Tja dat hakt erin hè zo je laatste vakantiedagen te moeten doorbrengen.
    Kijk je al met droefheid uit naar de vliegreis? of heb je na 7(eleven) weken toch heimwee gekregen naar huis?
    kerstboom of niet, je nestje zal weer fijn voelen en de kou, sneeuw en andere kopzorgen zul je dan voor lief moeten nemen. Maar kop op je hoeft niet meteen aan het werk; je mag rustig bijkomen, inlezen, indenken en heerlijk Kerst vieren bij de familje
    Misschien redden we nog één mailtje voor je in het vliegtuig stapt.
    voor nu : hou het veilig daar in Pukhet en alvast een behouden thuisreis gewenst.
    Liefs Ellie

• 16 December 2010 - 12:30

Corry Van Gorp:

hoi Ton wat zal jij blij zijn om weer terug te zijn hier is het leven veel goedkoper(grapje)maar geniet nog maar even van het luxe leven en de goede temperatuur hier is het wel wat anders volgens de gerichten krijgen wij nog heel veel sneeuw nu regent het de hele dag al maar als het gaat vriezen kan je de lol wel op maar jij krijgt straks een temperatuur schok denk ik maar daar wen je ook weer wel aan en je hebt in iedergeval iets moois op naar terug te kijken ik heb zo dadelijk weer een kerst diner en dan heb ik er nog twee te gaan verder ong heel veel groetjes en liefs en tot gauw ma