Zandkastelen bouwen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Zandkastelen bouwen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Zandkastelen bouwen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ton

11 December 2010 | Thailand, Bangkok

Wat doe je zoal op een strand als je potje koffie op is, het ontbijtje genuttigd is, de aanwezige Nederlandse tijdschriften (editie 2008) uitgelezen zijn en je hebt geen boeken meer.

Dan ga je zandkastelen bouwen.
Samen met Sigret (3), Gustav (5) en Merrit (9) , uit Noorwegen, ben ik aan de slag gegaan om een groot zandkasteel te maken. Eerst een ommuurde wal van zandtorentjes uit een emmertje, daarna een kleinere muur met een kleiner emmertje en vervolgens een stenen verdedigingswal met stenen van voormalig koraal. Dit alles afgemaakt met een vlaggemast van aangespoeld hout. Binnen de muren van het zandkasteel een hut gebouwd van op het strand aanwezig hout waarbij natuurlijk mijn architectonisch inzicht estetisch vormgegeven is.
Dit alles gadegeslagen door de Noorse ouders die al direct mij de uitdaging gaven dat het kasteel vloed proef moest worden (ik kom niet voor niets uit Nederland).

Ook onder de toeschouwers 2 Poolse gezinnen die ook gingen bouwen (maar die kenne der niks van).

Vloed: Mijn Zweedse hulp Gustav nam het initiatief met zijn zusje van 3 om alle zandtorentje stuk te trappen: HELP, DE VIKINGEN VALLEN AAN. Maar zoals de eer betaamd: De Nederlandse verdedigingswal van koraal steen heeft de aanval van de Vikingen en de vloed doorstaan, zoals ook de in het kasteel gebouwde hut.

De avond heb ik doorgebracht met de de Noorse ouders: politieke discussies want hij is een Noorse politiek adviseur in een politieke partij rechts in het spectrum. Dus integratie, moslims, Wilders etc. is over tafel gegaan en ik lekker stoken als linkse rakker. Tevens discussies gevoerd over management in de publieke sector, want zij is manager. Allerlei theoretische modellen kwamen op tafel weerlegd met mijn practische E.r.w.t.e.n.s.o.e.p. methode, dus zelfs op vakantie "magegers plagen" is toch wel leuk.

Over het weer gesproken: gisteren prachtig met wat witte wolken en een aangename temperatuur.

Vandaag startte met flinke regen om 7.00 uur, harde wind, hoge golven en donker grijs. Inmiddels schijnt de zon en is het weer lekker warm.

Ik zit nu in het dorp, want wat activiteit noopte mij tot een flinke strandwandeling.

Zodadelijk wandel ik terug want om 3 uur is het hoog water en tijd om te gaan zwemmen.

Observatie: het tijverschil verspringt elke keer 12 uur en 25 minuten (zo leer je nog wat op vakantie)

• 11 December 2010 - 09:25

Ellie:

heerlijk je verhaal te lezen; het lijkt me dat je helemaal in je element bent daar.
    Het is eigenlijk jammer om na deze week door te moeten reizen. Kun je niet een sabbattical regelen en daar nog drie maandjes blijven? Je hebt NU een manager en een politiek adviseur bij de hand om je hierin de weg te wijzen. En vraag eens hoe het in Noorwegen met de gezondheidszorg gaat? de bezetting, bekostiging en know how? Misschien kunnen wij er ons voordeel mee doen. Mijn reisje naar Wenen hangt aan een los draadje, tè ver en tè koud. Dat eerste kan ik oplossen met een vliegtuigje, maar dat tweede niet. Moet me toch een romantischer reispartner opduikelen, want ook al ben ik ook geen voorstander van kou en kleumen, ben wèl een ontzettende fan van romantische sferen en dat lijkt me nu in wenen wel te vinden. Misschien is de e.r.w.t.e.n.s.o.e.p methode ook hiervoor van toepassing.
    Geniet je dagen daar nog, want als jij geniet dan doe ik het ook!
    tot mails, liefs Ellie

• 11 December 2010 - 10:18

Renee:

Hoi Ton!

Ik lees jouw verslagjes met heel veel plezier. Jammer dat het over zeven dagen afgelopen is met de verslagen. Je had schrijver moeten worden. Koh Jum lijkt mij een prachtig eiland.

Groetjes,

Renée

• 11 December 2010 - 10:49

Hennie:

Hoi Ton, jij bent van alle markten thuis, kinderopvang, architektuur, eb en vloed invloeden enz. Je bent ook al weer aan het oefenen om te plagen (linkse rakker). Die erwtensoep methode zullen we toch eens een keer uit moeten gaan werken als die het zo goed doet.
    Ton geniet van je laatste week, leuk om al je berichten weer te lezen.

Groet Hennie.

• 11 December 2010 - 11:09

Corry Van Gorp:

Hoi Ton wat ben jij een echte kindervriend
    st. Nicolaas is er niets bij en dan op jou leeftijd zo leuk met zand spelen je word toch niet een beedje seniel van al die warmte ? dan word het toch tijd om hier de vrieskou in te gaan dan knap je wel wat op ( of af) het is hier op het moment mooi winterweer zolang het maar droog blijft mag het van mij best vriezen maar ik heb er niet veel over te vertellen(misschien ) maar goed ook,ik ben heel de week druk bezich geweest om mijn kerst kaarten af te werken nu nog een gedichtje erin en dan ligt er bij jou een te wachten als je thuis komt het duurd nu niet lang meer ik denk dat jij straks ook wel blij bent om thuis te komen het is nu lang genoeg geweest ik ga weer stoppen met heel veel groetjes en liefs ma