Zandkastelen bouwen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Zandkastelen bouwen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Zandkastelen bouwen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ton

11 December 2010 | Thailand, Bangkok

Wat doe je zoal op een strand als je potje koffie op is, het ontbijtje genuttigd is, de aanwezige Nederlandse tijdschriften (editie 2008) uitgelezen zijn en je hebt geen boeken meer.

Dan ga je zandkastelen bouwen.
Samen met Sigret (3), Gustav (5) en Merrit (9) , uit Noorwegen, ben ik aan de slag gegaan om een groot zandkasteel te maken. Eerst een ommuurde wal van zandtorentjes uit een emmertje, daarna een kleinere muur met een kleiner emmertje en vervolgens een stenen verdedigingswal met stenen van voormalig koraal. Dit alles afgemaakt met een vlaggemast van aangespoeld hout. Binnen de muren van het zandkasteel een hut gebouwd van op het strand aanwezig hout waarbij natuurlijk mijn architectonisch inzicht estetisch vormgegeven is.
Dit alles gadegeslagen door de Noorse ouders die al direct mij de uitdaging gaven dat het kasteel vloed proef moest worden (ik kom niet voor niets uit Nederland).

Ook onder de toeschouwers 2 Poolse gezinnen die ook gingen bouwen (maar die kenne der niks van).

Vloed: Mijn Zweedse hulp Gustav nam het initiatief met zijn zusje van 3 om alle zandtorentje stuk te trappen: HELP, DE VIKINGEN VALLEN AAN. Maar zoals de eer betaamd: De Nederlandse verdedigingswal van koraal steen heeft de aanval van de Vikingen en de vloed doorstaan, zoals ook de in het kasteel gebouwde hut.

De avond heb ik doorgebracht met de de Noorse ouders: politieke discussies want hij is een Noorse politiek adviseur in een politieke partij rechts in het spectrum. Dus integratie, moslims, Wilders etc. is over tafel gegaan en ik lekker stoken als linkse rakker. Tevens discussies gevoerd over management in de publieke sector, want zij is manager. Allerlei theoretische modellen kwamen op tafel weerlegd met mijn practische E.r.w.t.e.n.s.o.e.p. methode, dus zelfs op vakantie "magegers plagen" is toch wel leuk.

Over het weer gesproken: gisteren prachtig met wat witte wolken en een aangename temperatuur.

Vandaag startte met flinke regen om 7.00 uur, harde wind, hoge golven en donker grijs. Inmiddels schijnt de zon en is het weer lekker warm.

Ik zit nu in het dorp, want wat activiteit noopte mij tot een flinke strandwandeling.

Zodadelijk wandel ik terug want om 3 uur is het hoog water en tijd om te gaan zwemmen.

Observatie: het tijverschil verspringt elke keer 12 uur en 25 minuten (zo leer je nog wat op vakantie)

  • 11 December 2010 - 09:25

    Ellie:

    heerlijk je verhaal te lezen; het lijkt me dat je helemaal in je element bent daar.
    Het is eigenlijk jammer om na deze week door te moeten reizen. Kun je niet een sabbattical regelen en daar nog drie maandjes blijven? Je hebt NU een manager en een politiek adviseur bij de hand om je hierin de weg te wijzen. En vraag eens hoe het in Noorwegen met de gezondheidszorg gaat? de bezetting, bekostiging en know how? Misschien kunnen wij er ons voordeel mee doen. Mijn reisje naar Wenen hangt aan een los draadje, tè ver en tè koud. Dat eerste kan ik oplossen met een vliegtuigje, maar dat tweede niet. Moet me toch een romantischer reispartner opduikelen, want ook al ben ik ook geen voorstander van kou en kleumen, ben wèl een ontzettende fan van romantische sferen en dat lijkt me nu in wenen wel te vinden. Misschien is de e.r.w.t.e.n.s.o.e.p methode ook hiervoor van toepassing.
    Geniet je dagen daar nog, want als jij geniet dan doe ik het ook!
    tot mails, liefs Ellie

  • 11 December 2010 - 10:18

    Renee:

    Hoi Ton!

    Ik lees jouw verslagjes met heel veel plezier. Jammer dat het over zeven dagen afgelopen is met de verslagen. Je had schrijver moeten worden. Koh Jum lijkt mij een prachtig eiland.

    Groetjes,

    Renée

  • 11 December 2010 - 10:49

    Hennie:

    Hoi Ton, jij bent van alle markten thuis, kinderopvang, architektuur, eb en vloed invloeden enz. Je bent ook al weer aan het oefenen om te plagen (linkse rakker). Die erwtensoep methode zullen we toch eens een keer uit moeten gaan werken als die het zo goed doet.
    Ton geniet van je laatste week, leuk om al je berichten weer te lezen.

    Groet Hennie.

  • 11 December 2010 - 11:09

    Corry Van Gorp:

    Hoi Ton wat ben jij een echte kindervriend
    st. Nicolaas is er niets bij en dan op jou leeftijd zo leuk met zand spelen je word toch niet een beedje seniel van al die warmte ? dan word het toch tijd om hier de vrieskou in te gaan dan knap je wel wat op ( of af) het is hier op het moment mooi winterweer zolang het maar droog blijft mag het van mij best vriezen maar ik heb er niet veel over te vertellen(misschien ) maar goed ook,ik ben heel de week druk bezich geweest om mijn kerst kaarten af te werken nu nog een gedichtje erin en dan ligt er bij jou een te wachten als je thuis komt het duurd nu niet lang meer ik denk dat jij straks ook wel blij bent om thuis te komen het is nu lang genoeg geweest ik ga weer stoppen met heel veel groetjes en liefs ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand 2010

Recente Reisverslagen:

18 December 2010

Met de geur van trekkende erwtensoep

16 December 2010

De koffer pakken

15 December 2010

Het harde leven van een budgetreiziger

14 December 2010

Mijn maagdelijk strand verlaten

13 December 2010

Potje thee maar dan zonder thee
Ton

De wereld is groot en mijn tijd is beperkt. Ik probeer die beperkte tijd toch maar zo goed mogelijk te gebruiken. Ooit heb ik eens gelezen: "Een bereisd mens is een wijs mens". Ik hoop dus een beetje wijs te zijn/ worden. Mijn reizen (buiten Europa) tot nu: **Turkije reken ik tot Europa India 1992 6 weken India 1993 4 weken Vietnam 1995 4 weken India 1998/1999 5 maanden Nepal 2001 3 maanden Sumatra, Oost Java, Bali, Lombok 2007 2 maanden Lombok, Subawa, Flores, West Java 2008 2 maanden Sulawesi, Kalimantan 2009 2 maanden Thailand 2010 2 maanden Laos 2011 1 maand Cambodja 2011 1 maand Maleisië Pensula 2012 3 weken Myanmar 2012 1 maand Maleisisch Borneo 2013 1 maand Madagascar 2014 3 maanden Brazilië en Colombia 2016 4 maanden Sri Lanka 2017 2 maanden Thailand 2018 2 maanden Thailand 2019 2 maanden Bonaire 2022 2 weken

Actief sinds 17 Aug. 2009
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 395733

Voorgaande reizen:

11 Februari 2023 - 13 April 2023

De Oost 2023

06 Juni 2022 - 23 Juni 2022

Bonaire 2022

04 Oktober 2019 - 03 December 2019

Drie keer is......Thailand 2019

08 Oktober 2018 - 08 December 2018

De andere weg in Thailand 2018

04 Oktober 2017 - 06 December 2017

Sri Lanka 2017

09 Juli 2016 - 07 November 2016

Noord Brazilië en Colombia 2016

30 September 2014 - 10 December 2014

Madagascar 2014

13 Augustus 2013 - 13 December 2013

Filipijnen 2013

06 November 2012 - 28 Januari 2013

Maleisië en Myanmar 2012/2013

14 Oktober 2011 - 22 December 2011

Laos en Cambodja (en een beetje Thailand) 2011

18 Oktober 2010 - 18 December 2010

Thailand 2010

15 September 2009 - 15 November 2009

Indonesië 2009

Landen bezocht: