Swimming nurses - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Swimming nurses - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Swimming nurses

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ton

10 December 2010 | Thailand, Bangkok

Moet je jezelf eens voorstellen. Het is half elf, ik zit op het strand en heb net mijn ontbijtje genuttigd. De lucht is blauw, het tij is opkomend en het strand is nog maagdelijk, zonder voetsporen. Naar links kijkend zie je niemand, naar rechts kijkend zie je niemand, voor je uitkijkend zie ik de eilanden Ko PhiPhi en Ko PhiPhi don (bekend van The Beach). De temperatuur is rond de 26 graden (net goed voor een blanke). De strandstoeltjes staan al klaar onder de bomen en ik mag gebruik maken van de laptop van de (Noorse)buren.
Zij en ik zijn de vaste bewoners hier, omdat we wat langer hier blijven. Om 9 uur en 11 uur komt de veerboot voorbij en dropt enkele niuwe toeristen, maar ze zijn op een hand te tellen.
Het eten is voortreffelijk op de tomatensoep na (de slechtste die ik ooit gegeten heb.
Sinds enkele dagen regent het maar 1 x per dag.
De wegen op dit eiland zijn onverhard en veranderen in gladde modderpoelen. Er zijn hier grote hagesissen (tot wel twee meter) maar ik heb ze nog niet gezien. Ik wordt gewaarschuws als ze op het terrein komen. Er zijn ook 4 meter lange Pythons, maar ook daar heb ik geen kennis mee gemaakt.

De Noorse familie had een probleem, de dochter van 9 had een oorinfectie (gezwollen, pusserig, rood, pijn) en ik heb hen geadviseerd wat te doen. Eerst maar wat spoelen met steriel water en....... het helpt. Het verzacht, de zwelling verminderd en de koorts is weg dus ik kan geen kwaad meer doen. Gevolg is wel dat de mensen die hier werken met allerlei lichamelijke klachten naar mij komen voor advies. Gezwollen benen, uitslag etc. Dus ik denk maar dat ik een praktijkje ga openen "the swimming nurses".

Vandaag blijft het activiteiten patroon beperkt tot zwemmen, eten, zandkasteeltje bouwen. Het is te mooi weer m het eiland over te struinen, dus dat gebeurd pas als het bewolkt is.

Vandaag zit mijn zevende week erop, nog een week te gaan gaan.
Hopenlijk blijft het weer goed en beter dan de afgelopen week. Ik blijf hier op mijn maagdlijk strandje tot de 14e en dan nog 3 dagen d toeristische drukte in op Phuket.

• 10 December 2010 - 08:14

Chris En Toos:

Wow, dan kom je op tv als de vakantiedokter en wij hebben gelijk een leuk vakantieadres. Het gaat nu snel broertje. Lekker nog even genieten hoor.
    XXX Chris en Toos

• 10 December 2010 - 16:03

Jaakie:

Is er een markt voor een bedrijvig iemand als ik? Altijd in voor nieuwe markten, met maagdelijk witte stranden zonder kinderen.....

• 10 December 2010 - 16:08

Corry Van Gorp:

wat heb jij toch een zwaar leven ik zou niet met je willen ruilev ik kom net terug van het kaarten en moet zo weer voor mijn eten gaan zorgen want als ik het niet doe heb ik niets te eten ik heb gisteren en vandaag ongeveer 80 enveloppen geschreven voor de kerstkaarten ook een heel karwij ik ben blij dat ze klaar zijn maar nu moet ik er nog een wensje in doen en hier in de buurt ga ik ze wegbrengen dus ben ik blij als het weer is gebeurd hier is het niet zo koud en de weg is schoon daar ben ik ook weer blij mee nu kan ik weer buiten komen.Je hebt wel veel mensen ontmoet maar als je daar een praktijk gaat beginnen kom ik over om te helpen ik ben goed in oude mannen te vertoetelen dus je weet er van nu ga ik voor het eten zorgen ik was weer blij met je berichtje dus tot de volgende keer groetjes en liefs ma