Voetenmasage op het strand - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Voetenmasage op het strand - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Voetenmasage op het strand

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ton

05 December 2010 | Thailand, Ko Lanta

Wat doe je als de zonsondergang op het strand een beetje tegenvalt. Je vergaat jezelf aan de luxe van een Thaise voetmasage. Na al die inspanningen van de laatste weken heb ik wel wat verdiend.

Maar waar zitten die Thaise voeten, op dezefde plaats als in Nederland denk je, maar na een half uur is mijn nek, rug, hoofd en schouders aan de beurt. Maar een ding is zeker, het is relaxed en soms gaat het er hard aan toe.

Het guesthouse "BeeBee" bevalt mij uitzonderlijk goed. Een eenvoudige bamboo hut waar de wind dwars door heen waait, ook al is alles dicht. Zoals ik al eerder schreef: overal hang en ligplekken en tot nu toe de beste hangmatjes van Thailand.

Nou denken jullie dat liggen in een hangmat erg relaxed en zonder adventuur is: nou, forget it. Gisterenavond viel een knots van een kokosnoot net 1 meter van mijn hangmatje en die dingen zijn behoorlijk hard en komen hard naar beneden.

Verder is het weer hier maar lala. De ochtende zijn droog maar bewolkt en gisteren middag heeft het flink geonweerd. Volgens de Thai erg uitzonderlijk dit jaar dat het nu nog zoveel regent. Normaal is het half november al droog. De temperatuur is echter geweldig, 's nacht wat koeler maar dat is alleen lekker.

Verder is het toeristisch hier, gisterennacht werd ik wakker van 10 toeristen die met drums, ik denk, een regendans aan het doen waren. Gelukkig begon het binnen 15 minuten fiks te regenen en stopte ze met die herrie om 4 uur 's nachts.

Morgen vertrek ik waarschijnlijk naar Ko Jum, een kleiner eiland, niet toeristisch, geen electriciteit overdag, dus meer mijn stijl. Hoe lang dat ik daar blijf weet ik nog niet want na Ko Jum heb ik nog 3 plaatsen te gaan en die zijn "verschrikkelijk" toeristisch.

• 05 December 2010 - 08:17

Jaakie:

Ha die Ton,

Leuk om s'ochtends vroeg, op Sinterklaasochtend, na een vermoeiende pakjesavond, zo fris en fruitig wakker te worden, en geïnformeerd te worden over de laatste stand van zaken in Thailand....nu moet ik zeggen dat het hier in het Somerense ook wel winderig en nat is voor de tijd van het jaar.....ik kijk zo naar buiten op zondagochtend, zo tegen negenen en het lijkt wel kerst.....de sneeuwvlokken dwarrelen naar beneden, maar het lijkt wel iets minder koud dan de laatste paar dagen...zou het dan toch gaan dooien?
    De jongens slapen nog ( of doen alsof en spelen op hun PlayStation, die ze gisteravond in hun schoen, voor Niek maatje 46, hebben gevonden) was weer een rib uit het lijf van Sinterklaas, maar voor je kinderen heb je alles over nietwaar? Nee, dan Ton die vol overgave de 2 laatste maanden van het jaar huis en haard verlaat om de wereldzeeen te bestormen....klinkt romantisch hè Ton? Maar daar horen het stelletje neptoeristen die, à la slagerij van Kampen, s' nachts tegen vieren om regen vragen aan de Goden, niet bij dacht ik zo......net alsof het zonder hun gedreun niet zou zijn gaan regenen......
    Nee, dan op naar het volgende eiland, zonder gas en stroom, je lekker laten verwennen door een Thai die goed kan masseren (daar heb je geen stroom voor nodig) en nog een tweetal weken genieten...want de tijd gaat snel vriend. Tot mails.....

• 05 December 2010 - 12:46

Hoi Ton :

Twee reacties op een dag is wel genoeg gisteren avond is het hier gaan regenen en dat doet het nu nog maar de sneeuw is op veel plaatsen al verdwenen gelukkig met een beetje mazzel kan ik deze week weer probleemloos buiten komen.Ans en Samanta zijn zojuist naar huis gegaaan en nu is het wachten op Mariska waar ik Sint Nicolaaas ga vieren en naar het nieuwe huis kijken nu het ingericht is.
    nog even en je moet weer voorbereidingen gaan treffen voor de terug reis ik kijk er naar uit. heel veel groetjes en liefs ma