The Beach - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu The Beach - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

The Beach

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ton

03 December 2010 | Thailand, Ko Lanta

Jullie kennen allemaal de film "The Beach" met Leonardo DiCaprio. Zo niet dan moet je die maar eens bekijken. Leonardo is op zoek naar het ultieme verlaten strand in Thailand. De film is hier in de buurt opgenomen (bij Ko PhiPhi). Op het beroemde strand "the beach" ben ik nog niet geweest maar in de film wordt ook opgenomen in de grot waarnaast ik net 5 nachten heb geslapen.
Dus ik kan zeggen:" ik ben misschien wel door dezelfde mug als Leonardo DiCaprio gestoken en heb last gehad van dezelfde standvlooien als Leonardo"

Het eiland Ko Mook (Ko Muk) is een relatief klein eiland. In 3 uur tijd heb ik alle wegen bewandeld. Het heeft aan de westkant een heel mooi groot strand (naast de grot van "The Beach) en 3 minuten van het strand stond mijn hut. Veel gezellige mensen waarmee we al vrij snel een groepje vormde. In de tuin van mijn hut veel, mooi gekleurde vlinders en...... regen met zo nu en dan een opklaring om te zwemmen. Voor de rest maar wat eten en drinken, Een wandelingetje over een modderpad naar het dorp en terug. Helaas was het hangmatje niet wat ik van een hangmatje verwacht.

Na een besluiteloze dag (ik heb hier geen Jan Loeffen bij mij) toch maar de knoop doorgehakt en ben ik vanmorgen vertrokken naar Ko Lanta.

En daar zit ik nu: groot eiland (32x6 km), internet cafe's, 7Eleven's, veel meer toeristen en er rijden hier auto's. Taxi's die je proberen af te zetten (is ze niet gelukt).

Maar ik heb een relaxed guesthouse gevonden. Een bamboo hut met ventilator, wc-pot met een emmer om door te spoelen, veranda, hangmat en op het terein tot aan het strand overal hang- en ligplekken. Heel erg aardig personeel.

Type bij google maar eens "Bee Bee Ko Lanta" in en je komt sites tegen met foto's waar ik nu zit.

Wat is de planning:
Vandaag mijn rugzak schoonmaken want de fles shampoo is onderweg opengegaan en alles zit onder, daarna een hangplek opzoeken, dutje doen, nieuwe shampoo gaan kopen bij 7 Eleven, zonsondergangetje bekijken, wat eten, wat drinken, mogelijk kennismaken met nieuwe mensen en dan onder het muskietennetje de nacht doorbrengen. Ik blijf hier denk ik zo'n drie nachten.

Even over 5 december: Dat is hier ook een feestdag. Niet alleen Sinterklaas is jarig maar ook de Koning van Thailand.


  • 03 December 2010 - 09:07

    Chris En Toos:

    Boek ons ook zo´n standje, huisje en zitje. Wat relaxed lijkt ons dat.
    XXX Chris en Toos

  • 03 December 2010 - 10:19

    Corry Van Gorp:

    ik ben blij dat je weer een mailtje gestuurd hebt ik ben er aan verslaaft het gaat allemaal nog goed heb ik gelezen geniet er maar van want als je terug bent dan heb je eenweek nodig om te aclimatiseren denk ik het is hier sneeuw en nog eens sneeuw ik durf niet meer buiten te komen het is hier spekglad ik ben wel een paar keer met de taxi weggeweest maar dat is ook geen pretje hij was gisteren een uur te laat maar ja er is niets aan te doen maar ik ben het al lang zat dus geniet maar van de warmte zolang het nog kan,nu word het ook nog mistig maar we moeten het er maar mee doen ik ga morgen met Ans en kinderen naar de film en zondag bij Mariska sint nicolaas vieren en naar het niewe huis kijken ze is pas verhuist zo we zijn weer een beetje bijgepraat tot de vogende mail groetjes en liefs ma

  • 03 December 2010 - 10:26

    Ellie:

    GEFELICITEERD met de koning van Thailand! Kun je meteen ervaren hoe zo'n feestelijke dag verschilt van koninginnendag hier.Heimwee? Vast niet hè? Geniet nog maar van de zomerse temperaturen. Dat het hier sneeuwerig is en koud, heb je al gehoord; tòch schijnt de zon.Ze roept me naar buiten, maar nog even mailtje lezen uit Thailand
    Zit met een kater van de OC vergadering: deed m'n mond niet open toen moest en zei teveel toen ik me stil moest houden.Tja ik wil het graag goed doen.....en het leek zo simpel! Dus niet tè lang bij de koning blijven feestvieren anders wordt ik onkruid in de OC.
    Rugzakwasje: shampoo schuimt zoooo heerlijk hè? doe toch een zakje om die flesjes, tenzij je iets om handen wilt hebben natuurlijk.
    Heb ondertussen een groot doek op de eetkamertafel liggen en ben een *zonnig* schilderij aan het maken; net zo'n legpuzzel....iedere keer dat ik er voorbij kom, zet ik weer een paar streekjes verf,laten drogen en mijmeren over de volgende fase.
    Zo en nu even in de sneeuw lopen, want dat is zó weer voorbij en jij nog even voluit genieten daar, want de teller zit al onder de 15!!!!
    liefs Ellie

  • 03 December 2010 - 12:50

    Voorzitter Jaak:

    Dag ton,
    Mezelf als directeur van de OR betitelen gaat me erg ver, maar er zijn mensen die me zo noemen ja......volgens mij was het vorige eiland meer naar je zin, alhoewel ik me kan voorstellen dat je het na een aantal dagen wel gezien hebt....nu maar weer even het toerisme aardig opsnuiven, en dan maar weer naar het volgende eiland.Bedenk dat het bij jou nog altijd veel beter is dan hier met die smurrie een een aantal graden onder nul. Ik ga maar weer eens kijken of er iets in mijn schoenen zit, naast de zweetsokken natuurlijk......met een beetje geluk mag ik met de zak van Sinterklaas mee naar Spanje......momenteel is alles beter dan hier.....onze Mozart uit Venlo houdt zich voorlopig koest.....dus over een tweetal
    weken kun je met een gerust hart terug komen.....

  • 04 December 2010 - 13:40

    Corry Van Gorp:

    hoi Ton ik ben bij Ans mijn coputer doet het niet ik denk dat hij een winter slaap houd dat kunnen wij ook beter doen het sneeuwt hier heel de dag al en voor van avond heeft hij ijzel beloofd het word steeds leuker, toen ik hhuis weg ging was er nog geen mailtje van jou dus schrijf ik hier maar wij wilde van avond naar de film gaan in Goes maar als het zo slecht is kunnen we beter thuis blijven we zien wel dat was het weer heel veel groetjes en liefs ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Lanta

Thailand 2010

Recente Reisverslagen:

18 December 2010

Met de geur van trekkende erwtensoep

16 December 2010

De koffer pakken

15 December 2010

Het harde leven van een budgetreiziger

14 December 2010

Mijn maagdelijk strand verlaten

13 December 2010

Potje thee maar dan zonder thee
Ton

De wereld is groot en mijn tijd is beperkt. Ik probeer die beperkte tijd toch maar zo goed mogelijk te gebruiken. Ooit heb ik eens gelezen: "Een bereisd mens is een wijs mens". Ik hoop dus een beetje wijs te zijn/ worden. Mijn reizen (buiten Europa) tot nu: **Turkije reken ik tot Europa India 1992 6 weken India 1993 4 weken Vietnam 1995 4 weken India 1998/1999 5 maanden Nepal 2001 3 maanden Sumatra, Oost Java, Bali, Lombok 2007 2 maanden Lombok, Subawa, Flores, West Java 2008 2 maanden Sulawesi, Kalimantan 2009 2 maanden Thailand 2010 2 maanden Laos 2011 1 maand Cambodja 2011 1 maand Maleisië Pensula 2012 3 weken Myanmar 2012 1 maand Maleisisch Borneo 2013 1 maand Madagascar 2014 3 maanden Brazilië en Colombia 2016 4 maanden Sri Lanka 2017 2 maanden Thailand 2018 2 maanden Thailand 2019 2 maanden Bonaire 2022 2 weken

Actief sinds 17 Aug. 2009
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 395781

Voorgaande reizen:

11 Februari 2023 - 13 April 2023

De Oost 2023

06 Juni 2022 - 23 Juni 2022

Bonaire 2022

04 Oktober 2019 - 03 December 2019

Drie keer is......Thailand 2019

08 Oktober 2018 - 08 December 2018

De andere weg in Thailand 2018

04 Oktober 2017 - 06 December 2017

Sri Lanka 2017

09 Juli 2016 - 07 November 2016

Noord Brazilië en Colombia 2016

30 September 2014 - 10 December 2014

Madagascar 2014

13 Augustus 2013 - 13 December 2013

Filipijnen 2013

06 November 2012 - 28 Januari 2013

Maleisië en Myanmar 2012/2013

14 Oktober 2011 - 22 December 2011

Laos en Cambodja (en een beetje Thailand) 2011

18 Oktober 2010 - 18 December 2010

Thailand 2010

15 September 2009 - 15 November 2009

Indonesië 2009

Landen bezocht: