besluiteloos maar in een mooie omgeving - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu besluiteloos maar in een mooie omgeving - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

besluiteloos maar in een mooie omgeving

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ton

01 December 2010 | Thailand, Bangkok

Mijn tweede nachtje zit er op hier (Ko Mook).
In Trang waar ik met de nachttrein om 8.00 uur 's morgens aankwam regende het pijpenstelen, geen goed voorteken voor de eilanden. Tegen elven ben ik daar vertrokken met een minibusje naar de haven waarna we met een kleine boot de oversteek hebben gemaakt naar Ko Mook (Ko Muk). Gelukkig was het gestopt met regenen maar het bleef half bewolkt. Eenmaal gedrop op het strand heb ik vrij snel een betaalbaar guesthouse gevonden, 5 minuten van een mooi strand.
Als je wilt weten waar ik zit: www.kohmookhadfarang.com

Het is een gezellig guesthouse en je hebt snel contact met de andere gasten gasten. Het is erg leuk te eten met twee Zuid Koreanen, een Duitser, een Francaise, twee Nederlanders (waaronder ik) en een Italiaan. Er wordt heel wat reisinformatie uitgewisseld en iedereen blijft hier langer dan gepland. Mijn planning van 2 nachten werd al bij aankomst 3 nachten en ik heb besloten in ieder geval nog een dag langer te blijven (en misschien nog meer).
Het is hier nog redelijk betaalbaar want ik heb gehoord dat de meeste eilanden op mijn route noordwaarts erg toeristisch zijn en 3 tot 4x zo duur.

Vanmorgen zouden we met 5 personen gaan kayakken op zee en een grot bezoeken maar gisterenavond begon het te regenen en het is net pas droog. Het kayakken is uitgesteld tot morgen. Intenet is hier trouwens ook 3x zo duur als elders dus....niet elke dag.

Vanaf vandaag nog 17 dagen en ik ben besluitenloos wat ik nog wil doen. Ik heb geen zin in erg toeristische en veel te dure plaatsen dus....stel ik de beslissing maar uit tot morgen...en morgen misschien tot overmorgen.
"Als een eiland je bevalt, kan je beter blijven dan te vertrekken naar een ander eiland wat mogelijk niet bevalt".

Tot over een aantal dagen.

  • 01 December 2010 - 09:08

    Corry Van Gorp:

    hoi Ton op je berichtje gelezen dat het weer niet zo goed was maar ik zou maar niet mopperen hier is alles wit van de sneeuw en het vriest 5 graden en de gevoels temperatuur is min 20 omdat er veel wind staat dus zit jij nog goed en je moet niet gaan bezuinigen op je mailtjes want dat doe je maar ergens anders op ik kijk elke dag uit naar jou berichtje dus dat gaat gewoon door als Ans of Toos hier is vraag ik wel hoe ik moet bellen dan hoor je mij nog wel verder heel veel groetjes en lijfs ma p.s gisteren morgen stond er 900k.m.file

  • 01 December 2010 - 10:31

    Jaakie:

    dag Antonius,

    wat een luxe probleem toch? Blijf ik wél, of toch maar niet? Toch naar een ander eiland, of toch maar niet.....had ik die vrijheid maar met onze secretaris: wél samenwerken met Jan Loeffen of toch maar niet? Hem buiten zetten of toch maar niet.....nee Ton: zo wreed ben ik niet, ik zet Jan niet buiten met een temperatuur van -7 gr, en een gevoelstemperatuur van - 17.....zo wreed ben ik niet.....maar daar ietsiepietsie aan denken mag toch wel?
    gegroet en nog een fijne voortzetting....al dan niet op het eiland waar je momenteel verblijft

  • 01 December 2010 - 15:06

    Chris & Toos:

    En je magic umbrella dan, heb je die nog niet te voorschijn gehaald?
    Zoals je al weet van de andere schrijvers, hier is het lekker droog en fris weer, dus veeeeel beter.
    XXX Chris & Toos

  • 01 December 2010 - 21:26

    Ellie:

    Afkickverschijnselen !
    Zich uitend in toch elke dag mail van jou zoekend, ook al had je verteld dat er een generator op het eiland was en dus ws geen internet...en ook al had je voorspeld dat er een paar mailloze dagen aan zaten te komen..
    gelukkig is m'n mailspiegel nu weer op peil, maar niet te vaak doen hoor! Er zijn nog maar 17 dagen te genieten van je verhalen en dan is het weer een jaar uit met de pret!
    to be or not to be; to stay or not to stay, that's the question......en wie zei ook weer : never walking in tomorrows, you won't be home when love comes by today. Maar alle gekheid op een stokje: geniet jij maar, heerlijk in de zon en ik hoop dat jullie kayaktochtje naar de grot super is.Wel zwemvestje aan doen hè?
    zal morgenvroeg even op de site van het eiland kijken en als het JOU bevalt daar, vooral lekker blijven zitten!
    liefs Ellie

  • 02 December 2010 - 20:55

    Hennie:

    Hoi Ton,
    Hoe is het in deze spannende tijden, heb je je schoentje al gezet of doen ze daar niet aan Sint en Piet. Zoals de anderen al schreven hier is het erg koud met regelmatig sneeuw. Website van je verblijf bekeken, ziet er weer prima uit. Aan Jaakie zijn berichtje zie je wel ik heb hier heel wat te stellen met de mannen. Maar ja zoals ik al zei in deze spannende tijden zijn veel mensen wat drukker. Ton het ga je goed, tot over .......dagen.
    Groet Hennie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand 2010

Recente Reisverslagen:

18 December 2010

Met de geur van trekkende erwtensoep

16 December 2010

De koffer pakken

15 December 2010

Het harde leven van een budgetreiziger

14 December 2010

Mijn maagdelijk strand verlaten

13 December 2010

Potje thee maar dan zonder thee
Ton

De wereld is groot en mijn tijd is beperkt. Ik probeer die beperkte tijd toch maar zo goed mogelijk te gebruiken. Ooit heb ik eens gelezen: "Een bereisd mens is een wijs mens". Ik hoop dus een beetje wijs te zijn/ worden. Mijn reizen (buiten Europa) tot nu: **Turkije reken ik tot Europa India 1992 6 weken India 1993 4 weken Vietnam 1995 4 weken India 1998/1999 5 maanden Nepal 2001 3 maanden Sumatra, Oost Java, Bali, Lombok 2007 2 maanden Lombok, Subawa, Flores, West Java 2008 2 maanden Sulawesi, Kalimantan 2009 2 maanden Thailand 2010 2 maanden Laos 2011 1 maand Cambodja 2011 1 maand Maleisië Pensula 2012 3 weken Myanmar 2012 1 maand Maleisisch Borneo 2013 1 maand Madagascar 2014 3 maanden Brazilië en Colombia 2016 4 maanden Sri Lanka 2017 2 maanden Thailand 2018 2 maanden Thailand 2019 2 maanden Bonaire 2022 2 weken

Actief sinds 17 Aug. 2009
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 395741

Voorgaande reizen:

11 Februari 2023 - 13 April 2023

De Oost 2023

06 Juni 2022 - 23 Juni 2022

Bonaire 2022

04 Oktober 2019 - 03 December 2019

Drie keer is......Thailand 2019

08 Oktober 2018 - 08 December 2018

De andere weg in Thailand 2018

04 Oktober 2017 - 06 December 2017

Sri Lanka 2017

09 Juli 2016 - 07 November 2016

Noord Brazilië en Colombia 2016

30 September 2014 - 10 December 2014

Madagascar 2014

13 Augustus 2013 - 13 December 2013

Filipijnen 2013

06 November 2012 - 28 Januari 2013

Maleisië en Myanmar 2012/2013

14 Oktober 2011 - 22 December 2011

Laos en Cambodja (en een beetje Thailand) 2011

18 Oktober 2010 - 18 December 2010

Thailand 2010

15 September 2009 - 15 November 2009

Indonesië 2009

Landen bezocht: