Was dit het vorige leven of het volgende? - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Was dit het vorige leven of het volgende? - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Was dit het vorige leven of het volgende?

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ton

26 November 2010 | Thailand, Bangkok

Maak jullie niet al te druk. Ik ben niet in hogere sferen en ook niet aan de drugs of zo. Nee, filosoferen is ook niet mijn ding en ik blijf graag practisch en met beide voetjes op de grond.Maar....gisteren en vandaag heb ik heel wat reisadviezen weggegeven. Eerst aan drie Noordse jongeren die een trip door Azie aan het maken zijn met als volgend doel: India voor 4 weken. Ik heb dus twee routes uitgestippeld voor hen in India (ik ben niet voor niets de India specialist). Daarna heb ik aan een Duits meisje het een en ander verteld over de Mekong delta in Vietnam en met haar een reisroute doorgenomen van Hanoi naar Ho-Chi-Minh city (Saigon), waar ze zeker naar toe moet etc. (want als Azie specialist moet je vanalles weten). Vervolgens heb ik aan een jongen uit Lithouwen en een meisje uit Italie het een en ander verteld over het zuid-oosten van Thailand. Waar ze moeten zijn inclusief de adressen van goede guesthouses (dis vanaf nu ook Thailand specialist).

Heb ik mijn roeping gemist en had ik toch de reiswereld in moeten gaan of was ik in mijn vorige leven al touroperator of zijn dit de voorbereidingen voor het volgende leven?

Al met al een drukke dag op het strand.

Voor het vervolg van mijn reis zat ik een beetje vast: Wat ga ik nog 3 weken doen. Ook ik heb vandaag wat tips ontvangen waar naar toe te gaan dus heb ik vanmiddag besloten morgen nog een dagje hier te blijven. Niet vanwege de inspanningen van vandaag maar om morgen de tips eens uit te werken en passend te maken tuseen nu en het vertrek van het vliegtuig.

Enkele dingen staan echter vast. De boot naar het vaste land vertrekt niet meer twee maar 1 keer per dag. Aan de vaste wal ga ik naar het diepe zuiden (Trang) en daarvandaan ga ik eiland hoppend naar het noorden tot aan Phuket. Ik heb wat adressen gekregen van kleine eilandjes, met geweldige zonsondergangen, mooie baaien dus.................

• 26 November 2010 - 12:46

Lidy:

Dus.... is er nou niemand van ons jaloers of durven we er niet voor uit te komen??
    Nou ik wel hoor!! Vanmorgen na afloop van mijn dienstbetrekking al weer moeten krabben aan die vierwieler.....
    Geniet nog maar van die lekkere warmte daar!
    PS: ik hoop dat je moeder nog heeft kunnen kaarten vandaag in "de Bergspil".
    Jullie zijn een echte schrijffamilie! Iedere dag weer is het genieten geblazen van jou en je moeders verhaaltjes.
    Groeten uit het o zo mooie BenD.
    Lidy

• 26 November 2010 - 16:10

Corry Van Gorp:

hoi Ton ik zie dat je weer plannen genoeg hebt maar als je het erg vind om daar te blijven mag je ook vroeger thuis komen maar ik reken er maar niet op het is 5 uur en al aardig donker ik ben juist terug van het kaarten en morgen vroeg ga ik met Ans naar een consert en na de middag naar Toos en dan zit het weekend er weer op. en dan begin ik maar weer aan mijn werkweek,grapje ik heb verder geen nieuws dus tot morgen groetjes en liefs ma

• 26 November 2010 - 17:31

Ellie:

weet je wel zeker dat je wilt weten of het een vorig of een later leven was?
    Je kunt beter weten hoe je al die informatie te gelde kunt maken, zodat je nog meer onbetaald verlof kunt nemen om te reizen.
    Het lijkt bijna een werkvakantie met je consultjes hier en daar en je reisadviezen; man je begint een echte work aholic te worden!
    Ik was gisteren op weg naar de OC helemaal verdwaald en vroeg een aardige dame de weg. Zij stapte bij mij in de auto ( had onmiddelijk door dat weg uitleggen niet in mijn KTG past) en bracht me naar het ziekenhuis. Toen ik bezorgd vroeg of ze niet te ver terug moest wandelen zei ze elke dag wel zo'n 10 tot 20 km te lopen. Wat een engel hè?
    Heb wel onderweg een luisterend oor geboden voor haar rouw en verlieservaringen, dus misschien heeft de voorzienigheid hier ook een beetje de hand in gehad.
    van de OC kwam ik thuis met een zwarte kroon, ben benieuwd hoe dat verhaal gaat.
    Nu, ik heb je niet getroffen op het strand vanochtend anders had ik je uitgenodigd om vanavond sushi te komen eten.
    geniet van de mensen , het heerlijke weer en de mooie zonsondergang.
    Hop ze van eiland naar eiland en let een beetje op je rug met al dat gehobbezak......
    tot de gekookte eitjes, liefs Ellie

• 26 November 2010 - 22:06

Paulien:

Hoi Ton,

Ik heb je mails even opgespaard.
    Elke dag een mail van jou, wat is er aan de hand? Gelukkig lees ik alleen heerlijke tropische vakantiemomenten. Toch maak ik me zorgen over het vele eten, weinig fysieke inspanning en de bezoekjes aan de Wat. Hopelijk berust mijn beelddenken niet op de hele waarheid. Ik zie namelijk telkens een rondreizend lachend boeddhabeeldje.
    Ton, pas je goed op je buikje?
    En die Azie specialist ben je zeker.
    Geniet er nog maar lekker van!

• 28 November 2010 - 20:59

Jaakie:

Dag Ton,

Toch prachtig om jouw verhalen weer te lezen. Ik ben vandaag in het diepe zuiden gewest, maar daar lag sneeuw, en was het ver onder nul, maar das toch anders dan Thailand lijkt mij zo. Nou succes met het maken van plannen en veel plezier de komende 3 weken...

gegroet