WAT is dat nou alweer - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu WAT is dat nou alweer - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

WAT is dat nou alweer

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ton

29 Oktober 2010 | Thailand, Sukhothai

Zoals jullie van mij wel gewend zijn vanmorgen vroeg opgestaan. Simpel ontbijtje van alleen een kopje thee met suiker en op route........Ik ben nu in New Sukhothai en het is te doen in Old Sukhothai. Eerst maar eens uitvogelen hoe daar te komen. Brommer huren: nee niets voor mij.
TukTuk huren: 150 Bath (3,75) nee, te duur voor mij. Lokale bus (omgebouwde vrachtwagen) 30 Bath (0,75) OK we hebben een winnaar.
Eenmaal in Old Sukhothai heb ik een ander vervoermiddel gehuurd: twee wielen met spaken, trappers, ketting, stuur en zadel.
Wat is dat nou alweer???

Enkele uren op zo'n verhikel en ook nog enkele uren te voet heb ik zoveel oude tempels gezien dat ik er mogen geen meer hoef.Veel ruines uit de 13e en 14e eeuw. Ik heb ooit iemand horen zeggen van ruines: "maar ze zijn nog niet af".

Om twee uur was ik het zat, het begon enkele druppels te regenen dus mijn magic umbrella maar voor de dag gehaald (en het stopte direct. Met de bus terug naar mijn guesthouse gegaa, noodle soepje gegeten en het zwembad ingedoken. WAT is dat heerlijk. Morgen ga ik eens een dagje niets doen en mezelf een beetje voorbereiden op de komende dagen.Net van een paar Zweedse mensen gehoord van enkele eilandjes in het zuiden waar nog maar heel weinig toeristen komen, Dat klonk heeel aantrekkelijk dus daar ga ik vanavond meer over uitvogelen. Dat wordt de voorbereiding voor de laatste weken van deze korte trip.

O Ja, ik weet het weer:HET WAS EEN FIETS!!!!!!

• 29 Oktober 2010 - 11:08

Hennie:

Hoi Ton,
    Gaat het echt goed met je of speelt de warmte parten, jij en fietsen?? Misschien moet je toch weer onder curatele gezet worden. Toch bied dit ook weer perspectief (geen parkeergeld in Helmond betalen). In ieder geval wel afzien uren fietsen en dan nog eens uren lopen. Nog niet te veel aan de laatste weken van dit korte tripje denken (nu nog 50 dagen!). Al zijn al die bounty eilanden in het zuiden erg aantrekkelijk.
    Ps. hoe schrijf je fiets in het Thais? Geniet ze, tot .... Hennie.

• 29 Oktober 2010 - 11:20

Corry Van Gorp:

wat ben ik blij dat je niet in Indonesie bent of heb je daar het nieuws nog niet gehoord v ulkaan uitbarstingen solamis met alle gevolgen die daar bij horen.maar met jou gaat alles goed heel sportief op de fiets dat is een belevenis want dat doe je hier nooit.ik zal morgen proberen te bellen maar ik moet ev en uitvogelen wat de beste tijd is ,ik wil namelijk joe nachtrust niet verstoren want die zal je wel n odig hebben met zoveel inspanning.

• 29 Oktober 2010 - 16:41

Chris & Toos:

gaat ie naar Thailand voor een fiets!!!! t'is wat.
    XXX Chris & Toos

• 29 Oktober 2010 - 17:15

Jaakie:

Dag Ton,

Heb je een foto van jou op die fiets? Ik heb van mezelf wel een foto in een omgeslagen tukttuk....kun je voorstellen hoe die arme man moest trappen om Milia en mij op de plaats van bestemming te krijgen......kun je je voorstellen? Ikke met Milia in een tuktuk en die Thai maar trappen. Als ik eraan terug denk krijg ik weer medelijden met die man.....dus ik hoopndat je een foto hebt van jezelf in old suhkotai.....lijkt me leuk: een Roosendaler in Thailand op een fiets......kun je prijzen mee winnen met een dergelijke foto.....
    Veel plezier met het uitzoeken van je volgende bestemmingen. Het is hier vrijdagavond tegen zevenen, ik ga boodschappen doen voor mijn jongens, dan heb ik in ieder geval een beetje een rustig weekend als mijn klanten me met rust laten, en das belangrijk want volgende week naar Kalkar.....en daar moet ik uitgerust voor zijn....

Liefs, en tot mails

• 30 Oktober 2010 - 09:28

Ans S.:

Ha die Ton,
    Laat ik nou altijd gedacht hebben dat die vakantie van jou altijd puur afzien is. Maar jij weet met minimale middelen een maximaal resultaat te bereiken. Geniet ervan. Wij zullen je inbreng komende week in Kalkar zeker missen.
    Pas goed op jezelf,
    Ans