Is dit nou al de terugreis???? - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Ton Gorp - WaarBenJij.nu Is dit nou al de terugreis???? - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Ton Gorp - WaarBenJij.nu

Is dit nou al de terugreis????

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ton

11 November 2009 | Indonesië, Batavia

Ja,ja, ja, lachen jullie mij maar uit hoor, had me een ongeluk kunnen vallen vanuit die hangmat. Gelukkig heeft de vervangende hangmat het uitgehouden tot het eind. Hier lachen ze mij niet uit heb zelfs gisterenavond een afscheidskampvuur op het strand van Gilli Air gehad. Gitaarmuziek en wat visjes op het vuur onder een heldere sterrenhemel. Bij een temperatuurtje waarbij zelfs een t-shirt aanvoeld als een warme trui. Vanmorgen heb ik dus afscheid genomen van Gilli Air en werd begeleid tot aan de boot door de hond die ik de laatste dagen heb uitgelaten (zal toch nog iemand mij missen).

De eerste etappe richting huis is dus weer ingezet: Gilli Air naar Sengiggi. Hier verblijf ik weer in het hotel waar ik vorig jaar en twee jaar geleden ben geweest. Morgen ga ik mijn spullen even strandzand vrij maken, de boel organiseren en inpakken om vrijdag van Mataram naar Jakarta te vliegen. Een noodzakelijke tussenstap waar ik niet op zit te wachten, maar ja.
Sengiggi heeft drie standen en op dit strand kennen de meeste mij nog van vorig jaar. Dat maakt het wel gemakkelijk want ze weten dat ik de rommel die ze hier op het strand verkopen aan mij toch niet kunnen slijten. En tegen al de vrouwelijke maseuses zeg ik maar dat vrouwen niet kunnen masseren. Verbouwereerd druipen ze dan al snel af.
Vandaag heb ik afscheid genomen vab Bas want die vertrekt morgen naar vrienden op Sumbawa.

Om vast te wennen heb ik de airco op mijn kamer maar op 16 graden gezet, de koelkast op vriesstand en gevraagd voor 4 extra dekens. Helaas kan de airco deze lage temperatuur in werkelijkheid niet halen, dus de dekens heb ik wel teruggebracht. Na 8 dagen Gilli Air en douchen met zilt (en koud)water is het wel lekker om hier weer een warme douche te hebben met zoet water (maar helaas waren ze vergeten het knopje om te zetten). Zo dadelijk bij terugkomst hebben ze me heet water beloofd. Nou nog de stop van het bad repareren en dan kan ik zelfs badderen.

CU soon

• 11 November 2009 - 13:39

Corry Van Gorp:

dit is denk ik het laatste mailtje dus dan maar wachten tot je weer op nederlandse bodem bent.ik kan niet zeggen dat ik het erg vind,ik heb je toch wel gemist,ik zal maar zeggen tot spoedig.
    liefs ma

• 11 November 2009 - 16:42

Angelique:

een goede terugreis en tot gauw op de werkvloer, verheug me nu al op een avondje samen werken.

gr angelique

• 12 November 2009 - 11:54

Ellie:

Nog efkes jongen en dan begint de grote terugreis.
    Hangmatje opvouwen en meenemen, want misschien kun je het hier ook nog gebruiken.
    doe rustig aan met al die inlandse vliegreisjes, per slot van rekening heb je nog vier dagen over om van te genieten ( al zegt de site dat je over 3 dagen terugbent) Is al uitgemaakt wie je mag komen halen op Schiphol? iedereen staat natuurlijk te trappelen en ik kan streepjes zetten tot ik je weer hoor. Verheug me al op je verhalen en de foto's
    liefs Ellie

• 12 November 2009 - 13:06

Janneke:

Ton,

Een hele goeie terugreis! Ben benieuwd naar al je mooie verhalen!

Groetjes Janneke

• 13 November 2009 - 09:10

Joopdeman@gmail.com:

Hallo Ton,

Leuke verhalen we hebben ervan genoten.
    Waarschijnlijk zie ik je weer op de afdeling .
    In ieder geval welkom thuis .
    Gr Mieke

• 13 November 2009 - 11:06

Ellie:

een hele goeie trugreis, want ik verwacht niet dat ik je nog op de mail zal treffen vóór je in nederland bent. Of tóch????
    ik reis in ieder geval efkes naar het zonnige zuiden. tot gauw, liefs Ellie